Citat:
Ursprungligen postat av
enhalvboj
Ja, lite det jag menar. Olika människor som reagerar på olika saker. Olika hashtags och olika drev för olika händelser. Det är därför jag tycker det är konstigt att säga att detta skulle handla om just #metoo. Att det skulle vara nån catch-all-term för allt som har med drev och folk som är sura på nätet att göra. Men då vet jag att det är det du menar och att det inte har något alls att göra med just #metoo.
Maninism är feminism. Feminism är ordet för den politiska strävan efter jämställdhet. Minns mycket väl ett av tillfällena när jag sa till dig att maninistisk politik hade förts: då jag berättade att regeringen hade allokerat pengar till uppstartandet av en nationell mansjours-telefonlinje. Din reaktion var, som alltid, att vara lipig och klaga. Responsen blev inte att det var bra utan att man borde ta bort alla pengar från ROKS.
Detta är nog lite av kärnan i varför MRA-rörelsen så sällan lyckas med nåt. Det framstår som att ni inte är för mäns rättigheter utan i första- och enda hand, är emot feminism. Det är aldrig nåt fokus på enskilda frågor utan alltid en rant i stil med den du precis gjorde. "Varför har inte feministerna gjort detta och detta och detta och detta och inser de inte detta ich detta och detta". Tid som hade kunnat spenderas på att ta upp frågorna en i taget och diskutera hur man hade kunnat skapa nån form av förändring.
Hashtaggen #stoppagängkriminalitetenochförbättrapsykvårdenför ungamänochseöverhuruvidadetfinnsnåtkönsligtbiasino mfamiljedomstolenochsetillattskolanaanpassasbättre tillpojkarsbehovssåattdekommerinpåuniversitetenoch stoppasnoppkapandetochslutagörahudkrämavförhud blir mest spretig och jobbig att skriva.
Slutligen så är det nog så att folk kämpar för det som ligger en närmst. Kvinnor kanske är mer benägna att volontära på en kvinnojour än att försöka skapa drev om att börja kvotera in män på universitetsutbildningar. Om förändring ska ske så kanske nån som brinner starkt för det, du själv tex, ska sluta gnälla så jävligt på att ingen annan har gjort det du tycker de borde ha gjort och göra det själv? Känner flera brudar som har volontärat på kvinnojourer eller på annat sätt, praktiskt aktiverat sig. Känner inte en snubbe som har gjort det samma. Då kanske det inte blir så jävla konstigt att det händer mer på deras front än på våran?
Jakten på Löfving började faktiskt som ett MeToo-ärende redan 2016, men man fick inte ner honom den gången.
Och så korrupt som polisledningen är, hade man inte fått det denna gång heller om inte Runar hade sagt på en presskonferens i TV att "ni måste sparka karln".
Maninism är inte feminist, för feminism är det ensidiga gynnandet av kvinnor på bekostnad av män.
ROKS hållning till män är "Män är djur".
https://www.youtube.com/watch?v=pBtKxYKQI_8
Är jag lipig nu?`
Kolla här, vi har 30 000 hemlösa män i Stockholm, men nyheterna skriver inte om det.
De skriver om att Haninge Kommuns Kvinnojour kan tvingas lägga ner om de inte får mer pengar.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/larmet-fran-haninge-kvinnojour-vi-tvingas-stanga-ner
Det finns inget sånt för män.
Det som finns är ideellt finansierade källarföretag som drivs gratis av såna som sett att detta drabbar även män.
Jag håller dessutom inte med om att "MRA-rörelsen" inte åstadkommer något.
För det gör de.
Väldigt många fler har lärt sig argumenten, de falska narrativen man baserat sektens religion på och kan lugnt och sakligt skjuta ner det mesta med motargument som ingen kan bestrida utom narcissister och psykopater och dem kan du aldrig vinna en diskussion mot helt oavsett ämne.
Det är inte ens värt besväret. Se Merapi här, t.ex.
Du kan se feministkvinnor en och en falla från sina tidigare självklara positioner när de avslöjas som bluffar och charlataner och forumet här får väl ses som kanariefågeln i gruvan.
Rent feministiska narrativ och begrepp flyger inte särskilt långt utan hårda och koncisa mothugg.
Med lite mer ryggrad kommer flera av "oss" våga ta ut dessa åsikter ut i samhället också under eget namn.
De många förtalsmålen feminister förlorat efter metoo är ett tydligt tecken på att det vänder-