2023-02-28, 12:38
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Om Staafskan varit driven av sexullt begär borde hon väl sökt sig till yngre förmågor och inte äldre gubbar?

Mats Löfving tycker jag var lite attraktiv, men jag är ju lite äldre än Linda.
Citera
2023-02-28, 12:48
Bannlyst
Bara jag som funderar på om hans död är en fake? Tänk om han vill gå under jorden och fått ok från berörda instanser att "avlida" för att sedan obemärkt ta sig ur landet med en ansenlig summa pengar, med ny identitet och boende i ett land han själv valt?

Det skulle förklara mycket enligt mig, har lagt ner tid på att tänka igenom flera scenarier där detta stämmer in.

Era tankar?
Citera
2023-02-28, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Men visst är det så, att Linda Staaf kommer lindrigt undan?
Hon har ägnat sig åt förtal. Hon har hoppat mellan gubbarna. Hon har ljugit media rätt upp i ansiktet.
Men henne är det synd om.*

Dock är det hennes fel att ML är död, för det var hon som åstadkom drevet. Det var hon som fick till en förljugen polisanmälan.**

ML hade tydligen integritet och ville inte kommentera det.

Hon gick till Ari "för att hon var orolig för sin egen säkerhet, då någon gjort förfrågningar på henne då hon sökt ett nytt jobb."
ANLEDNING = Hon kunde inte utesluta att det var ML som gjort förfrågningarna (det var just det hon var orolig för sin egen säkerhet om).
Och så var det inte ens ML som gjort dessa förfrågningar. ***

Och sen när hon berättar om varför hon tror att det kan vara han, så berättar hon om relationen.
Och hon inser inte hur irrelevant hon är då hon beskriver att hon förföljt ML (för att hon TROR att han dykt upp på ett förföljande sätt där hon var) och att hon själv bevakade honom.

Det borde ju utmynnat i en polisanmälan att hon utövat olaga förföljelse.
Men Nej då, de duperade gubbarna skriver en motstridig anmälan till hennes fördel.

Sen när polisanmälan las ner, snokar Expressen upp det, och slår på stora trumman att det borde bli en ny polisanmälan igen, mot ML.
Hon var brottsoffret (som de säger flera gånger i media, den där Michael Syren) och ML var förövaren.
Det var så det framställdes i media.

Förutom att polismyndigheten jagade honom, ML, hur kul är det att framställas som en förövare som gett sig på ett brottsoffer (och då speciellt om man varit mån om sin polisroll som ML)? ****

Extra snaskigt skulle ju detta vara för medierna att sätta tänderna i, just för att han hade den roll han hade. De hade rivit honom i bitar om han levt, tror jag?
Feminister hade inte accepterat om en ny polisutredning lagts ned.
Han hade jagats, hunsats och inte fått vara ifred, trots att han gått i tidigare pension.
Så tror jag.

* kvinnor har rätt till egen sexualitet - de kan auktorisera flera schnabelterapeuter per dag om de känner för det - det har de laglig rätt till - ljugit media - det är nog inte styrkt - kvinnor brukar inte vilja berätta att de är lösaktiga

** Doppingen dödade sig själv genom sitt eget äckliga organ som Linda var förbannat trött på o gick vidare Doppingen hade inget mer att tillföra henne - han var dessutom jävligt snål o gick omkring i sina gamla sportskor

*** delvis logiskt eftersom det i första hand borde direkt eller indirekt komma från den dumpade fittbitchierade stalkern som Linda visste hade vetskapen

****det är kuul som faan - då tar man striden o klär sina fiender in på bara skinnet - om man nu inte som Doppingen är Slav Under Schnabeln o Offer För Lolitasyndromet - då är man ju BUSTED

Sen såg ju Bydis det som ett jävla problem att Doppingen ånyo medelst hot pock o stalking o som chef ånyo försökte tvinga in sitt organ in-ut-i Lindas inbyggda spermakanal som Bydis ansåg sig ha ett monopol till.

