2014-08-01, 18:42
Medlem
Www.youtube.com - - - > serial killer documentary
Citera
2014-08-01, 19:51
Medlem
Rakiis avatar
The Jeffrey Dahmer Files

Bra och sevärd rekonstruering av Dahmers brott.
Citera
2014-08-01, 21:16
Medlem
Många intressanta dokumentärer är utan svensk textning, vilket inte gör mig nått men min kära flickvän suger på engelska så nått tips på dokumentärer om seriemördare och liknande med swesub skulle vara mkt uppskattat. Då jag tycker det suger att agera tolk, tack på förhand...
Citera
2014-08-01, 21:25
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyitis
Många intressanta dokumentärer är utan svensk textning, vilket inte gör mig nått men min kära flickvän suger på engelska så nått tips på dokumentärer om seriemördare och liknande med swesub skulle vara mkt uppskattat. Då jag tycker det suger att agera tolk, tack på förhand...

Dom flesta dokumentärer om seriemördare är gjorda i USA och ligger på youtube, tror det kan bli väldigt svårt att hitta många bra sådana med swesub tyvär.
Citera
2014-08-01, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
The Jeffrey Dahmer Files

Bra och sevärd rekonstruering av Dahmers brott.

Denna var mkt bra, har sett Dahmer (filmen från 2002) samt nån dokumentär på youtube tidigare men denna riktigt jävla bra. (Intressant att ett av mina favorit band "The Knife" fanns med i filmmusiken, fast det inte har så mkt med saken att göra)
Citera
2014-08-01, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Dom flesta dokumentärer om seriemördare är gjorda i USA och ligger på youtube, tror det kan bli väldigt svårt att hitta många bra sådana med swesub tyvär.

Så verkar vara fallet, man har ju letat som fan...
Citera
2022-10-30, 20:01
Medlem
Tack till er alla som kommer med dessa tips, vissa nya, andra redan kända o. sedda. Men frågan är var jag kan hitta dessa ? Har sökt som en galning - men utan resultat, dessvärre....
Citera
2022-10-30, 20:46
Medlem
Netflix har förvånansvärt få filmer om seriemördare i sitt ca 800 titlar stora klassiker-utbud, hittar bara fyra, som jag inte hunnit se någon av ännu.

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (1936)
Histoires extraordinaires ā faire peur ou ā faire rire.../Strange Tales (1949)
Le Vampire de Düsseldorf/The Secret Killer (1965)
The Exorcist III (1990)
Citera
2023-03-02, 13:35
Medlem
diseuses avatar
Den nya filmen Boston Strangler har premiär på Disney+ fredagen den 17 mars. Keira Knightley spelar huvudrollen som journalisten Loretta McLaughlin.

Trailer (med svenska undertexter): https://www.instagram.com/p/CpK1A7qjDV6/
Citera
2023-04-04, 10:18
Medlem
diseuses avatar
Den 27 april släpper Netflix Sjuksköterskan, en verklighetsbaserad serie om den danska seriemörderskan Christina Aistrup Hansen.

Trailer (med svenska undertexter): https://youtu.be/JVWFSP-Xw_E
Citera
2023-04-04, 10:54
Medlem
10 Rillington Place är baserad på verkliga händelser. Namnet på filmen är adressen där John Christie bodde, en av Englands värsta seriemördare. Han lurade dit kvinnor som ville göra abort; sövde ner, våldtog och mördade dem. Var slug och lyckades sätta dit sin hyresgäst för mordet på dennes gravida fru. Den okskyldige mannen avrättades. När en ny person tog över huset så fann han lik i väggarna. Polisen kallades dit och fann även kroppar i brunnen och lite överallt. Christie fälldes för morden och hängdes. Den som blivit oskyldigt avrättad flyttades från fängelsegravplatsen till en riktig kyrkogård. Fallet orsakade debatt som i slutändan ledde till att dödsstraffet avskaffades i Strobritannien.
Citera
2023-04-05, 13:43
Medlem
Filmen M (1931) är en tysk film om en seriemördare som dödar unga barn i Berlin. Både polisen och brottslingarna i Berlins undre värld vill stoppa honom. M anses vara en av historiens första seriemördarfilmer (filmen bygger dock inte på en verklig händelse).
Senast redigerad av Piratpartiet 2023-04-05 kl. 13:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in