2023-02-27, 13:25
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sorry, mitt inlägg blev märkligt kort. Så här:

Vadå, var det nån annan som loggade in på ditt konto och skrev om trakasserier av ryssar i ukraina, att Ukraina inte ska få bli medlemmar av Nato - även om både Ukraina och Nato skulle vara överens om det.

Att det skulle vara Nato som pressar fram ett världskrig.

Att Ukraina mördade ryssar på Krim.

Allt detta är taget ifrån den ryska propagandan, och det är åsikter du själv framfört i denna tråd.

Nu finns det ju fler länder än Ryssland som tycker så.
Citera
2023-02-27, 13:27
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det blir inte ett sämre argument för att det är ett "gammalt narrativ". Hur är det relevant?

Att ryssar i skyttegravar dör kan vara priset de betalar för att stoppa 20 brigader stridsvagnar. De dödar också folk om de får bryta genom.

"Argumentet" har aldrig efterfrågats av den som du besvarade. Det är relevant med tomgången. Du snurrar dina narrativ.
Du vet själv vad ditt narrativ är?

Men tillbaka till din kommentar. Det känns bra för en som vill spara liv?
Citera
2023-02-27, 13:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf

Spelar väl ingen roll. Här i tråden påstår du dig 'vara emot kriget' och inte stödja någondera parten. Sen sitter du och framför rysk propaganda.

Då har man tagit ställning.
Citera
2023-02-27, 13:29
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Rätt tramsigt att kalla allt utom det man själv tycker för konspirationsteorier.
Finns det inga konkreta fakta så är det en konspirationsteori.

Citat:
Hur som helst du och många med dig kör på afonbladets linje fullt ut.
Ja gör inte det.
Ok, det märks väl.

Men nu bemötte du inte mina påståenden. Mördas ryssar i donbass i stor utsträckning?

Du har påstått det några gånger nu.

Sedan oroligheterna i Donbass bärjade 2014 så har det dött ca 14000 människor. Av dessa är ca 3500 civila som är uppdelade ungefär lika mellan pro-ryssar och pro-ukrainare. Där har du fakta. Var har du din?
Citera
2023-02-27, 13:30
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Spelar väl ingen roll. Här i tråden påstår du dig 'vara emot kriget' och inte stödja någondera parten. Sen sitter du och framför rysk propaganda.

Då har man tagit ställning.

Nej jag har inte tagit någon ställning.
Du försöker dock påstå att ja gjort det.

Är aldrig ens fel att två träter.
Samma sak gäller givetvis här.

Skulle jag ha fel och de framgår har jag inga problem att erkänna det.
Tror det skulle bli svårare för dig
Citera
2023-02-27, 13:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej jag har inte tagit någon ställning.
Du försöker dock påstå att ja gjort det.

Skulle jag ha fel och de framgår har jag inga problem att erkänna det.
Tror det skulle bli svårare för dig

Vadå, ett land invaderar en mindre granne, och då är det lite Ukrainas fel?

Hur står det till?
Senast redigerad av Clay Allison 2023-02-27 kl. 13:45.
Citera
2023-02-27, 13:34
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Det här är en absurd floskel att dra till med här. Det är från rysk sida en regelrätt invasion och makaber överträdelse av internationell lag och gränser som man själv accepterat. Det handlar inte om att två parter "träter".

Om din mamma blev våldsamt överfallen och våldtagen av en mustig gubbe som flög på henne på stan, skulle du då i rätten lyfta argumentet "det är aldrig ens fel att två träter"? Löjligt.
Citera
2023-02-27, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Finns det inga konkreta fakta så är det en konspirationsteori.

Ok, det märks väl.

Men nu bemötte du inte mina påståenden. Mördas ryssar i donbass i stor utsträckning?

Du har påstått det några gånger nu.

Sedan oroligheterna i Donbass bärjade 2014 så har det dött ca 14000 människor. Av dessa är ca 3500 civila som är uppdelade ungefär lika mellan pro-ryssar och pro-ukrainare. Där har du fakta. Var har du din?

Nu får jag ge 'putins fanklubb lite rätt.
Det har dötats en hel del Ryssar nu i Donbass skall man tro vissa källor ca 140 000 nu sen 1 år tillbaka. Nu är de i och för sig ditforslade för att döda Ukrainare.
Även innan 2022 dödades ett antal Ryssar: Ca 500 enligt ganska trovärdiga källor.
Nu tillhör doch samtliga Ryssar den Rysska armen som varit och stridit i området, och även om Putins fanklubb tycker det är fel så har man faktiskt som stat rätt att försvara sig från angrepp.
Så i de här fallet så har Ukrainska styrkor rätt att döda Ryssaar.
Däremot finns inget försvar av de ryskka styrkor som funnits på plats sen 2014 för att döda Ukrainska medborgare på Ukrainsk mark.
Citera
2023-02-27, 13:37
Bannlyst
Radarspaningsplanet som pulvriserades i Lukaland, vad kostar ett sånt? Ryssland hade 9 stycken innan det här gick upp i rök. Hur stor skada har åsamkats rysslands förmåga i och med detta?
Citera
2023-02-27, 13:37
Medlem
Citat:

Ryssland har inga allierade som ovillkorligt stödjer Rysslands agerande i Ukraina, jämfört med länder som nästintill ovillkorligt stödjer Ukraina.

Inte ens Rysslands ”närmsta allierade” Kina stödjer Rysslands övertagande utav ukrainska områden. Det enda landet som nästintill har valt att stödja Ryssland är Syrien- vilket det finns naturliga anledningar till.
Citera
2023-02-27, 13:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Om de koncentrerar sig så högt och går mot Krim så kommer vi verkligen få testet på om ryssarna använder taktiska kärnvapen eller inte. I så höga truppkoncentrationer blir det "lönsamt" med kärnvapen. Å andra sidan är det ingen som vet hur effektiva kärnvapen är mot anfallande tanks. De klarar naturligtvis inte en direktträff. Men en pluton stridsvagnar överlever nog ifall mindre taktiska kärnvapen briserar ett par kilometer från dem - i alla fall länge nog för att verka. Det blir nog dieseln som sätter gränsen.

Jag tror att vid första attacken med taktiska kärnvapen kan man hitta områden med många trupper i ett litet område men sedan kommer man sprida ut trupperna ännu mer. Städer och sådant kan man ju utrota. Kanske är de faktiskt effektivare mot en försvarande trupp? Man skulle ju enkelt kunna utplåna Bakhmut och alla som är där och försvarar? Mot en offensiv behöver man nog skicka många kärnvapen.
Citera
2023-02-27, 13:47
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
"Argumentet" har aldrig efterfrågats av den som du besvarade. Det är relevant med tomgången. Du snurrar dina narrativ.
Du vet själv vad ditt narrativ är?

Men tillbaka till din kommentar. Det känns bra för en som vill spara liv?

Jag tänker inte utifrån "narrativ" själv, förutom när jag läser propagandister.

Jag förstår inte vad som du tror känns bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in