2023-02-14, 18:39
Medlem
Vitman-33s avatar
Iktrovil är enligt mig den bästa benzon, jag klarade mig på 0.5mg morgon och 0.5mg kväll. Får absolut inget rus men hjälper oerhört mot min svåra ångest. SSRI tycker jag inte fungerar alls mot ångest. Försökt så många ggr förklara att den här medicinen är inget att flumma på du får inte ut nått av det. Personligen är stessolid mer flumbart men som någon tidigare sa så är det förmodligen omöjligt att få detta utskrivet. Har självmedicinerat, förstår inte problemet. Men jag tänker inte ge upp, hjälper även mot min tinnitus.
Citera
2023-02-26, 16:49
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Iktrovil är enligt mig den bästa benzon, jag klarade mig på 0.5mg morgon och 0.5mg kväll. Får absolut inget rus men hjälper oerhört mot min svåra ångest. SSRI tycker jag inte fungerar alls mot ångest. Försökt så många ggr förklara att den här medicinen är inget att flumma på du får inte ut nått av det. Personligen är stessolid mer flumbart men som någon tidigare sa så är det förmodligen omöjligt att få detta utskrivet. Har självmedicinerat, förstår inte problemet. Men jag tänker inte ge upp, hjälper även mot min tinnitus.

Intressant hur olika vi reagerar på bensodiazepiner. Jag får bättre ångestlindring av 15 mg Sobril. Om min ångest ska lätta krävs minst 2 mg, gärna 4 mg Iktorivil.
Tycker du att 0,5 mg Iktorivil ger bättre ångestlindring än 0,5 mg Xanor?
Citera
2023-02-27, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Intressant hur olika vi reagerar på bensodiazepiner. Jag får bättre ångestlindring av 15 mg Sobril. Om min ångest ska lätta krävs minst 2 mg, gärna 4 mg Iktorivil.
Tycker du att 0,5 mg Iktorivil ger bättre ångestlindring än 0,5 mg Xanor?
Personligen så har jag aldrig funderat på det eftersom jag aldrig har tagit så höga doser av Xanor men ja för mig så borde 4 mg Xanor om dagen vara betydligt mer ångestdämpande eller i vart fall kännas av mer än 4 mg Iktorivil.

Effekten lär dock vara kortvarig och euforin rejäl på Xanoren medans Iktorivilen raderar bara ut ångesten utan att kännas ett skit rent "flumässigt" och under lång tid dessutom.

Vad det gäller Oxascand så är det en skitmedicin rent ångestmässigt. Du behöver upp i så höga doser till skillnad emot Iktorivil och på de doserna så är ångestdämpningen ändå kass men "flumfaktorn total" dock så är det inget roligt rus som på tex Xanor.
Citera
2023-02-27, 16:07
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Personligen så har jag aldrig funderat på det eftersom jag aldrig har tagit så höga doser av Xanor men ja för mig så borde 4 mg Xanor om dagen vara betydligt mer ångestdämpande eller i vart fall kännas av mer än 4 mg Iktorivil.

Effekten lär dock vara kortvarig och euforin rejäl på Xanoren medans Iktorivilen raderar bara ut ångesten utan att kännas ett skit rent "flumässigt" och under lång tid dessutom.

Vad det gäller Oxascand så är det en skitmedicin rent ångestmässigt. Du behöver upp i så höga doser till skillnad emot Iktorivil och på de doserna så är ångestdämpningen ändå kass men "flumfaktorn total" dock så är det inget roligt rus som på tex Xanor.

Hehe jag gillar Sobril 🤩 har haft det. På recept för länge sedan. Om man tar rejäla.doser, 80 - 100 mg så blir man riktigt mjuk och skön i kropp och själ, och man blir riktigt glad ☺️
Citera
2023-02-27, 16:13
Medlem
Citat:
Hehe jag gillar Sobril 🤩 har haft det. På recept för länge sedan. Om man tar rejäla.doser, 80 - 100 mg så blir man riktigt mjuk och skön i kropp och själ, och man blir riktigt glad ☺️
Beroende på hur man räknar så ska 4 mg Iktorivil motsvara 80 - 160 mg Sobril och jag kan väl säga som såhär att om jag hade fått i mig 160 mg Sobril så hade det blivit åka av och sedan blackout medans 4 mg Iktorivil som skall vara lika dospotent gör en mer eller mindre bara normal utan någon som helst flumeffekt.

