2023-02-28, 17:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Du förbiser totalt möjligheten att polis, åklagare och tingsrätt hörde det de ville höra.
JA! Att utgå ifrån att polis, åklagare och Tingsrätt likväl som en domare, skulle misssköta sina arbeten så till den milda grad och vara ytterst olämpliga på sina befattningar ser jag som huvudlöst.
Citera
2023-02-28, 17:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hur menar du att hon ska förtydliga "fingret in i snippan"? Ska tösastackaren behöva ta av sig trosorna och visa var mannen körde in sitt finger för att några trögfattade domare inte begriper vad som sägs?

Ponerana att det handlade om att föra in ett finger i röven eller i rövhålet.

Hur långt in mellan skinkorna fördes fingret in, eller fördes fingret genom ringmuskeln(rövhålet) och in i anus?

Röv kan betyda bakdel(skinkor) och rövhål.

Definitionen av snippa är inte självklar, och långt in är relativt.
Citera
2023-02-28, 17:31
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nej, jag har aldrig fattat grejen med sexövergrepp jämfört med andra brott.

Genom ditt hysteriska tonläge så är du en del i att göra övergreppet traumatiskt för flickan. Tänk om vi hade behandlat offer för andra brott på ett liknande sätt. Till exempel genom att säga till rånoffer att de aldrig någonsin kommer att kunna gå ut igen.
Jag har förstått att du har en dotter, gissar att du är hennes pappa.

Tycker det är lite sorgligt att du jämför ett personrån med en våldtäkt. Fundera lite på vad personlig integritet innebär och vad du själv skulle tyckt om att få ett gubbfinger upptryckt i anus vid 10 års ålder.

Du har en dotter, ansträng dig lite för fan.
Citera
2023-02-28, 17:34
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Fel. Från domen:

Vad var fel i det jag skrev? Blev han dömd? Uppenbarligen har hovrätten ansett det bevisat att han har haft ett finger i hennes snippa, men att det inte är bevisat att det penetrerat hennes vagina vilket man verkar anse vara kravet för att en våldtäkt ska ha begåtts.
Citera
2023-02-28, 17:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Vad i ditt inlägg som var fel? Ja, vi kan ju börja med att du förutsätter en massa som du inte vet mer om än vad du hört från TV4 och andra andrahandskällor. Har du läst åklagarens underlag? Har du någon som helst utbildning inom juridik och förstår hur rättsystemet fungerar? Känner du till definitionen av "våldtäkt"?

Ditt inlägg stödjer sig på så många lösa antaganden att det är helt meningslöst.

Som sagt - patetiskt att kreti och pleti tror sig förstå hur saker ligger till efter att ha sett något på TV4.
Istället för att än en gång svamla runt i ännu ett inlägg och skämma ut dig som någon nerdankad rättshaverist kunde du ju komma med något KONKRET?

Är jag fel ute när jag anser att en vuxen person i en rättsal år 2022 borde förstå vad en snippa är, och att om man är en man på 50 år så har man precis 0 att göra där på en stackars 10-årig flicka??

Ska det behöva vara en högintelligent fråga ???
Citera
2023-02-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ponerana att det handlade om att föra in ett finger i röven eller i rövhålet.

Hur långt in mellan skinkorna fördes fingret in, eller fördes fingret genom ringmuskeln(rövhålet) och in i anus?

Röv kan betyda bakdel(skinkor) och rövhål.

Definitionen av snippa är inte självklar, och långt in är relativt.

Det kan räknas som våldtäkt oavsett, våldtäkt behöver nödvändigtvis inte vara penetrering.
Citera
2023-02-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Polisen förstod utan förtydliganden, åklagaren förstod utan förtydliganden, Tingsrätten förstod utan förtydliganden och en av domarna förstod utan förtydliganden. Fyra åldersstigna manliga domare FÖRSTOD INTE.
Det är knappast något jag eller någon annan hittat på.

Och varför sitter då 4 gubbar som inte då verkar fatta vad snippa är och dömer i ett sådant här fall undrar man. Är det första gången dom stöter på ordet snippa, dom dömer alltså inte i barnfall annars, för annars borde dom ju haft kännedom om detta? Helt jävla otroligt, man blir mörkrädd för svenska rättsväsendet.
Citera
2023-02-28, 17:41
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag har förstått att du har en dotter, gissar att du är hennes pappa.

Tycker det är lite sorgligt att du jämför ett personrån med en våldtäkt. Fundera lite på vad personlig integritet innebär och vad du själv skulle tyckt om att få ett gubbfinger upptryckt i anus vid 10 års ålder.

Du har en dotter, ansträng dig lite för fan.
Jag har alltid sett sexbrott som vilka brott som helst, och jag har aldrig haft de där starka känslorna som en del människor uppvisar. Det är lite roligt, för det är min syn (med undantag för att jag vill se ett smalare våldtäktsberepp) som återspeglas i gällande lagstiftning.

Varför kan jag inte tycka att det vore lika tråkigt om min dotter blev rånad eller misshandlad, som om hon hade fått ett finger i anus?
Citera
2023-02-28, 17:42
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Det kan räknas som våldtäkt oavsett, våldtäkt behöver nödvändigtvis inte vara penetrering.

Visa ett rättsfall från HD där någon blivit dömd för våldtäkt utan att penetrering skett.
Citera
2023-02-28, 17:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nähä? Ansåg åklagaren och polisen att bevisningen höll och att målsäganden på ett trovärdigt sätt berättade om den misstänktes skuld?

Fördummar du medvetet diskussionen? Har du läst om några andra rättsfall öht? Givetvis tror åklagare och polis på sitt case. Det handlar inte om att förstå något eller anse något för troligt utan om bevisningen är tillräcklig. Det är inte så att domarna påstår att flickan inte syftar på att mannen penetrerade slidan med fingret utan att det råder osäkerhet om så är fallet.
Personangrepp kan du lämna därhän!

Polis åklagare OCH TINGSRÄTT ansåg att bevisningen höll för våldtäkt, eller hur?

HRherrarnas tvivel låg i att flickan efter ett antal ingående repetitiva förhör började sväva på målet. Under de inledande förhören berättade och, enligt polisen, visade flickan vad mannen gjorde i hennes snippa, men det valde herrarna att bortse ifrån och fokuserade på de efterkommande tveksamheterna som mycket väl kan ha präglats av utmattning.
Citera
2023-02-28, 17:43
Moderator
OYs avatar
Citat:

Men det bedömdes ju inte som våldtäkt i det aktuella fallet, domstolen avgör om det var våldtäkt eller inte.

Det är domstolen som värderar bevisen, inte pöbeln, så fungerar vårat rättssystem just nu.
Citera
2023-02-28, 17:45
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Dina sjuka böjelser får du ta med någon annan.

Är du seriös eller? Om du påstår en sak får du faktiskt ange en källa. Inte komma med sjuka personangrepp. Skärp dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in