2023-02-28, 19:07
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Nästa gång ni är i en rättssal använd inte ordet ”penis”, det friar förövaren!

Ja penis/snopp är ju bara en fitta/snippa ut och in!
Penisen/snoppen kan inte spruta och få stånd och fittan kan inte penetreras, hål löst organ!

Män med mikropenisar kan inte dömas för våldtäkt på en kvinna/flicka då de bara snuddar vid de yttre blygdläpparna.
Så jävla sjukt så det inte finns!
Citera
2023-02-28, 19:08
Medlem
Har någon FUP:en?
(Inte via länken till Samnytts betalartikel)
Citera
2023-02-28, 19:09
Medlem
g-in-a-gis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag väljer rättssäkerhet framför pöbelrättvisa. Vilken jävla dystopisk mardröm om människor kan bli dömda för brott med känslor som enda bevisning.
Känslor som enda bevisning, nej. Så är ju verkligen inte fallet här dock, en helt klart skyldig man frikänns för att några gubbar bestämt det.
Citera
2023-02-28, 19:11
Medlem
g-in-a-gis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
En liten fråga här. Säg att en flicka har blivit berörd mellan blygdläpparna, fast ingen penetration av själva slidan har skett. Skulle du säga att det är helt uteslutet att en tioårigt barn skulle kunna beskriva det som "inne i snippan"?
Så var inte fallet här. Men då hade man fått förtydliga, inte per automatik frikänna helt...
Citera
2023-02-28, 19:11
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g-in-a-gi
Känslor som enda bevisning, nej. Så är ju verkligen inte fallet här dock, en helt klart skyldig man frikänns för att några gubbar bestämt det.
Jag kan köpa det i just det här fallet. Det normala är dock att det inte finns lika konkret bevisning som i det här fallet när det ropas efter pöbelrättvisa.
Citera
2023-02-28, 19:12
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Hon sade i rätten att fingret var inne i henne så den teorin kan du släppa.

Inte att den var utanför.

Att man inte tar till hänsyn att en 10-årig flicka är nervös är helt absurt. Självklart så är hon nervös när hon återberättar att hon har blivit antastat. Hon är inte färdig utvecklad som människa för helvete! Det är ett litet barn!

Snippa har blivit ett vedertaget begrepp att få flickor att kunna tala om sitt könsorgan utan att behöva använda konstiga och/eller genanta ord som slida, vagina eller fitta.
Det här är ganska djupt rotat och vedertaget genom hela samhället.

Jag tycker det är rätt tydligt att hovrätten har koll på detta, men ändå har dom valt att spexa genom att tolka det på annat sätt.
Kan det vara så att dom här åldringarna försöker markera mot vad dom uppfattar vara felaktigt språkbruk för att hålla rent i domstolen?
Citera
2023-02-28, 19:12
Avslutad
Citat:
Hon sade i rätten att fingret var inne i henne så den teorin kan du släppa.

Inte att den var utanför.
Frågan kvarstår. Är det uteslutet att ett tioårigt barn skulle kunna beskriva "varit innanför blygdläpparna" som "inne i henne"?

Citat:
Att man inte tar till hänsyn att en 10-årig flicka är nervös är helt absurt. Självklart så är hon nervös när hon återberättar att hon har blivit antastat. Hon är imte färdig utvecklad som människa för helvete!
Chilla lite. Det är ingen här som menar att man inte förstår att hon är nervös. Men exakt hur menar du att det ska fungera i en domstol? Ska domstolen sänka beviskraven eller vadå?

Fel har begåtts, men av polis och åklagare.
Citera
2023-02-28, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja penis/snopp är ju bara en fitta/snippa ut och in!
Penisen/snoppen kan inte spruta och få stånd och fittan kan inte penetreras, hål löst organ!

Män med mikropenisar kan inte dömas för våldtäkt på en kvinna/flicka då de bara snuddar vid de yttre blygdläpparna.
Så jävla sjukt så det inte finns!

Nu har, vad jag vet det aldrig prövats, så det finns en risk att någon har så pass liten penis att det inte skulle räknas som en penitration.

Men lagen säger "en handling som kan likställas med samlag". Att blotta offret samt sitt egna kön, och jucka aktivt stoppa in en "mikropenis" skulle mycket sannolikt just likställas med ett samlag, tror jag. Mycket troligt kommer det aldrig att prövas av en svensk domstol.
Citera
2023-02-28, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av g-in-a-gi
Så var inte fallet här. Men då hade man fått förtydliga, inte per automatik frikänna helt...
Jag är inte säker på att domstolen har rätt att göra det. Domstolens jobb är att bedöma om åklagarens bevisning räcker till fällande dom. Inte att tipsa om vilka ändringar som krävs för det.

Men det finns ju lite här som tyder på märkligheter. Har hört det ryktas att åklagaren blev ombedd att stryka den alternativa brottsrubriceringen, men jag vet inte hur mycket sanning det finns i det.
Citera
2023-02-28, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Snippa har blivit ett vedertaget begrepp att få flickor att kunna tala om sitt könsorgan utan att behöva använda konstiga och/eller genanta ord som slida, vagina eller fitta.
Det här är ganska djupt rotat och vedertaget genom hela samhället.

Jag tycker det är rätt tydligt att hovrätten har koll på detta, men ändå har dom valt att spexa genom att tolka det på annat sätt.
Kan det vara så att dom här åldringarna försöker markera mot vad dom uppfattar vara felaktigt språkbruk för att hålla rent i domstolen?

Jag måste erkänna att jag faktiskt betvivlar att det är ett så vedertaget begrepp. Alltså inte att folk inte använder det, för det gör folk. Utan att det skulle finnas en väldigt allmänt rådande konsensus om hur ordet definieras. Precis samma som fitta, och röv som nämnts tidigare i tråden.

Jämför med begreppet "hjärta". Det är ett ytterst allmänt definierat begrepp. Jämför i stället med ordet "jacka", som har en väldig bredd i olika betydelser, beroende på användaren av ordet.
Citera
2023-02-28, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag är inte säker på att domstolen har rätt att göra det. Domstolens jobb är att bedöma om åklagarens bevisning räcker till fällande dom. Inte att tipsa om vilka ändringar som krävs för det.

Men det finns ju lite här som tyder på märkligheter. Har hört det ryktas att åklagaren blev ombedd att stryka den alternativa brottsrubriceringen, men jag vet inte hur mycket sanning det finns i det.

Det är inte ett rykte du har hört. Det är vad åklagaren hävdat i efterhand, när människor började ifrågasätta varför mannen blev frikänd. Tror hon tog upp det i Expressen.
Citera
2023-02-28, 19:23
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nu har, vad jag vet det aldrig prövats, så det finns en risk att någon har så pass liten penis att det inte skulle räknas som en penitration.

Men lagen säger "en handling som kan likställas med samlag". Att blotta offret samt sitt egna kön, och jucka aktivt stoppa in en "mikropenis" skulle mycket sannolikt just likställas med ett samlag, tror jag. Mycket troligt kommer det aldrig att prövas av en svensk domstol.

Ja och man också tycka att detta fall skulle likställas med våldtäkt, då flickan var så pass ung och var alltså i rejält underläge mot mannen.
Han petade henne i underlivet minst.
Trots att det står i lagen att det krävs samlag eller likvärdig handling, så vidhåller några i tråden att penetrering behövs för att dömas för våldtäkt!
Skrämmande vilken okunskap dessa domare besitter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in