Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Föst och främst vill jag tacka för ett utförligt svar på min fråga förra veckan, det har jag glömt att svara på men jag läste ditt inlägg flera gånger och som vanligt har du många bra poänger.
Det är givetvis solklar frispark till Chelsea i det läget och jag tycker att det är märkligt att man inte protesterar. Inte ens Mount själv verkar bry sig nämnvärt. Hade det varit Tottenham som råkade ut för något sådant hade jag självklart blivit vansinnig. Eftersom Dier nickar fram till Kane är han i allra högsta grad inblandad och domaren kan bara inte ha missat det.
Men det är som du säger, vid hörnor är allt möjligt tillåtet. Men gud nåde den som petar på en målvakt. Obegripligt.
Lugnt, var väl egentligen inget som behövde svaras på. Skönt att skriva av sig lite om vad som är fel just nu också.
Tack själv för att du inte hymlar med att det blev helt åt helvete fel domslut på 2-0 där. Det finns gott om fans, inte minst härinne, som försvarat det där domslutet om det gynnat deras lag. "Men vadå, Ziyech skulle ju varit utvisad och så där ser det ut på alla hörnor" bla bla bla
Som jag skrev, har inget emot Spurs och om jag "hejade" på något lag i Londonderbyt var det Spurs. Min käpphäst är med domarnivån, att så många fans, domare, spelare och experter är helt OK med sådana där dueller.
På hörna, såklart.
Inte annars. Då är det solklar frispark.
Då vill jag bara skrika: Nej, det där är en frispark, oavsett hörna, öppet spel, matchminut, vm-semifinal, premier league eller korpen! Du får inte klättra på din motståndare och trycka ner dem med armarna för att vinna en höjdduell, basta.