PS - vad vet vi om Doppingens exfru o när blev det separation - märkligt att inte barn o bror kastar skit på doppingen för detta
Citera
2023-02-28, 15:18
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Bara jag som funderar på om hans död är en fake? Tänk om han vill gå under jorden och fått ok från berörda instanser att "avlida" för att sedan obemärkt ta sig ur landet med en ansenlig summa pengar, med ny identitet och boende i ett land han själv valt?

Det skulle förklara mycket enligt mig, har lagt ner tid på att tänka igenom flera scenarier där detta stämmer in.

Era tankar?

Definitivt bara du
Citera
2023-02-28, 15:19
Medlem
Citat:

Era tankar?

Intressant tanke, har haft den också. Han har ju visserligen utseendet emot men allt är möjligt
Han har/hade väl många kontakter både här å där som kan/kunde tänkas hjälpa till med en "flykt"
ÄVEN I ANDRA FALL MED FÖRSVUNNA PERSONER SOM GÅTT UPP I RÖK har jag haft den tanken.
Citera
2023-02-28, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
* kvinnor har rätt till egen sexualitet - de kan auktorisera flera schnabelterapeuter per dag om de känner för det - det har de laglig rätt till - ljugit media - det är nog inte styrkt - kvinnor brukar inte vilja berätta att de är lösaktiga

** Doppingen dödade sig själv genom sitt eget äckliga organ som Linda var förbannat trött på o gick vidare Doppingen hade inget mer att tillföra henne - han var dessutom jävligt snål o gick omkring i sina gamla sportskor

*** delvis logiskt eftersom det i första hand borde direkt eller indirekt komma från den dumpade fittbitchierade stalkern som Linda visste hade vetskapen

****det är kuul som faan - då tar man striden o klär sina fiender in på bara skinnet - om man nu inte som Doppingen är Slav Under Schnabeln o Offer För Lolitasyndromet - då är man ju BUSTED

Sen såg ju Bydis det som ett jävla problem att Doppingen ånyo medelst hot pock o stalking o som chef ånyo försökte tvinga in sitt organ in-ut-i Lindas inbyggda spermakanal som Bydis ansåg sig ha ett monopol till.

PS - vad vet vi om Doppingens exfru o när blev det separation - märkligt att inte barn o bror kastar skit på doppingen för detta

Stoppa pressarna har en intervju med exfrun och hon beskriver chocken och ilskan
Citera
2023-02-28, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Stoppa pressarna har en intervju med exfrun och hon beskriver chocken och ilskan

Bydis exfru - men Doppingens o Staafs dåå - dem vill vi höra
Citera
2023-02-28, 16:13
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:

Era tankar?

Det är ganska så jävla svårt att fejka sin egen död.
Dummaste jag hör på länge, antar du trollar men fan....urbota korkad teori.
Citera
2023-02-28, 17:14
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Hon har ägnat sig åt förtal. Hon har hoppat mellan gubbarna. Hon har ljugit media rätt upp i ansiktet.
Men henne är det synd om.

Dock är det hennes fel att ML är död, för det var hon som åstadkom drevet. Det var hon som fick till en förljugen polisanmälan

Hon gick till Ari "för att hon var orolig för sin egen säkerhet, då någon gjort förfrågningar på henne då hon sökt ett nytt jobb."
ANLEDNING = Hon kunde inte utesluta att det var ML som gjort förfrågningarna (det var just det hon var orolig för sin egen säkerhet om).
Och så var det inte ens ML som gjort dessa förfrågningar.

Och sen när hon berättar om varför hon tror att det kan vara han, så berättar hon om relationen.
Och hon inser inte hur irrelevant hon är då hon beskriver att hon förföljt ML (för att hon TROR att han dykt upp på ett förföljande sätt där hon var) och att hon själv bevakade honom.

