2023-03-02, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det är ju det stora problemet med folk som var på mordplatsen eller runtomkring och som "kommer på" saker många år efteråt, de är inte trovärdiga på nåt vis.

Det vittnena sagt i polisförhören 1986 är det som gäller:

http://www.itdemokrati.nu/page36.html

Jag svarade på hans fråga...

Men dom lämnar ju signalement redan 1986..

Menar du att signalementen inte stämmer överens med Engström?
Citera
2023-03-02, 05:12
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag svarade på hans fråga...

Men dom lämnar ju signalement redan 1986..

Menar du att signalementen inte stämmer överens med Engström?

Inget av signalementen som gavs i förhören 1986 stämmer med SE, nej.
Det är bara att läsa förhören på sidan jag länkade till.
Citera
2023-03-02, 05:37
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag skiter fullständigt i vad du tycker stämmer överens....

Du vet ju inte ens att det är samma Grandman som vittnen beskriver...!

Vittnen beskriver ju någon dom tycker uppför sig märkligt kring Grand och det syns tydligt att dom kan beskriva olika män..

Men detta tror jag iofs att du själv begriper...

Vems beskrivning menar du skulle vara SE vid Grand då? Såvitt jag vet har inte ett enda Grandvittne pekat ut SE som Grandmannen. MP har pekat ut ett tiotal personer men då SE inte är ett helt fotbollslag tänker jag inte fästa någon vikt vid hans utpekande.

Kan du nämna namn eller länka till vittnen som beskriver SE vid Grand?
Citera
2023-03-02, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vems beskrivning menar du skulle vara SE vid Grand då? Såvitt jag vet har inte ett enda Grandvittne pekat ut SE som Grandmannen. MP har pekat ut ett tiotal personer men då SE inte är ett helt fotbollslag tänker jag inte fästa någon vikt vid hans utpekande.

Kan du nämna namn eller länka till vittnen som beskriver SE vid Grand?

Jag har redan nämnt vittnen som beskriver signalement som jag tycker stämmer bra överens...

Mårtens beskrivning och dessa två kvinnor Margareta och en med finskt namn..

Men om du inte håller med så är det faktiskt helt okej
Citera
2023-03-02, 05:42
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nää inte speciellt öm punkt..

Utan om du läser mitt inlägg igen så inser du bara att jag svarade dig ganska uppriktigt...

Du kanske hade svårt att ta att jag struntar i vad du anser som träffande signalement när det gäller vittnen som beskriver märkliga filurer kring Grand..

Menar du att SE som GM har varit vid Grand utan att några vittnen lagt märke till honom och att det bevisar att SE var på platsen? Ungefär på samma sätt som att SE som vittne var på mordplatsen utan att några andra vittnen lade märke till honom, vilket i så fall bevisar att han var där?
Citera
2023-03-02, 05:47
Medlem
Citat:
Menar du att SE som GM har varit vid Grand utan att några vittnen lagt märke till honom och att det bevisar att SE var på platsen? Ungefär på samma sätt som att SE som vittne var på mordplatsen utan att några andra vittnen lade märke till honom, vilket i så fall bevisar att han var där?

Nu förstår jag inte helt vad du menar...

Då kan man ju säga detsamma om CP och CA..

Kan dom verkligen varit utanför Grand utan att någon lade märke till dom ?

Är det trovärdigt att Grandmannen också är den man som följer efter paret som NF ser ?

Är svaret jag så kanske Grandmannen, förföljaren som NF ser och GM är samma person...konstigt? Nej inte enligt mig
Citera
2023-03-02, 05:49
Medlem
Citat:
Jo väldigt uppenbart en öm punkt eftersom du likaledes uppenbart snöat in dig på SE som gärningsman och vägrar ta in fakta som talar emot det.
Dessutom ägnar du dig åt att projicera dina tillkortakommanden på andra i tråden istället för att sakligt kunna argumentera för dina hypoteser.

Jag har mkt sakligt lagt fram teori..

Jag tror alltså att Grandmannen och mannen som NF ser och GM är samma person..

Eftersom jag tror att Engström är GM så måste jag väl isåfall även tro att han är dom andra två också !?

Tycker du det är konstigt?
Citera
2023-03-02, 05:50
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag har redan nämnt vittnen som beskriver signalement som jag tycker stämmer bra överens...

Mårtens beskrivning och dessa två kvinnor Margareta och en med finskt namn..

Men om du inte håller med så är det faktiskt helt okej

https://utsikterinsikter.blogg.se/2015/november/anneli-och-margareta.html
Margareta beskriver mannen som 175-180 cm lång, cirka 45 år gammal och med ordinär kroppsbyggnad. Han hade blå ögon, ett rektangulärt ansikte med markerad haka och han hade ett ”nordeuropeiskt utseende”. Han bar stålbågade glasögon med ganska stora fyrkantiga glas. Han var klädd i en 3/4 knälång ljusare blå sportjacka eller rock utan kapuschong och mörkare blå byxor. På huvudet hade han en beige eller ljusbrun keps med öronlappar som var knutna upptill.

Även Anneli såg den stirrande mannen. Hon noterade honom när hon kom ut från toaletten. Hon beskriver honom som 35-45 år, cirka 170-175 cm lång, ordinär kroppsbyggnad, något rund om magen, troligen cendréfärgat hår och med alldagligt utseende. Han bar en blå 3/4-kvartsjacka, ganska tjock ”vaddfylld”, en grå eller blå skärmmössa typ keps och troligen glasögon. Han hade troligen händerna i jackfickorna. Det mest anmärkningsvärda med mannen var hans obehagliga stirrande blick. Han gav intryck av att vänta på någon. Anneli klargjorde för polisen att han inte alls påminde om de fantombilder som publicerats i tidningarna.
Jag håller inte med att kvinnorna du hänvisar till beskriver SE. Varför har de inte reagerat då SE varit med i tidningar och tv samt på rättegångar?

