Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Jakten på Löfving började faktiskt som ett MeToo-ärende redan 2016, men man fick inte ner honom den gången.
Och så korrupt som polisledningen är, hade man inte fått det denna gång heller om inte Runar hade sagt på en presskonferens i TV att "ni måste sparka karln".
Maninism är inte feminist, för feminism är det ensidiga gynnandet av kvinnor på bekostnad av män.
ROKS hållning till män är "Män är djur".
https://www.youtube.com/watch?v=pBtKxYKQI_8
Är jag lipig nu?`
Kolla här, vi har 30 000 hemlösa män i Stockholm, men nyheterna skriver inte om det.
De skriver om att Haninge Kommuns Kvinnojour kan tvingas lägga ner om de inte får mer pengar.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/larmet-fran-haninge-kvinnojour-vi-tvingas-stanga-ner
Det finns inget sånt för män.
Det som finns är ideellt finansierade källarföretag som drivs gratis av såna som sett att detta drabbar även män.
Jag håller dessutom inte med om att "MRA-rörelsen" inte åstadkommer något.
För det gör de.
Väldigt många fler har lärt sig argumenten, de falska narrativen man baserat sektens religion på och kan lugnt och sakligt skjuta ner det mesta med motargument som ingen kan bestrida utom narcissister och psykopater och dem kan du aldrig vinna en diskussion mot helt oavsett ämne.
Det är inte ens värt besväret. Se Merapi här, t.ex.
Du kan se feministkvinnor en och en falla från sina tidigare självklara positioner när de avslöjas som bluffar och charlataner och forumet här får väl ses som kanariefågeln i gruvan.
Rent feministiska narrativ och begrepp flyger inte särskilt långt utan hårda och koncisa mothugg.
Med lite mer ryggrad kommer flera av "oss" våga ta ut dessa åsikter ut i samhället också under eget namn.
De många förtalsmålen feminister förlorat efter metoo är ett tydligt tecken på att det vänder-
På vilket sätt startade den 2016? Vilka sexuella övergrepp anklagades han för då?
Ja, du är lipig. Du kan, helt ärligt, vara den lipigaste människa jag nånsin stött på. Misstänkte att du skulle ta upp den 13 år gamla händelsen när Ireen von Wachenfeldt sa att män är djur strax innan hon avgick efter att ha fått massiv kritik för just det uttalandet. Och med det styrker du min poäng. Även denna gången när jag påpekade att man håller på att starta upp en jourtelefon för män på statens bekostnad, alltså inget ideellt finansierat källarföretag, så blir din enda tänkbara respons 'ireen sa att män är djur 2005'.
Om du bemödar dig söka så ser du att varenda tidning skriver om hemlöshet. Det finns mängder av organisationer som jobbar med det och de har tom sina egna tidningar. Frågan är vad du vill göra för att stävja hemlöshetsproblemet? Är du också för ett kraftigt utbyggt socialt skyddsnät eller vad vill du göra åt saken? Kom förresten gärna med källa på 30000 hemlösa män i sthlm. Säger inte att det inte stämmer men om du kommer med påståendet så har historien visat oss att det lika gärna kan vara 15st hemlösa män.
Att folk inom MRA-rörelsen lär sig skriva arga rants hjälper inte ett dugg. Vad som skulle hjälpa vore om ni drev sakfrågorna i sig, en efter en, istället för att bara gnälla på att andra inte redan drivit de. Men det är helt uppenbart att det inte är den typen av förändring ni vill ha, med minskad hemlöshet och sånt, utan en återgång till en tid då allas roller var autistiskt strikt låsta och där just du själv hade fått makt över andra.