2023-02-27, 21:17
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vilken spelare har egentligen varit säsongens spelare i EPL så långt, Haaland, Rashford, Kane, Ødegaard, Partey, Saka, Martinelli, Rodri,
De Bruyne, Xhaka, Casemiro, Pope, Zinchenko, Ramsdale, Almiron eller ngn annan?

Definitivt Haaland enligt mig. Känns nästan omöjligt att inte säga Haaland med tanke på alla rekord han har slagit, och kommer fortsätta slå den här säsongen. Det är också imponerande med tanke på att det är första säsongen i PL, samt att han gjorde tre hattricks i tre hemmamatcher på raken.

Saka och Ødegaard skulle jag säga ligger snäppet under, men är bättre spelare på vissa sätt. De är iallafall mer dynamiska och fungerar både utmärkt som playmakers, samt är bra på avslut. Jag gillar starkt spelare som är riktigt vassa på båda dessa kvalitéer, och Arsenal har lyckligen två som är det.

Jag skulle också säga att just nu i stunden är Rashford den bästa, men i säsongen överlag är det Haaland, Saka och Ødegaard som skiner mest i mitt tycke.
Citera
2023-02-27, 21:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Brittiska. Kollar aldrig med svenska kommentatorer, de förstör matcherna.

Helt uppåt väggarna. Vissa britter tyckte även att Ben Whites fasthållning av Wards arm var okej. Inte ens med mina Arsenalglasögon på mig kan jag hålla med. 😄

Då kanske vi såg samma. Kollade igen nu:

"It's Eric Dier, I think, who does well to rise above the defender... I think it's Mason Mount he climbs over... don't know if they're gonna check that to make sure there's no obstruction, and I don't think there is"

Fascinerande meningsbyggande av ena kommentatorn. Han säger att Dier klättrar på Mount, men han tycker inte det ska vara någon frispark. Hur han får ihop det är oklart.
Citera
2023-02-27, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
richarlison gör ingen bra första säsong hos spurs.
Jag håller med dig till viss del men kan också förlåta honom lite eftersom han har varit skadad. 0 ligamål är dock under all kritik. Samtidigt har Son, som enligt många gör en dålig säsong, fortfarande fler mål samt assist.

Trots måltorka är Richarlison ändå nyttig när han spelar och det såg vi inte minst igår. Dels stod han för riktigt fint väggspel och passning fram till Højbjerg som så när satte 1-0 men träffade stolpen bredvid en chanslös Kepa. Sedan gjorde han det bra även i situationen fram till Emerson's chans som Enzo Fernandez rensade undan rakt på Skipp och 1-0. Richarlison har ont om utrymme med flera Chelsea-spelare i närheten men får snabbt vidare bollen till Kane.

För de pengarna man lade så vill man såklart ha mer än så och jag är själv inte övertygad. Speciellt när Son gör ett mellanår vill man ju ha någon som kan gå in avlasta och framför allt leverera.
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Och vad säger Spurs-fansen om 2-0? För mig helt ofattbart att det står. Dier har båda händerna på Mounts axlar, klättrar på honom och trycker ner Mount för att skarva den vidare till Kane.

Den sortens "nickduell" hade aldrig godkänts i upprinnelsen till ett mål i open play. Det är en glasklar foul och frispark Chelsea. Men på hörna är det andra regler som gäller, uppenbarligen. Helt sinnessjukt.
Föst och främst vill jag tacka för ett utförligt svar på min fråga förra veckan, det har jag glömt att svara på men jag läste ditt inlägg flera gånger och som vanligt har du många bra poänger.

Det är givetvis solklar frispark till Chelsea i det läget och jag tycker att det är märkligt att man inte protesterar. Inte ens Mount själv verkar bry sig nämnvärt. Hade det varit Tottenham som råkade ut för något sådant hade jag självklart blivit vansinnig. Eftersom Dier nickar fram till Kane är han i allra högsta grad inblandad och domaren kan bara inte ha missat det.
Men det är som du säger, vid hörnor är allt möjligt tillåtet. Men gud nåde den som petar på en målvakt. Obegripligt.
Citera
2023-02-27, 23:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Definitivt Haaland enligt mig. Känns nästan omöjligt att inte säga Haaland med tanke på alla rekord han har slagit, och kommer fortsätta slå den här säsongen. Det är också imponerande med tanke på att det är första säsongen i PL, samt att han gjorde tre hattricks i tre hemmamatcher på raken.

Saka och Ødegaard skulle jag säga ligger snäppet under, men är bättre spelare på vissa sätt. De är iallafall mer dynamiska och fungerar både utmärkt som playmakers, samt är bra på avslut. Jag gillar starkt spelare som är riktigt vassa på båda dessa kvalitéer, och Arsenal har lyckligen två som är det.

Jag skulle också säga att just nu i stunden är Rashford den bästa, men i säsongen överlag är det Haaland, Saka och Ødegaard som skiner mest i mitt tycke.
Många bra poäng du lägger fram. Och jag bara hålla med om att Haaland har varit den bästa spelaren, eller iaf bästa målgöraren i EPL 22/23 så långt. Men problemet med Haaland (som även du också poängterar) är att han är bra på att mål, men inte så mkt annat vill jag säga. En spelartyp som tex Rashford är långt mer kreativ än vad Haaland är.

Men ja, Haaland, Ødegaard & Saka är topp 3 i min bok.
Citera
2023-02-27, 23:11
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Kommer ni ihåg tonerna den 13 Augusti? United hade precis blivit demolerade av Brentford. 0-4 i baken. Ten Hag var en ny De Boer. Lätt att coacha i Ajax och Holland. Tydligen inte så lätt ändå med tanke på att Ajax gått så dåligt att man sparkade sin tränare under säsongen. Han var för naiv hette det. Kan inte spela den fotbollen i Premier League.

