2023-03-02, 13:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Varför ska jag ringa dem, tror du ens de svarar om jag ringer?
Vi diskuterar här och du har t.o.m. medgett att du inte vet vad rasism betyder och då är det väl dags för dig att sluta anklaga folk för det.

Om du har rätt och de har fel är det såklart viktigt att de får höra det! Låt dem inte komma undan.

Vi har olika definitioner av hur rasism kan definieras. Vi kan väl stanna där. Det är inget konstigt att man definierar begrepp på olika sätt.
Citera
2023-03-02, 13:32
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Jösses, du hade alltså inte ens lyssnat på intervjun

Jag har lyssnat på intervjun men du förstod inte ironin i mitt ”okej”.
Citera
2023-03-02, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om du har rätt och de har fel är det såklart viktigt att de får höra det! Låt dem inte komma undan.

Vi har olika definitioner av hur rasism kan definieras. Vi kan väl stanna där. Det är inget konstigt att man definierar begrepp på olika sätt.

Nu tramsar du bara, har inget annat kvar.
Citera
2023-03-02, 19:13
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det var du som bad om en bakgrund till uttalandet. Jag har hela tiden utgått enbart från Scotts senaste citat vilket jag och och många med mig anser vara rasistiskt.

Om du inte håller med tycker jag du ska läsa på lite om hur begreppet rasism kan definieras. Vad du anser personligen är ganska ointressant i sammanhanget.

Det visar sig att du kommenterar något du inte är insatt i.

Vare sig hur Scott har uttryckt sig och/eller innebörden därav.
Inte heller vad rasism är och vad som utmärker den.

Du rapar bara sånt som har hört/sett andra säga eller skriva. Ingen egen reflektion eller tankar.
Du är en kretin och du tråkar ut mig.
Citera
2023-03-05, 10:17
Medlem
Svarta debattörer i USA säger betydligt värre saker om vita som grupp hela tiden.

Att det finns vita som känner så som Scott Adams gör är väl självklart. I ett land med yttrandefrihet skall de så klart ha rätt att uttrycka det.

I praktiken är dock yttrandefriheten mycket begränsad även i USA numera. Men Adams förstod nog mycket väl vad som skulle ske. Jag gissar att han ser det som gratis reklam att bli "cancelled" och att han var beredd att offra publiceringen av Dilbert i papperstidningar för att få den.

Dilbert är för övrigt en av få serier som fortsätter att vara rolig trots att den funnits i flera årtionden. Och Scott Adams är rätt ointressant som politisk kommentator. Men ingen av de sakerna är relevant för diskussionen om censur och yttrandefrihet.
Citera
2025-11-04, 01:13
Medlem
Riksreptilens avatar
Verkar lönasig att vara lite väl vågad så t o m president Trumps mediateam vet vem man är.

Skaparen Scott Adams vädjade om hjälp att påskynda, sin cancerbehandling som fastnat i byråkratiskt krångel och det hjälpte.

https://www.expressen.se/nyheter/var...-nya-beskedet/

" I X-inlägget vädjade serietecknaren Scott Adams till president Trump om att kontakta hans vårdgivare, Kaiser i norra Kalifornien, för att snabbt få tillgång till läkemedlet Pluvicto.

Trumps svar meddelades på hans plattform Truth Social: ”På det!”

Under måndagen skriver Scott Adams på X:
Uppdatering: Får Pluvicto i morgon, via Kaiser i norra Kalifornien. Trumpadministrationen jobbar snabbt. Otroligt. För sammanhang, jag väntade i månader på läkemedlet, som alla andra. Men jag tror mina journaler tappades bort eller något och att misstaget just rättades till. Inte säker”.

Sammanfattning: amerikansk sjukvård seg även om du betalt, så bra ha Makten på sin sida även.
Citera
2025-11-06, 15:17
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Verkar lönasig att vara lite väl vågad så t o m president Trumps mediateam vet vem man är.

Skaparen Scott Adams vädjade om hjälp att påskynda, sin cancerbehandling som fastnat i byråkratiskt krångel och det hjälpte.

https://www.expressen.se/nyheter/var...-nya-beskedet/

" I X-inlägget vädjade serietecknaren Scott Adams till president Trump om att kontakta hans vårdgivare, Kaiser i norra Kalifornien, för att snabbt få tillgång till läkemedlet Pluvicto.

Trumps svar meddelades på hans plattform Truth Social: ”På det!”

Under måndagen skriver Scott Adams på X:
Uppdatering: Får Pluvicto i morgon, via Kaiser i norra Kalifornien. Trumpadministrationen jobbar snabbt. Otroligt. För sammanhang, jag väntade i månader på läkemedlet, som alla andra. Men jag tror mina journaler tappades bort eller något och att misstaget just rättades till. Inte säker”.

Sammanfattning: amerikansk sjukvård seg även om du betalt, så bra ha Makten på sin sida även.

Ironiskt att Adams ska slicka röv för en person som i princip är den levande motsvarigheten till den struthårige chefen i Dilbert.
Citera
2025-11-06, 18:20
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Ironiskt att Adams ska slicka röv för en person som i princip är den levande motsvarigheten till den struthårige chefen i Dilbert.
Hellre det än att han beväpnad sig och gör en s k New Super Luigi 2 p g a riktigt ruttna sjukvårdsförsäkringsbolag.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/l...ttens-vd-i-usa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in