2023-03-01, 23:47
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det var bara baserat på om det var någon inifrån Skandia som öppnat ja..

Det var det jag också skrev..

Du får isåfall läsa bättre

Jag noterade att du gjorde den märkliga avgränsningen innan du kom fram till 99% och 80%. Jag befarade att några kanske inte noterade det och undrade därför hur du kom fram till just de siffrorna.

Du har fortfarande inte svarat. Gissade du bara eller tyckte du 99% och 80% lät bra bara?
Citera
2023-03-02, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag noterade att du gjorde den märkliga avgränsningen innan du kom fram till 99% och 80%. Jag befarade att några kanske inte noterade det och undrade därför hur du kom fram till just de siffrorna.

Du har fortfarande inte svarat. Gissade du bara eller tyckte du 99% och 80% lät bra bara?

Ja om han lämnar Skandia genom att inte gå genom entrén vid 22:20 så ökar chansen troligen 80% att han är GM..
Citera
2023-03-02, 00:11
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja om han lämnar Skandia genom att inte gå genom entrén vid 22:20 så ökar chansen troligen 80% att han är GM..

Så du räknar lite som KP: Om önsketänkandet att SE är GM är riktigt, även om inget substantiellt objektivt talar för det, så är sannolikheten att SE hade ett vapen och sköt OP 100%.

Ja, så kan man ju också räkna så klart, men det blir liksom inte trovärdigt.
Citera
2023-03-02, 00:32
Medlem
Citat:
Så du räknar lite som KP: Om önsketänkandet att SE är GM är riktigt, även om inget substantiellt objektivt talar för det, så är sannolikheten att SE hade ett vapen och sköt OP 100%.

Ja, så kan man ju också räkna så klart, men det blir liksom inte trovärdigt.

Läs tidigare...

Om Engström har varit utanför byggnaden mellan 22-23 utan att gå genom entrén så måste du väl själv tänka att chansen ökar mkt på att han är GM..

Det var ju min poäng från början..
Citera
2023-03-02, 00:38
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Läs tidigare...

Om Engström har varit utanför byggnaden mellan 22-23 utan att gå genom entrén så måste du väl själv tänka att chansen ökar mkt på att han är GM..

Det var ju min poäng från början..

Är han Grandmannen då menar du? Hur kommer det sig i så fall att ingen som studerat Grandmannens ansikte har pekat ut SE? Ingen av vittnena på Grand, eller exakt noll procent....
Citera
2023-03-02, 00:57
Medlem
Är det nån som har adressen på stugan i Idre eller kartbild?
Citera
2023-03-02, 01:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Är det nån som har adressen på stugan i Idre eller kartbild?

https://kringelfjordens-stugby.se/Kringelfjordsnytt/KFN_201802.pdf

Google maps lär väl hitta stugbyn...

Kringelfjorden:
https://www.google.com/maps/place/Kringelfjorden/@61.7666662,12.6786034,10z/data=!4m6!3m5!1s0x466916c18489a0a7:0x896e263c0c33c 7ec!8m2!3d61.7666667!4d12.95!16s%2Fg%2F12q4zyfmv
Senast redigerad av ursprungligen 2023-03-02 kl. 01:03.
Citera
2023-03-02, 01:31
Medlem
ursprungligens avatar
Vinternumret av Kringelfjordsnytt 2018/2019 innehåller en artikel om SE:
Samtalet gick tillbaks till SE och polisen berättar att SE var med i en skytteklubb och dessutom tävlat i pistolskytte och hade dessutom tillgång till en vapensamlande bekants vapenarsenal, en samling som bland annat innehöll vapen av den typ som Palme blev skjuten med.

Polisen berättade också att SE påstod sig lämnat Skandiahuset kl. 23.19 efter att som han sagt jobbat över. Det stämde också med den stämpelkort han stämplat ut med. 23.21 sköts Palme bara alldeles intill.

Polisen berättade om jag minns rätt att en av vakterna på Skandia sett SE lämna Skandia någon timma innan mordet och sedan kommit tillbaka utan att vare sig stämpla ut eller in
Det är skrämmande hur man låst sig i TPs mantra trots att mycket är rent önsketänkande.