Men Nej då, de duperade gubbarna skriver en motstridig anmälan till hennes fördel.

Sen när polisanmälan las ner, snokar Expressen upp det, och slår på stora trumman att det borde bli en ny polisanmälan igen, mot ML.
Hon var brottsoffret (som de säger flera gånger i media, den där Michael Syren) och ML var förövaren.

Förutom att polismyndigheten jagade honom, ML, hur kul är det att framställas som en förövare som gett sig på ett brottsoffer (och då speciellt om man varit mån om sin polisroll som ML)?

Extra snaskigt skulle ju detta vara för medierna att sätta tänderna i, just för att han hade den roll han hade. De hade rivit honom i bitar om han levt, tror jag?
Han hade jagats, hunsats och inte fått vara ifred, trots att han gått i tidigare pension.
Så tror jag.

Helt riktigt, jag resonerar likadant.
Citera
2023-02-28, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Det är ganska så jävla svårt att fejka sin egen död.
Dummaste jag hör på länge, antar du trollar men fan....urbota korkad teori.

Han vet för mycket. Så enkelt är det och i utbyte mot att han håller flabben så har staten riggat alltihopa. Det kan du inte bortse från att Runar Viksten kallades in för själva karaktärsmordet som sen skulle leda till "självmordet", exakt några timmar efter pressträffen. Ingen liten varningsklocka? Sen brorsan som spelar med i teatern, jäkligt trovärdigt får man säga.

Strömmer vet om hela upplägget, det syns i hans utspel att han vet att vissa av oss vet. Han vet.
Citera
2023-02-28, 19:14
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Mats Löfving tycker jag var lite attraktiv, men jag är ju lite äldre än Linda.

Linda är kanske lite kinky och går igång på äldre gubbslem. Motbjudande men knappast kriminellt.
Citera
2023-02-28, 19:42
Medlem
Citat:
Men henne är det synd om.

Dock är det hennes fel att ML är död, för det var hon som åstadkom drevet. Det var hon som fick till en förljugen polisanmälan.

Och så var det inte ens ML som gjort dessa förfrågningar.

Förutom att polismyndigheten jagade honom, ML, hur kul är det att framställas som en förövare som gett sig på ett brottsoffer (och då speciellt om man varit mån om sin polisroll som ML)?

Så tror jag.

I situationer som rör sex/relationer är det nästan alltid vedertaget att kvinnan är i den utsatta positionen. Oftast är det faktiskt så, men den bilden av maktförhållanden kan utnyttjas av kvinnor som Staaf. Hon kan enkelt manipulera människors bild av henne genom att använda Löfvings förföljelser som verktyg för sympati och rentvåelse, även fast hon förföljt honom också och trots att det kan finnas anledningar till hans förföljelser mer än att "visa kontroll", eller att det åtminstone finns anledningar till det som inte för tankarna till "stalker" eller "våldtäkt", vilket sker när rubriken på en låst expressenartikel är "Mats Löfving dök upp i motionsspåret", ur sitt sammanhang. Mats Löfving är inget helgon men Staaf beskrev själv relationen som "väldigt destruktiv". Är det bara Löfving som varit destruktiv? Varför kan hon inte ens ljuga ihop hur hon i alla fall haft en liten del i destruktiviteten? Är ju otroligt uppenbart att hon är manipulativ för de som hängt med.

Köper man inte hennes utspel slänger hon till med saker som "Många män tål inte att en kvinna får inflytande i en mansdominerad bransch".

Att hennes beteenden blir uppmärksammade i media är förmodligen för mycket att hoppas på, framför allt när hon är under ÖBs vingar. Om jag var en statlig chef med högre befattning än ÖB , typ minister, så hade jag gjort närmanden gentemot Staaf bara för att för att se hur långt hon är villig att gå i karriarsklättrandet. Skulle hon fortfarande va nöjd med ÖB om Ulf Kristersson skickade en dickpic?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in