Citat:
Ursprungligen postat av
Flugpappa
Historiskt är det inte ovanligt att konflikter eskalerar till den grad att dem blir svåra att kontrollera. Att Putin är en av kockarna i helheten gör inte saken stabilare. Men jag hoppas såklart att ditt ” om” blir snabb ukrainsk framgång = fredsförhandlingar och att Putin avgår och Gorbatjov 2.0 tillträder.
Det är synnerligen osannolikt att du hoppas på några ukrainska framgångar. Om man skummar igenom det du skrivit i denna tråd framträder en tydlig bild av en Sovjetnostalgisk ryssapologet. Så här skrev du t ex 2022-06-06:
"
USA har stött så kallade “färgrevolutioner”, i praktiken kupper, i Ukraina två gånger, 2004 och 2014. USA:s dåvarande statssekreterare Victoria Nuland har sagt att USA “investerat” över 5 miljarder dollar på “demokrati och framgång” i Ukraina. Efter Maidanrevolutionen läckte telefonsamtal ut där Nuland hörs diskutera vem som bör ingå i regeringen."
I detta stycke prickas in två, som jag brukar kalla det, dårvarningsklockor. Orden "Maidanrevolutionen" och alla ryssvänners nemesis "Victoria Nuland". Dessa begrepp indikerar att man har att göra med Kremlfolk eller konspirationsteoretiker. Har haft liknande diskussion med "Psychicsailor" i tråden. Ni följer båda det jag kallar "det försiktiga Kremlmanuset". Ni låtsas vara neutrala men bakom argumentationsdimmorna står sanningen tydlig: ryssvän.
I detta vidriga illegala krig som Ryssland startat mot sin oskyldiga granne Ukraina finns bara en förövare och ett offer. Kriget är enbart Rysslands fel. 97 % av svenska folket stödjer Ukraina, det är ni "neutrala" (aka dolda ryssvänner) samt öppna ryssvänner som är de avvikande. Man är rätt trött på att förklara situationen för er om och om igen, men det är viktigt att ni med jämna mellanrum lyfts fram i ljuset för allmän beskådan. Ni är avslöjade.
Omvärlden kan inte acceptera ett aggressivt Ryssland som lönnmördar, krigar, våldtar, begår krigsbrott & folkmord. Samt hotar med kärnvapen. De har gått över gränsen och är nu paria tills de bytt regim samt gjort upp med sitt storhetsvansinne. Stackars Ukraina som råkade vara placerat invid Rysslands gräns. Måtte de härda ut. Slava Ukraini!