https://kringelfjordens-stugby.se/Kringelfjordsnytt/KFN_201802.pdf
Vinternumret av Kringelfjordsnytt 2018/2019 innehåller en artikel om SE:
Samtalet gick tillbaks till SE och polisen berättar att SE var med i en skytteklubb och dessutom tävlat i pistolskytte och hade dessutom tillgång till en vapensamlande bekants vapenarsenal, en samling som bland annat innehöll vapen av den typ som Palme blev skjuten med.
Polisen berättade också att SE påstod sig lämnat Skandiahuset kl. 23.19 efter att som han sagt jobbat över. Det stämde också med den stämpelkort han stämplat ut med. 23.21 sköts Palme bara alldeles intill.
Polisen berättade om jag minns rätt att en av vakterna på Skandia sett SE lämna Skandia någon timma innan mordet och sedan kommit tillbaka utan att vare sig stämpla ut eller in
Det är skrämmande hur man låst sig i TPs mantra trots att mycket är rent önsketänkande.
- SE hade varit medlem i en skytteklubb. (För 20 år sedan.)
- SE hade tävlat i pistolskytte. (Stämmer verkligen detta?)
- SE bodde granne med en vapensamlare. (Det "aktuella" vapnet var en nolla hos NFC.)
- SE hade tillgång till grannens vapensamling. (Detta är väl endast rent önsketänkande från TPs sida?)
- SE hade stämplat ut från sin egen arbetsplats i samband med mordet. (SE hade jobbat över.)
- SE hade lämnat Skandia någon timma innan mordet (Vad stödjer sig polisen på här undrar man?)
Det låter som om polisen redan hade låst sig för att SE var skyldig 25 juni 2018!
Filter hade publicerat sin LÖSNING i maj samma år.
Mannen (stugägaren i Idre) som skriver om förhöret avfärdar SE som GM.
Jag blir utfrågad om Stigs personlighet, hur jag upplevde honom?
Jag sa som det var, jag tyckte Stig var en feminin fjant som jag upplevde som en mycket löjlig person och som jag aldrig skulle kunna umgåtts privat med. Att Stig skulle vara en mördare känns allt för långsökt för att inte säga otroligt säger jag.