Citat:
Ursprungligen postat av
frdk
Prova beskriv vad du kan. Programmering? Datasystem? Arkitekt? Grafiker? Databaser? felsökning? hårdvara?
Allt du sagt är support, men svara på mail och telefon och skriva ärenden kan alla.. skulle inte kalla det IT jobb.
Jag är väldigt bra på felsökning och problemlösning. Vet inte vad du syftar på med datasystem men jag har lång erfarenhet av Windows Xp, 7, 8, 8.1, 10 (sen de kom ut och fram till nu) , iOS (sen ios kom ut och fram till nu) och Mac OS X (samtliga osx). Har 1 års erfarenhet av Windows server 2012, 2016, 2019 och 6 månaders erfarenhet av windows server 2022 (privat) samt några månader av chrome os, linux och android.
Har väl ca 1 år erfarenhet av att hantera saker och ting i AD, typ byta lösenord, låsa upp konton, lägga till/ta bort användare/behörigheter samt skjuta ut mjukvara. Hårdvara är jag bra på och en hel del mjukvara med, av blandade typer. Även mobila enheter. Lite intune med och google asdmin.
kan ingen programmering i dagsläget och är varken arkitekt eller grafiker. Har ej jobbat med databaser.
jag är bra på virtuella maskiner. har satt upp riktantenner. kryptering av datorer och lagring. Ställt in vpn på enheter (dock inte ofta). Det är väl vad jag kommer på i nuläget. kan mer saker och lär mig snabbt. men det verkar inte ha någon betydelse.