2023-03-01, 15:24
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du är ju fullständigt dum i huvudet.

Ingen verkar ha haft särskilt mycket ont att säga om Löfving. Det finns inget som tyder på att han skulle ha varit särskilt illa omtyckt.

Förutom er nazifeminister. "kvinnohatare" "brinn i helvetet din pedofil" osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Jag har inte sett något drev som pågått sedan 2016, bara din länk till nån obskyr blogg kopplad till ett Twitterkonto. Jag hittade en intervju i Expressen från 2015 om kvinnoregistret, inget mer.

Kom gärna med länkar som visar på något drev så kanske man förstår vad du yrar om, även om sannolikheten för det är väldigt liten. Dina rants tyder på att du lever i en alternativ verklighet.

Nej men oj har en nazifeminist missat vad nazifeminister har gjort? Gud vad alla är chockade. Interna utredningar brukar ju alltid leda till något vettigt.....

Du menar mer länkar? Du försöker ju förneka att ni drevade mot Mats redan 2016 och det kan ju alla som är läskunniga se är en lögn. Du får skrubba hårdare och försöka hitta ett nytt försvar. Pinsamma psykopat.
Citera
2023-03-01, 15:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Förutom er nazifeminister. "kvinnohatare" "brinn i helvetet din pedofil" osv.

Nej men oj har en nazifeminist missat vad nazifeminister har gjort? Gud vad alla är chockade. Interna utredningar brukar ju alltid leda till något vettigt.....

Du menar mer länkar? Du försöker ju förneka att ni drevade mot Mats redan 2016 och det kan ju alla som är läskunniga se är en lögn. Du får skrubba hårdare och försöka hitta ett nytt försvar. Pinsamma psykopat.
Ja du påstår det men googlar man hans namn verkar ingen ha haft nåt särskilt ont att säga och inget talar för att han var illa omtyckt.

Jag blir mer och mer övertygad om att du projicerar sånt som sagts om dina anhöriga.
Citera
2023-03-01, 15:34
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ja du påstår det men googlar man hans namn verkar ingen ha haft nåt särskilt ont att säga och inget talar för att han var illa omtyckt.

Jag blir mer och mer övertygad om att du projicerar sånt som sagts om dina anhöriga.

Du ljög ju bara rätt ut. Du postade ju att du inte såg tredje sökresultatet och du behöva aldrig googla utan det räcker ju att gå in på länken jag postade och läsa vad ni nazifeminister skrev på twitter och tumblr. Selektiv blindhet är nya försvaret alltså...psykopater.
Citera
2023-03-01, 15:44
Avslutad
Citat:
Du ljög ju bara rätt ut. Du postade ju att du inte såg tredje sökresultatet och du behöva aldrig googla utan det räcker ju att gå in på länken jag postade och läsa vad ni nazifeminister skrev på twitter och tumblr. Selektiv blindhet är nya försvaret alltså...psykopater.
Vad fan pratar du om?

www.google.com/search?q=kvinnoregistret&oq=kvinnoregistret&aqs=ed ge..69i57.5486j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Senast redigerad av Ipsi 2023-03-01 kl. 15:47.
Citera
2023-03-01, 15:48
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:

Ok, så det finns ingenting, va? Inga länkar, inget drev, inga lögner. Det är du som påstår att det existerar, så det är inte min sak att bevisa det. Men du har inget att komma med.
Citera
2023-03-01, 15:51
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Vad fan pratar du om?

www.google.com/search?q=kvinnoregistret&oq=kvinnoregistret&aqs=ed ge..69i57.5486j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Länken. Vad yrar du om?

Citat:
Ok, så det finns ingenting, va? Inga länkar, inget drev, inga lögner. Det är du som påstår att det existerar, så bevisbördan ligger på dig. Men du har inget att komma med.

Gulligt mer gaslighting. Du menar MER länkar? Det är redan bevisat, så det vi väntar på är ert försvar. Selektiv blindhet håller inte.
Citera
2023-03-01, 16:07
Avslutad
Citat:
Länken. Vad yrar du om?

Gulligt mer gaslighting. Du menar MER länkar? Det är redan bevisat, så det vi väntar på är ert försvar. Selektiv blindhet håller inte.
Du påstod att jag ljög när jag sa att Löfvings namn inte nämndes när man googlade kvinnoregistret.
Citera
2023-03-01, 16:17
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:

Bra, då vet vi. Ett inlägg på en obskyr blogg. Det är ditt drev.
Varför inbillar du dig att någon här skulle "försvara" eller öht bry sig om det, eller att ens Mats Löfving skulle ha brytt sig?
Ditt luftslott känns så obetydligt i hela det tragiska sammanhanget att du borde skämmas.
Citera
2023-03-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
En mycket spot on och välformulerad text.

Jag följde inte heller detta fallet i medierna eftersom jag förfasades över hur svenska medier mer och mer liknar brittiska och amerikanska sensationslystna och klickkåta medier. Jag hoppas innerligt att vi inte går mot livesända biljakter och manipulation av brottsutredningar såsom amerikanska och brittiska medier håller på.

Jag fick upp ögonen för detta fallet när Mats Löfving hittades död. Allting handlar ju om huruvida de (Mats Löfving + Linda Staff) var i ett förhållande när han som hennes chef satte hennes lön och delade ut tjänstevapnet, +lite annat.

Och det är egentligen allt. Om han inte hade hängts ut i media. Han var säkert dedikerad sitt yrke, identifierade sig troligen starkt med sin yrkesroll. Det måste ha varit förödande för honom att hängas ut på det här sättet till allmän beskådan. Mobben är så blodtörstig. Det är också rätt hemskt att läsa folks attityder gentemot någon som tar sitt liv.

