Citat:
Ursprungligen postat av
quggel
Synd bara attchan ljuger en massa för att glorifiera sin egen insats, vilken är obefintlig. Det försvårar bara utredningen.
Ingen har sett honom springa efter GM, inte ens Jeppson.
Ingen har sett honom vända OP i framåtstupa sidoläge, inte ens Anna Hage.
Om detta ljuger han.
Det gör honom förstås inte till mördare. Han kan helt enkelt vara mediakåt för att tala klarspråk. Så det är ju mellan dessa två det står.
För min del och just nu (har ändrat mig förr) har jag uppfattningen att följande leder till att det inte var SE:
Välriktat skott i vinkel uppifrån, som hade dödat även om OP burit skyddsväst. Tvivlar på att SE hade den typen av kunskap.
Iskall ett par sekunder efrer skotten. SE hade säkerligen inte haft det psyket, inte ens om han var berusad.
Hölstrar innan han sansat börjar jogga iväg. Stämmer inte in på personligheten SE.
Två skott, inte mer, helt enligt yrkesmördarskolan.
Platsen väl utvald också den enligt skolboken. Upplyst bakgrund som gör det svårt att se utseendet på mördaren samt en intilliggande gränd att fly genom, där polisbilar inte kan köra.
Yrkesmördarskolan säger du.
Mördaren uppträdde oerhört amatörmässigt på en lång rad områden.
En lång rad saker talar verkligen mot ett professionellt utfört mord.
Hanteringen av LP.
Ett skott avlossades mot henne missades från mycket nära håll.
Antingen borde hon väl inte beskjutits alls eller så borde väl mördaren ha sett till att fullfölja ocb släckt även henne??
Det finns väl ingen plan i hela världen som innehåller BÅDE skjut och skjut inte!?
Valet av plats och tidpunkt. En lönefredag kväll på en av Stockholms mest befolkade gator med en lång rad vittnen som mördaren exponerade sig för
OP rörde sig ju nästan dagligen utan livvaktsskydd på väg mellan hemmet och jobbet, ett par veckor före mordet var han och hustrun ute och åkte skidor på Djurgården o.s.v.
Det fanns ju så många bättre tillfällen att utföra mordet på.
Dessutom valdes ett tillfälle då OPs hustru var med honom och mördaren saknade helt plan för hur LP skulle hanteras.
Vapnet saknade ljuddämpare lär man sig det i yrkesmördarskolan också?
Vittnesmål menar att GM bar lågskor lär man sig på yrkesmördarskolan att bära sådana när det är kallt snö och is?Njaa det tyder snarare på att mordet inte var planerat att mördaren inte visste att han snart skulle vara på flykt,
Mycket talar för att det var mördaren som vittnet YN iakktog springandes uppe på DBG ett par minuter efter mordet.
Den springande mannen hade en fladdrande rock/jacka och höll på att fibbla med sin väska och drog till sig onödig uppmärksamhet av dessa skäl.
Är det punkt sju i Yrkesmördarskolan??
Dessa detaljer ordnar man ju före mordet givetvis.
Kort sagt mördaren uppträdde ytterst amatörmässigt på egentligen alla punkter.
Det är lätt att förstå att vi alla tror på olika scenarios och GM.
Däremot har jag svårt att förstå de som menar att mordet var välplanerat och professionellt utfört.
Det finns ju egentligen inget som tyder på det snarare tvärtom. Det skriker impulsartat slumpdå lång väg, Mördaren var verkligen an amatör på alla sätt.
V