Martinez. För kort. Hur ofta har man inte hört den förut? Oftast från gamle Engelska dinosaurier likt den värdelöse Souness som tror att vi fortfarande är på 70 talet med leriga åkrar och långa bollan på Davies eller vad fan dom hette.

Man kan kritisera så tidigt. Om det finns fog för det. I det här fallet fanns det ej enligt mig. Ten Hag visade från början en annan attityd och krävde annan disciplin. Han förtjänade sin tid och motbevisade Premier League etablissemanget.

Samtidigt får vi nu se prov på det motsatta också. Från att ha kritiserat honom
överdrivet väller hyllningarna in. Unitedhar vunnit en ligacup. Ten Hag är den riktiga efterträdaren till Sir Alex. Lugna lite nu va. Mourinho vann Ligacup OCH Europaleague sin första säsong. Vad som hände därefter behöver jag knappast påminna om.
Citera
2023-02-27, 23:33
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Många bra poäng du lägger fram. Och jag bara hålla med om att Haaland har varit den bästa spelaren, eller iaf bästa målgöraren i EPL 22/23 så långt. Men problemet med Haaland (som även du också poängterar) är att han är bra på att mål, men inte så mkt annat vill jag säga. En spelartyp som tex Rashford är långt mer kreativ än vad Haaland är.

Ge kulan 2-3 år hos oss så är han förbi både Saka och Odegaard. Nästa år är Spurs år. Och jag är övertygad om att City vinner ligan 130% för att skriva som du
Citera
2023-02-28, 00:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ge kulan 2-3 år hos oss så är han förbi både Saka och Odegaard. Nästa år är Spurs år. Och jag är övertygad om att City vinner ligan 130% för att skriva som du
Kulusevski är en bra spelare, absolut. Men ngn Ødegaard eller Saka är han inte.

Vad jag kan minnas, så du skrev du här för en 5-6 mndr sedan att Tottenham har en bättre trupp än AFC, och att ni kommer att hamna före oss på tabellen

Good night, Little bro.
Citera
2023-02-28, 00:16
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Kulusevski är en bra spelare, absolut. Men ngn Ødegaard eller Saka är han inte.

Vad jag kan minnas, så du skrev du här för en 5-6 mndr sedan att Tottenham har en bättre trupp än AFC, och att ni kommer att hamna före oss på tabellen

Good night, Little bro.

Yes det stämmer och det står jag för. Skillnaden är att jag inte kommer med någon bortförklaring när det inte blir som jag trodde

Kan iofs skylla på att Bentancur är skadad ofta eller att Lloris inte spelar som i landslaget men jag är inte du
Citera
2023-02-28, 04:05
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Sluta! Saka är en one season wonder men fortfarande inte i närheten av topp 3 bäst i ligan. Ödegaard är topp 10 men topp 3? Njae, då får han fan avgöra ligan på egen hand. Håland och KDB är etta och tvåa. Vem som är trea går att diskutera men inte fan är det en Arsenal spelare iaf.
Citera
2023-02-28, 04:10
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
hela arse ingen idé blanda in andra för då är man partisk så bäst över säsongen är arses startelva helt outstanding
Ohja, blir svårt att få in något annat än Arsenal i årets elva. Men vem ska vara tränare då? Enligt retard så har ju Arsenal världens bästa lag med bästa spelaren på varje position så Arteta har ju fått ett självspelande piano med alla blivande "What the hell happened to..."
Citera
2023-02-28, 06:15
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Föst och främst vill jag tacka för ett utförligt svar på min fråga förra veckan, det har jag glömt att svara på men jag läste ditt inlägg flera gånger och som vanligt har du många bra poänger.

Det är givetvis solklar frispark till Chelsea i det läget och jag tycker att det är märkligt att man inte protesterar. Inte ens Mount själv verkar bry sig nämnvärt. Hade det varit Tottenham som råkade ut för något sådant hade jag självklart blivit vansinnig. Eftersom Dier nickar fram till Kane är han i allra högsta grad inblandad och domaren kan bara inte ha missat det.
Men det är som du säger, vid hörnor är allt möjligt tillåtet. Men gud nåde den som petar på en målvakt. Obegripligt.

Lugnt, var väl egentligen inget som behövde svaras på. Skönt att skriva av sig lite om vad som är fel just nu också.

Tack själv för att du inte hymlar med att det blev helt åt helvete fel domslut på 2-0 där. Det finns gott om fans, inte minst härinne, som försvarat det där domslutet om det gynnat deras lag. "Men vadå, Ziyech skulle ju varit utvisad och så där ser det ut på alla hörnor" bla bla bla

Som jag skrev, har inget emot Spurs och om jag "hejade" på något lag i Londonderbyt var det Spurs. Min käpphäst är med domarnivån, att så många fans, domare, spelare och experter är helt OK med sådana där dueller.

På hörna, såklart.
Inte annars. Då är det solklar frispark.

Då vill jag bara skrika: Nej, det där är en frispark, oavsett hörna, öppet spel, matchminut, vm-semifinal, premier league eller korpen! Du får inte klättra på din motståndare och trycka ner dem med armarna för att vinna en höjdduell, basta.
Citera
2023-02-28, 14:55
Medlem
Halloween2s avatar
Vem blir Chelseas nästa tränare då? Kan inte Zidane ta jobbet fram till att Landslaget ringer om några år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in