Citat:
Ursprungligen postat av
Thelonegunman
Ja, vi hade hellre haft 50000 extra på årsbasis såklart men nu var det inte vi - svenska familjer - som bestämde att Putin skulle börja kriga. Ännu en anledning att svenskarna avskyr Putin, Ryssland och deras krigande.
Fri tandvård och barncancerläkare istället.

Den var bra! Okej, nu håller jag också på Poopin!
Jag pratade inte om skuld till kriget. Jag svarade på nån konstig möp-diskussion om att vi på nåt sätt tjänade på kriget.
Det är dyrt som fan och det är vanliga arbetare/medelklass som betalar hela kalaset och skickar pengarna till oligarker och politiker. Ren stöld.
Du tror väl inte att Wallenbergarna skickar vapen gratis till Ukraina eller bidrar med nåt överhuvudtaget? t ex som ett övertydligt enkelt exempel som alla känner till. Dom har säkert höjt priset extra för oss skattebetalare så att ensamstående sjuksköterskor köper vapen av wallenbergarna för att skicka dom till Ukraina.
Det minsta man skulle kunna kräva är väl att iaf politiska partier, politker och vapenhandlare inte tog betalt av oss utan stöttade kriget själva riktigt ordentligt?
Finns väl tom ukrainska oligarker kvar? VArför har dom ens pengar kvar? Borde inte dom först använda sina pengar innan vi ska betala? Eller dom bryr sig inte.....
Är fan skamligt.