2023-02-27, 14:19
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Och vad säger Spurs-fansen om 2-0? För mig helt ofattbart att det står. Dier har båda händerna på Mounts axlar, klättrar på honom och trycker ner Mount för att skarva den vidare till Kane.

Den sortens "nickduell" hade aldrig godkänts i upprinnelsen till ett mål i open play. Det är en glasklar foul och frispark Chelsea. Men på hörna är det andra regler som gäller, uppenbarligen. Helt sinnessjukt.

Reagerade också på det, håller med fullständigt! Blev chockad när kommentatorerna tyckte målet var legit.
Citera
2023-02-27, 15:00
Medlem
Beaver14s avatar
Lite Championship-tankar.

Burnley är mer eller mindre klara för uppflyttning. Bara en total kollaps kan få dem att tappa 20p som de har ner till trean M'boro. Skittråkigt tycker jag, de enda som kan konkurrera med Burnley om att sakna attraktionskraft är nog Stoke.

Sheffield U ligger just nu tvåa och har också de ett gap ner till trean, om än bara 7 p (samt en match till godo). Sheffield har jag inte så mycket att säga om, det är ju ett klassisk engelsk lag i alla fall.

Om kvalplatserna är det ett helt gäng med lag som jag skulle älska att få upp till PL. Lag som av historian (åtminstone under min livstid) hör hemma i PL; Middlesbrough; Blackburn och Sunderland.
Dessutom finns två uppstickare i Luton och Millwall, och fan vad kul det hade varit att få upp Millwall i PL. De mest ökända "fansen" i England. Skulle bli roliga Londonderbyn.
Citera
2023-02-27, 15:46
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Kanske skapa en ny tråd nästa säsong.

Allt om arsenal 23/24

Allt om England (ingen arsenal prat) 23/24

Du tänker bra i alla fall!

Till något annat

Citat:
[Matt Law] Chelsea's owners continue to back Graham Potter but there is now a growing feeling that the next two games will be make or break for him.

Tier 1 källa.
Citera
2023-02-27, 17:00
Medlem
Halloween2s avatar
Patrick Vieira har varit ute mycket om svarta tränare, han är besviken över att han är den enda i PL tex...

Är det därför han spelar mestadels svarta? De få gångerna jag tittat har det varit högst två vita spelare. Eller är dom bara bättre än vita spelarna de har?
Citera
2023-02-27, 17:09
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Patrick Vieira har varit ute mycket om svarta tränare, han är besviken över att han är den enda i PL tex...

Är det därför han spelar mestadels svarta? De få gångerna jag tittat har det varit högst två vita spelare. Eller är dom bara bättre än vita spelarna de har?
Inte direkt så att de har några bra spelare. Att spelare som Ayew fortfarande får spela i PL är ett under. De kommer gå ett samma öde som Southampton nästa säsong om de inte får en massa förstärkningar.
Citera
2023-02-27, 17:33
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Vill mer än gärna se att du visar ett enda exempel där jag angiveligen skall ha kommit med en enda bortförklaring e.l, jag utmanar dig.

Jag behöver inte länka när du gör bort dig precis som du aldrig länkat till något när man bett dig. Alla i denna tråd vet redan vad du går för
Citera
2023-02-27, 18:59
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
(FB) Allt om Engelsk Fotboll 2021/2022
Att det var ett kortfattat beslut att ge Arteta en ny 3 årskontrakt där och då står jag för den dag i dag.

Sanningen är den att Arteta hade fått sparken i de flesta andra klubbar inom 1-2 år i jobbet. Men i dag så beundrar jag styrelsen för tålamodet som de visade ovanför Arteta.
Citera
2023-02-27, 19:02
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Att det var ett kortfattat beslut att ge Arteta en ny 3 årskontrakt där och då står jag för den dag i dag.

Sanningen är den att Arteta hade fått sparken i de flesta andra klubbar inom 1-2 år i jobbet. Men i dag så beundrar jag styrelsen för tålamodet som de visade ovanför Arteta.

det säger ju hur kravlös och liten klubb arse är du försöker få de låta som
något positivt
Citera
2023-02-27, 19:16
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Reagerade också på det, håller med fullständigt! Blev chockad när kommentatorerna tyckte målet var legit.

Svenska kommentatorer? Jag såg en highlight reel med brittiska kommentatorer, och de sa något liknande. Helt, helt ofattbart.

Men det är det fotbollscommunity vi har.

Man är OK med att det är brottningsmatch på hörna - "annars har vi 100 straffar per match"
Man är OK med att det krävs mordförsök för att få rött kort första kvarten "det förstör ju matchen"

Att det är helt godtyckligt, att samma tackling som ger rött i 88e inte ger det i minut 4, det har de inga problem med.
Citera
2023-02-27, 20:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Vilken spelare har egentligen varit säsongens spelare i EPL så långt, Haaland, Rashford, Kane, Ødegaard, Partey, Saka, Martinelli, Rodri,
De Bruyne, Xhaka, Casemiro, Pope, Zinchenko, Ramsdale, Almiron eller ngn annan?
Citera
2023-02-27, 21:00
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Vilken spelare har egentligen varit säsongens spelare i EPL så långt, Haaland, Rashford, Kane, Ødegaard, Partey, Saka, Martinelli, Rodri,
De Bruyne, Xhaka, Casemiro, Pope, Zinchenko, Ramsdale, Almiron eller ngn annan?

hela arse ingen idé blanda in andra för då är man partisk så bäst över säsongen är arses startelva helt outstanding
Citera
2023-02-27, 21:04
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Svenska kommentatorer? Jag såg en highlight reel med brittiska kommentatorer, och de sa något liknande. Helt, helt ofattbart.

Men det är det fotbollscommunity vi har.

Man är OK med att det är brottningsmatch på hörna - "annars har vi 100 straffar per match"
Man är OK med att det krävs mordförsök för att få rött kort första kvarten "det förstör ju matchen"

Att det är helt godtyckligt, att samma tackling som ger rött i 88e inte ger det i minut 4, det har de inga problem med.

Brittiska. Kollar aldrig med svenska kommentatorer, de förstör matcherna.

Helt uppåt väggarna. Vissa britter tyckte även att Ben Whites fasthållning av Wards arm var okej. Inte ens med mina Arsenalglasögon på mig kan jag hålla med. 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in