Nej. SE är inte deras Grandman.
Citera
2023-03-02, 05:51
Medlem
Citat:
Jo väldigt uppenbart en öm punkt eftersom du likaledes uppenbart snöat in dig på SE som gärningsman och vägrar ta in fakta som talar emot det.
Dessutom ägnar du dig åt att projicera dina tillkortakommanden på andra i tråden istället för att sakligt kunna argumentera för dina hypoteser.

Om du jämför alla signalement på grandmannen så passar dom inte på någon...Alltså måste man ju ta hänsyn till att några inte stämmer
Citera
2023-03-02, 05:54
Medlem
Citat:
https://utsikterinsikter.blogg.se/2015/november/anneli-och-margareta.html
Margareta beskriver mannen som 175-180 cm lång, cirka 45 år gammal och med ordinär kroppsbyggnad. Han hade blå ögon, ett rektangulärt ansikte med markerad haka och han hade ett ”nordeuropeiskt utseende”. Han bar stålbågade glasögon med ganska stora fyrkantiga glas. Han var klädd i en 3/4 knälång ljusare blå sportjacka eller rock utan kapuschong och mörkare blå byxor. På huvudet hade han en beige eller ljusbrun keps med öronlappar som var knutna upptill.

Även Anneli såg den stirrande mannen. Hon noterade honom när hon kom ut från toaletten. Hon beskriver honom som 35-45 år, cirka 170-175 cm lång, ordinär kroppsbyggnad, något rund om magen, troligen cendréfärgat hår och med alldagligt utseende. Han bar en blå 3/4-kvartsjacka, ganska tjock ”vaddfylld”, en grå eller blå skärmmössa typ keps och troligen glasögon. Han hade troligen händerna i jackfickorna. Det mest anmärkningsvärda med mannen var hans obehagliga stirrande blick. Han gav intryck av att vänta på någon. Anneli klargjorde för polisen att han inte alls påminde om de fantombilder som publicerats i tidningarna.
Jag håller inte med att kvinnorna du hänvisar till beskriver SE. Varför har de inte reagerat då SE varit med i tidningar och tv samt på rättegångar?

Nej. SE är inte deras Grandman.

Fast 3 kvarts lång blå täckjacka..stålbågade glasögon, keps .vad mer begär du..

Tillomed Konstapeln i denna tråd måste väl ändå tycka att det exemplet du visade nu var väl hyffsat bra ? Nordiskt utseende också...
Citera
2023-03-02, 06:06
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Fast 3 kvarts lång blå täckjacka..stålbågade glasögon, keps .vad mer begär du..

Tillomed Konstapeln i denna tråd måste väl ändå tycka att det exemplet du visade nu var väl hyffsat bra ? Nordiskt utseende också...

Extremt märkligt att de inte reagerade på SE i media då....
Nej det passar inte,

175-180 cm lång, -- 170-175 cm lång Stämmer inte på SE
cirka 45 år gammal -- 35-45 år Stämmer inte på SE
ordinär kroppsbyggnad -- ordinär kroppsbyggnad, något rund om magen, troligen cendréfärgat hår
blå ögon, Stämmer på SE tämligen vagt
rektangulärt ansikte Stämmer inte på SE
markerad haka Stämmer inte på SE
”nordeuropeiskt utseende”. Stämmer på SE tämligen vagt
stålbågade glasögon med ganska stora fyrkantiga glas -- troligen glasögon Stämmer inte på SE
3/4 knälång ljusare blå sportjacka eller rock utan kapuschong blå -- 3/4-kvartsjacka, ganska tjock ”vaddfylld”, Stämmer inte på SE
mörkare blå byxor. Stämmer på SE men är väldigt vagt
beige eller ljusbrun keps med öronlappar som var knutna upptill -- grå eller blå skärmmössa typ keps Stämmer inte på SE ingen har beskrivit SEs keps på det sättet

Totalintrycket är inte att kvinnorna beskriver SEs utseende.
Citera
2023-03-02, 06:10
Medlem
Citat:
Extremt märkligt att de inte reagerade på SE i media då....
Nej det passar inte,

175-180 cm lång, -- 170-175 cm lång Stämmer inte på SE
cirka 45 år gammal -- 35-45 år Stämmer inte på SE
ordinär kroppsbyggnad -- ordinär kroppsbyggnad, något rund om magen, troligen cendréfärgat hår
blå ögon, Stämmer på SE tämligen vagt
rektangulärt ansikte Stämmer inte på SE
markerad haka Stämmer inte på SE
”nordeuropeiskt utseende”. Stämmer på SE tämligen vagt
stålbågade glasögon med ganska stora fyrkantiga glas -- troligen glasögon Stämmer inte på SE
3/4 knälång ljusare blå sportjacka eller rock utan kapuschong blå -- 3/4-kvartsjacka, ganska tjock ”vaddfylld”, Stämmer inte på SE
mörkare blå byxor. Stämmer på SE men är väldigt vagt
beige eller ljusbrun keps med öronlappar som var knutna upptill -- grå eller blå skärmmössa typ keps Stämmer inte på SE ingen har beskrivit SEs keps på det sättet

Totalintrycket är inte att kvinnorna beskriver SEs utseende.

Haha...

Du måste skämta

Tycker ff det stämmer rätt bra..

Du ser vi anser olika och vi får helt enkelt leva med det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här