2007-09-16, 10:57
  #25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Upprclss_drpout
Baserat pa vad? Okad loneinflation till foljd av de senaste non farm payrolls-talen? Okad MEW som mojliggors av de standigt stigande huspriserna?


TS
Som privatperson skall du inte spekulera i valuta. Spekulation i valuta har alltid ett negativt vantevarde. Satsa dina pengar pa rantebarande produkter om du inte har tillracklig kunskap att ge dig in i aktiemarknaden.

Men jävla nörd, kunde du under höstas se att det skulle spekuleras i räntesänkning 7 månader senare?
Det spekulerades då om räntan skulle höjas, dvs från höjning till sänkning. Grov missuppfattning dessutom av dig, jag är spekulant och gav bara min bild på hur jag tror det skulle kunna utveckla sig. Fortfarande kan du inte utesluta det en sådan utveckling.

Återigen: Det som ser positivt ut idag behöver nädvändigtvis inte vara positivt om 5 - 6 månader eller om 1 år.
Citera
2007-09-16, 11:04
  #26
Medlem
Upprclss_drpouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abram
Men jävla nörd, kunde du under höstas se att det skulle spekuleras i räntesänkning 7 månader senare?
Det spekulerades då om räntan skulle höjas, dvs från höjning till sänkning. Grov missuppfattning dessutom av dig, jag är spekulant och gav bara min bild på hur jag tror det skulle kunna utveckla sig. Fortfarande kan du inte utesluta det en sådan utveckling.

Återigen: Det som ser positivt ut idag behöver nädvändigtvis inte vara positivt om 5 - 6 månader eller om 1 år.
Nord?

Vad ska detta forestalla? Ett skamt? Du vidror inte ens nagot som liknar ett svar pa fragan om vad som skulle trigga en rantehojning fran FED.

Exakt vad ar det som ar en grov missuppfattning av mig? Du skriver total obegripligt! Ar du utvecklingsstord Abram?
Citera
2007-09-16, 14:44
  #27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Upprclss_drpout
Nord?

Vad ska detta forestalla? Ett skamt? Du vidror inte ens nagot som liknar ett svar pa fragan om vad som skulle trigga en rantehojning fran FED.

Exakt vad ar det som ar en grov missuppfattning av mig? Du skriver total obegripligt! Ar du utvecklingsstord Abram?

Jag må vara utvecklingsstörd, dock ett geni jämfört med dig.

Ehh, du svarade inte på min fråga, eller hur?
Jag kan väl ta det än gång till för att vara lite ödmjuk. Ge mig en förklaring till vaför läget inte skulle
kunna förändras, då vi sett tecken på det sedan hösten -06 då det oftast spekulerades i räntehöjning,
och nu 8 månader senare är det räntesänkning som är aktuellt. Jag vill dock veta varför det inte skulle kunna spekuleras i räntehöjning om 6 månader?
Sätter tillväxten återigen fart så är det ingen omöjlighet kan jag tänka mig.
Dessutom så påpekade jag inte att en räntehöjning skulle ske i detta läget, jag skrev längre fram.


Jag hoppas du inte är en av newage ekonomerna som florerade under IT bubblan och som har väckts till liv igen?
Minns faktiskt en tidning där ett gäng newage ekonomer hade etablerat en tidning ur tomma intet om "Den nya ekonomin"
och som konstigt nog försvann när IT bubblan sprack. Vi får väl se när din karriär som Ekonom tar slut.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in