Nu läste jag precis att en före detta kollega till Mats Löfving anmält polisen till arbetsmiljöverket. Sen hoppas jag att någon med gunpower polisanmäler några väl utvalda medier.

Jag har ärligt talat svårt att se hur vinstdrivande media inte tillslut skulle hamna på det stadiet så länge folk fortsätter att klicka på sensationslystna artiklar. Det är verkligen en ond spiral det där. Har iofs sett många nya dyka upp som iaf påstår sig vara mer grundade och rakt på sak men tiden får utvisa om det finns nån riktig efterfrågan på det.

Hoppas också att det blir påföljdet av detta och att medier polisanmäls och får ställa sig till svars men trorninte direkt att trenden kommer att brytas för det.
Citera
2023-03-01, 16:35
Medlem
Menar ni på fullt allvar att ni tycker synd om horbocken? Han som bossat i en organisation som mördade Eric Torell - och ingen fick något som helst straff för det!
Citera
2023-03-01, 16:44
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Du påstod att jag ljög när jag sa att Löfvings namn inte nämndes när man googlade kvinnoregistret.

Ja det gjorde du ju med.

Citat:
Bra, då vet vi. Ett inlägg på en obskyr blogg. Det är ditt drev.
Varför inbillar du dig att någon här skulle "försvara" eller öht bry sig om det, eller att ens Mats Löfving skulle ha brytt sig?
Ditt luftslott känns så obetydligt i hela det tragiska sammanhanget att du borde skämmas.

Aha det är ditt försvar nu, jag skall skämmas för att ni psykopater drevar ihjäl ännu en man. SVT blir inte mindre nazifeministiska för att ni låtsas och inte heller Aftonbladet eller framför allt Linda som fick sitta där och spy ur sig all sin nazifeminism.
Citera
2023-03-01, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jakten på Löfving började faktiskt som ett MeToo-ärende redan 2016, men man fick inte ner honom den gången.
Och så korrupt som polisledningen är, hade man inte fått det denna gång heller om inte Runar hade sagt på en presskonferens i TV att "ni måste sparka karln".

Maninism är inte feminist, för feminism är det ensidiga gynnandet av kvinnor på bekostnad av män.
ROKS hållning till män är "Män är djur".
https://www.youtube.com/watch?v=pBtKxYKQI_8

Är jag lipig nu?`

Kolla här, vi har 30 000 hemlösa män i Stockholm, men nyheterna skriver inte om det.
De skriver om att Haninge Kommuns Kvinnojour kan tvingas lägga ner om de inte får mer pengar.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/larmet-fran-haninge-kvinnojour-vi-tvingas-stanga-ner

Det finns inget sånt för män.
Det som finns är ideellt finansierade källarföretag som drivs gratis av såna som sett att detta drabbar även män.

Jag håller dessutom inte med om att "MRA-rörelsen" inte åstadkommer något.
För det gör de.
Väldigt många fler har lärt sig argumenten, de falska narrativen man baserat sektens religion på och kan lugnt och sakligt skjuta ner det mesta med motargument som ingen kan bestrida utom narcissister och psykopater och dem kan du aldrig vinna en diskussion mot helt oavsett ämne.

Det är inte ens värt besväret. Se Merapi här, t.ex.

Du kan se feministkvinnor en och en falla från sina tidigare självklara positioner när de avslöjas som bluffar och charlataner och forumet här får väl ses som kanariefågeln i gruvan.
Rent feministiska narrativ och begrepp flyger inte särskilt långt utan hårda och koncisa mothugg.

Med lite mer ryggrad kommer flera av "oss" våga ta ut dessa åsikter ut i samhället också under eget namn.
De många förtalsmålen feminister förlorat efter metoo är ett tydligt tecken på att det vänder-

På vilket sätt startade den 2016? Vilka sexuella övergrepp anklagades han för då?

Ja, du är lipig. Du kan, helt ärligt, vara den lipigaste människa jag nånsin stött på. Misstänkte att du skulle ta upp den 13 år gamla händelsen när Ireen von Wachenfeldt sa att män är djur strax innan hon avgick efter att ha fått massiv kritik för just det uttalandet. Och med det styrker du min poäng. Även denna gången när jag påpekade att man håller på att starta upp en jourtelefon för män på statens bekostnad, alltså inget ideellt finansierat källarföretag, så blir din enda tänkbara respons 'ireen sa att män är djur 2005'.

Om du bemödar dig söka så ser du att varenda tidning skriver om hemlöshet. Det finns mängder av organisationer som jobbar med det och de har tom sina egna tidningar. Frågan är vad du vill göra för att stävja hemlöshetsproblemet? Är du också för ett kraftigt utbyggt socialt skyddsnät eller vad vill du göra åt saken? Kom förresten gärna med källa på 30000 hemlösa män i sthlm. Säger inte att det inte stämmer men om du kommer med påståendet så har historien visat oss att det lika gärna kan vara 15st hemlösa män.

Att folk inom MRA-rörelsen lär sig skriva arga rants hjälper inte ett dugg. Vad som skulle hjälpa vore om ni drev sakfrågorna i sig, en efter en, istället för att bara gnälla på att andra inte redan drivit de. Men det är helt uppenbart att det inte är den typen av förändring ni vill ha, med minskad hemlöshet och sånt, utan en återgång till en tid då allas roller var autistiskt strikt låsta och där just du själv hade fått makt över andra.
Senast redigerad av enhalvboj 2023-03-01 kl. 17:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in