2023-02-27, 15:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Radarspaningsplanet som pulvriserades i Lukaland, vad kostar ett sånt? Ryssland hade 9 stycken innan det här gick upp i rök. Hur stor skada har åsamkats rysslands förmåga i och med detta?

De är dyra men från Sovjettiden så de köptes ju för länge sedan så är ingen utgift nu. Värdet för att ersätta det är ju mycket högt men Ryssland kan det inte. De har inte teknologin och kommer inte få köpa det från utlandet (Möjligtvis från Kina?).
Citera
2023-02-27, 15:58
Medlem
DDRTVs avatar
Terroristen Girkin tjurar även idag, han borde akta sig för fönster. Girkins verkar dock se lite realistiskt på kriget för att vara rysk terrorist.

Girkin is quite melancholic today about the prospects of the 3-day war: time is running out, air strikes have stopped, production of missiles isn't going well, and the president has checked out...

https://twitter.com/wartranslated/status/1630175329422655489?s=20
Citera
2023-02-27, 16:00
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det rapporteras att ryssen har börjat att evakuera folk från Kherson region till Krym. Påminner mig om om det klassiska uttalandet från en ryss som lipar i baksätet på en bil när de lämnar Kherson stad haha. "Kan någon förklara för mig vad Ryssland är här för evigt betyder?"

Citat:
Orcs are preparing to flee from Oleshki and Skadovsk to the territory of the temporarily occupied Crimea, - the General Staff of the Armed Forces of Ukraine. In particular, since February 21, the departure of local collaborators to Bakhchisaray, Simferopol and Kerch has been noted, and since February 24, the occupiers have announced the so-called evacuation for all comers.

https://t.me/Donbas_Operativniy/29062
Citera
2023-02-27, 16:01
Medlem
DDRTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det rapporteras att ryssen har börjat att evakuera folk från Kherson region till Krym. Påminner mig om om det klassiska uttalandet från en ryss som lipar i baksätet på en bil när de lämnar Kherson stad haha. "Kan någon förklara för mig vad Ryssland är här för evigt betyder?"

Råttorna börjar lämna skeppet.
Citera
2023-02-27, 16:01
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Det är givetvis inget hon kan hävda. Frågan är vad Nato säger.

Nato kanske kallar det "specialoperation".

Eller vad kallar Nato sin insats?
Citera
2023-02-27, 16:02
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Nja, jag tror ryssarna börjar bli rädda att dom kommer att tappa kontrollen över Transnistrien snart.

Har läst flera som spekulerat i att Moldaviens regering inom kort kommer att be UAF att gå in i Transnistrien och befria det från rysspacket. Moldavien själva vill ju ha bort ryssen men verkar sakna militärkapaciteten att göra det. Ukraina vill nog också ha bort dom ryska trupperna därifrån då dom är en risk och kan hugga Ukraina i "ryggen".

Ryssland har två baser i Transnistrien som är skyddade och bra befästa från Moldaviens håll, men ifall Ukraina skulle anfalla så är det bara öppen gata. Artilleriammunitionen vill nog UAF gärna komma över så dom kan använda det mot ryssarna vid östfronten.

Ja, Ukraina borde passa på medan de ändå är i krig mot Ryssland. Däremot är det förstås prioriterat att rensa det egna landet innan man går in i Moldavien. Transnistrien stod väl för några raketattacker i början av kriget men verkar ha legat lågt när det stod klart varthän det hela barkade.
Citera
2023-02-27, 16:02
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Terroristen Girkin tjurar även idag, han borde akta sig för fönster. Girkins verkar dock se lite realistiskt på kriget för att vara rysk terrorist.

Girkin is quite melancholic today about the prospects of the 3-day war: time is running out, air strikes have stopped, production of missiles isn't going well, and the president has checked out...

https://twitter.com/wartranslated/status/1630175329422655489?s=20
Jävlar vilken sågning!

Märkligt att killen lever än?

Var befinner han sig? Knappast i Ryssland va?
Citera
2023-02-27, 16:03
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Nato kanske kallar det "specialoperation".

Eller vad kallar Nato sin insats?
Vad jag vet har inte Nato ännu skickat några trupper till Ukraina.
Citera
2023-02-27, 16:04
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Står även om det här.

Occupiers in Kherson Oblast fall back towards Crimea and dig trenches
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/02/27/7391216/
Citera
2023-02-27, 16:04
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Men skillnaden är ju att du talar om för mig vad jag tycker.
Jag bara konstaterar att ni flesta i denna tråd lyssnar blint på lögnmedia utan att för en enda sek tänka tillbaks på alla annan skit de ljuger om

Det verkar som den enda åsikt du för fram här är att man "inte ska lita på lögnmedia". Varför tar du det inte i någon relevant tråd för mediekritik istället istället för att spamma tråden med dina ointressanta inlägg?
Citera
2023-02-27, 16:05
Medlem
DDRTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Jävlar vilken sågning!

Märkligt att killen lever än?

Var befinner han sig? Knappast i Ryssland va?

Han är kvar i ryssland/donesk fortfarande vad jag förstått. Men han har en stor skara följare bland pro ryska nationalister.
Citera
2023-02-27, 16:07
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Jasså, flnns inga andra variabler du kan tänka funkar i ett diskussionsforum? Du söker dig alltså till denna tråd för att läsa andras gissningar? Själv hade jag gärna sluppit sådant, då tråden blir stökig. Stökigheten och ovissheten som skapas är en del av agendan hos de som beter sig så.....

Det ena utesluter naturligtvis inte det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in