- SE hade varit medlem i en skytteklubb. (För 20 år sedan.)
- SE hade tävlat i pistolskytte. (Stämmer verkligen detta?)
- SE bodde granne med en vapensamlare. (Det "aktuella" vapnet var en nolla hos NFC.)
- SE hade tillgång till grannens vapensamling. (Detta är väl endast rent önsketänkande från TPs sida?)
- SE hade stämplat ut från sin egen arbetsplats i samband med mordet. (SE hade jobbat över.)
- SE hade lämnat Skandia någon timma innan mordet (Vad stödjer sig polisen på här undrar man?)

Det låter som om polisen redan hade låst sig för att SE var skyldig 25 juni 2018!
Filter hade publicerat sin LÖSNING i maj samma år.

Mannen (stugägaren i Idre) som skriver om förhöret avfärdar SE som GM.
Jag blir utfrågad om Stigs personlighet, hur jag upplevde honom?

Jag sa som det var, jag tyckte Stig var en feminin fjant som jag upplevde som en mycket löjlig person och som jag aldrig skulle kunna umgåtts privat med. Att Stig skulle vara en mördare känns allt för långsökt för att inte säga otroligt säger jag.
Senast redigerad av ursprungligen 2023-03-02 kl. 01:34.
Citera
2023-03-02, 03:24
Medlem
Citat:
Vinternumret av Kringelfjordsnytt 2018/2019 innehåller en artikel om SE:
Samtalet gick tillbaks till SE och polisen berättar att SE var med i en skytteklubb och dessutom tävlat i pistolskytte och hade dessutom tillgång till en vapensamlande bekants vapenarsenal, en samling som bland annat innehöll vapen av den typ som Palme blev skjuten med.

Polisen berättade också att SE påstod sig lämnat Skandiahuset kl. 23.19 efter att som han sagt jobbat över. Det stämde också med den stämpelkort han stämplat ut med. 23.21 sköts Palme bara alldeles intill.

Polisen berättade om jag minns rätt att en av vakterna på Skandia sett SE lämna Skandia någon timma innan mordet och sedan kommit tillbaka utan att vare sig stämpla ut eller in
Det är skrämmande hur man låst sig i TPs mantra trots att mycket är rent önsketänkande.

- SE hade varit medlem i en skytteklubb. (För 20 år sedan.)
- SE hade tävlat i pistolskytte. (Stämmer verkligen detta?)
- SE bodde granne med en vapensamlare. (Det "aktuella" vapnet var en nolla hos NFC.)
- SE hade tillgång till grannens vapensamling. (Detta är väl endast rent önsketänkande från TPs sida?)
- SE hade stämplat ut från sin egen arbetsplats i samband med mordet. (SE hade jobbat över.)
- SE hade lämnat Skandia någon timma innan mordet (Vad stödjer sig polisen på här undrar man?)

Det låter som om polisen redan hade låst sig för att SE var skyldig 25 juni 2018!
Filter hade publicerat sin LÖSNING i maj samma år.

Mannen (stugägaren i Idre) som skriver om förhöret avfärdar SE som GM.
Jag blir utfrågad om Stigs personlighet, hur jag upplevde honom?

Jag sa som det var, jag tyckte Stig var en feminin fjant som jag upplevde som en mycket löjlig person och som jag aldrig skulle kunna umgåtts privat med. Att Stig skulle vara en mördare känns allt för långsökt för att inte säga otroligt säger jag.

Vem är Privatspanaren som hade ringt för 30 år sedan? Aner?
Citera
2023-03-02, 03:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Vem är Privatspanaren som hade ringt för 30 år sedan? Aner?

Anér låter trovärdigt och numret till Idre står ju i förhöret med SE så det var nog enkelt att spåra stugägaren via Televerket.
Citera
2023-03-02, 04:38
Medlem
Citat:
Är han Grandmannen då menar du? Hur kommer det sig i så fall att ingen som studerat Grandmannens ansikte har pekat ut SE? Ingen av vittnena på Grand, eller exakt noll procent....

Det är väl exakt det dom gjort sen det blev klart..

2 kvinnor + Mårten har ju sagt att dom tror att det var Engström dom såg utanför Grand , dock flera år efteråt
Citera
2023-03-02, 04:46
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Det är väl exakt det dom gjort sen det blev klart..

2 kvinnor + Mårten har ju sagt att dom tror att det var Engström dom såg utanför Grand , dock flera år efteråt

Det är ju det stora problemet med folk som var på mordplatsen eller runtomkring och som "kommer på" saker många år efteråt, de är inte trovärdiga på nåt vis.

Det vittnena sagt i polisförhören 1986 är det som gäller:

http://www.itdemokrati.nu/page36.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in