2009-12-05, 15:42
Medlem
Blåbärskungens avatar
Jag rekomenderar tv-filmen Jack the Ripper med Michael Caine(även om den nu är från 1988).
Citera
2009-12-05, 18:29
Medlem
Hajvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
I second that!
Har nog sett Zodiac 4-5ggr, den blir aldrig tråkig, snarare bättre varje gång man ser den.
Man hittar nya infallsvinklar och nya grejer att lägga märke till var enda gång

Precis, mordet vid sjön vill man bara se om och om igen
Citera
2009-12-05, 18:49
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Zodiac killer gjordes även 1971, den får man inte glömma.
Citera
2009-12-05, 19:42
Medlem
egon02362s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Jag rekomenderar tv-filmen Jack the Ripper med Michael Caine(även om den nu är från 1988).
Michael Caine is a true genious and an awesome performer! Allt med honom är sevärt även om agentskiten med Chris Rock inte har något mervärde än ju Caines skådespeleri.
Citera
2009-12-05, 19:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egon02362
Allt med honom är sevärt även om agentskiten med Chris Rock inte har något mervärde än ju Caines skådespeleri.

Du syftar inte på Bad Company med Anthony Hopkins?
Citera
2009-12-06, 11:29
Medlem
jenna20s avatar
Är det ngn som sett To catch a killer? Överraskande bra för att vara en rätt okänd film. Min favorit bland de jag sett i alla fall!
Citera
2009-12-09, 17:37
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Håller med dig helt och hållet! Rooker är suverän i filmen och visar upp vilken jävla bra skådespelare han är.

Tycker nästan Tom Towles är snäppet bättre där. Fast den riktiga Otis Toole var avsevärt mycket sjukare än filmens.
Citera
2009-12-09, 17:47
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Tycker nästan Tom Towles är snäppet bättre där. Fast den riktiga Otis Toole var avsevärt mycket sjukare än filmens.

Ottis toole var förmodligen ännu värre än Henry Lee Lucas i verkligheten. Han mördade John Walshs son som är programledare för America's Most Wanted om du sett det. Hittade bara hans huvud aldrig hittat kroppen. Riktigt läskig och faschinerande historia.
Citera
2009-12-09, 18:05
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Ottis toole var förmodligen ännu värre än Henry Lee Lucas i verkligheten. Han mördade John Walshs son som är programledare för America's Most Wanted om du sett det. Hittade bara hans huvud aldrig hittat kroppen. Riktigt läskig och faschinerande historia.

Finns ett rykte som gjorde gällande att Otis också var kannibal, och till och med hade ett eget recept på sås som funkade bra till människor.

Men filmen - grymt bra. Saknar faktiskt motstycke. Gillar särskilt slutet vid diket.

Konstigt att svenska filmkritiker inte uppmärksammat denna rulle mer än man gjort ...
Citera
2009-12-09, 18:11
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Finns ett rykte som gjorde gällande att Otis också var kannibal, och till och med hade ett eget recept på sås som funkade bra till människor.

Men filmen - grymt bra. Saknar faktiskt motstycke. Gillar särskilt slutet vid diket.

Konstigt att svenska filmkritiker inte uppmärksammat denna rulle mer än man gjort ...

Många kritiker gillade den när den kom ut. Tror främst att den yngre generationen (ja ännu yngre än mig) inte gillar den för att den är lågbudget. Men den brukar ses på "most disturbing" listor så visst erkännande har den.
Citera
2009-12-09, 18:16
Medlem
_Jago_s avatar
Efter jag sett Zodiac blev jag helt besatt. Satt minst någon timme om dagen närmsta veckorna och letade info. Så gör dig beredd på det...
Citera
2009-12-09, 18:54
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Efter jag sett Zodiac blev jag helt besatt. Satt minst någon timme om dagen närmsta veckorna och letade info. Så gör dig beredd på det...

Zodiac ja...fan man blir helt fast i det fallet!
Har du läst boken av Robert Graysmith som filmen baseras på? Om du gillar filmen kan jag säga att boken är 100 ggr bättre. Jag läste ut den i ett sträck under en dag, var helt omöjlig att släppa!!
Sedan köpte jag Zodiac Unmasked som är uppföljaren men den har inte lyckas fånga mitt intresse på samma sätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in