I ekvivalent dos så är de lika starka men effekterna av de två preparaten totalt olika.
Citera
2023-02-27, 16:24
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Beroende på hur man räknar så ska 4 mg Iktorivil motsvara 80 - 160 mg Sobril och jag kan väl säga som såhär att om jag hade fått i mig 160 mg Sobril så hade det blivit åka av och sedan blackout medans 4 mg Iktorivil som skall vara lika dospotent gör en mer eller mindre bara normal utan någon som helst flumeffekt.

I ekvivalent dos så är de lika starka men effekterna av de två preparaten totalt olika.

Ja det där med ekvivalenta doser kan man stoppa upp i röven. 10 mg Diazepam är ekvivalent med 1 mg Alprazolam. 1 mg alpra känns mycket starkare än 10 mg Diazepam
Citera
2023-02-27, 16:25
Medlem
Citat:
Ja det där med ekvivalenta doser kan man stoppa upp i röven. 10 mg Diazepam är ekvivalent med 1 mg Alprazolam. 1 mg alpra känns mycket starkare än 10 mg Diazepam
Helt enig i den lilla observationen 🙂
Citera
2023-02-27, 22:53
Medlem
thebyebyemans avatar
Förstår inte hur ni kan knapra någon form av benzo om det så är klonazepam, alpra eller dia utan att folk i er närhet märker det, förstår om ni får det på recept att folk vet om att ni tar det och är okej med det men er andra som köper det svart och inte berättar förstår jag mig inte på. Syns så extremt tydligt i ögonen att det knaprats benzo dom får ett helt annat utseende än vanligt ser i princip ihåliga/tomma/trötta ut och tappar sin gnista helt och hållet.
Citera
2023-02-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Förstår inte hur ni kan knapra någon form av benzo om det så är klonazepam, alpra eller dia utan att folk i er närhet märker det, förstår om ni får det på recept att folk vet om att ni tar det och är okej med det men er andra som köper det svart och inte berättar förstår jag mig inte på. Syns så extremt tydligt i ögonen att det knaprats benzo dom får ett helt annat utseende än vanligt ser i princip ihåliga/tomma/trötta ut och tappar sin gnista helt och hållet.
Har det på recept personligen och har så haft i 7 år med en dygnsdos på 4 mg Iktorivil per dygn samt 0.25 - 0.5 mg Xanor v.b.

Innan Xanoren så stod jag 5 mg Nitrazepam till natten i ett år innan de avregistrerades och innan dess Stilnoct eller Imovane växelvis för att hålla nere toleransen varje natt i tre år.

Har även haft Oxascand, Stesolid samt Lorazepam på recept lite sporadiskt och jag kan lova att ingen som inte känner till mitt Bensodiazepinbruk har någonsin ens frågat om jag står på någon medicin och jag har tom stått och pratat med polisen efter att ha blivit stoppad i en trafikontroll med både Iktorivil och Xanor i kroppen och de hade inget att anmärka på vad det gällde nykterhet.

De som känner till min medicinering har jag frågat flera ggr om de någonsin har upplevt mig påverkad och svaret har alltid varit nej. Nu står jag inte och har aldrig stått på några missbruksdoser men ändå.

Personligen så kan jag se om någon har druckit alkohol, är påtänd på opiater och annat men Bensodiazepiner är lurigare om det inte är någon som sluddrar runt med dålig balans, dreglar, beter sig som ett mongo men ändå påstår sig vara helt normal.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2023-02-28 kl. 14:28.
Citera
2023-03-02, 09:10
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
När jag fick mina Xanor, 6 mg, en ganska hög dos, så blev det samtal mellan mina chefer och sjukvården, där läkaren upplyste cheferna det här att reaktionsförmågan kan bli nedsatt, att man inte ska köra bil eller använda farliga maskiner. Mitt jobb innebar både farliga maskiner och truckkörning, så vi kom överens, med min vetskap, att min närmaste chef skulle hålla lite koll så jag inte fumlade med truckarna eller maskinerna, men det var aldrig nån incident o han sa att han inte märkte något.

Däremot var jag på en dejt ungefär i den vevan, o var så nervös att jag tryckte i mig dubbel eller trippel dos Xanor, satt o sluddrade höll på somna under dejten... Behöver jag tillägga att hon inte ville ses mer...?

Bytte sen till 4 mg Iktorivil, o var ganska trött under de 17 åren jag tog dem, men märkte inte det själv. Sov alltid till 10:30 o sånt. Har nu gått ner till 1,5 mg o vaknar alltid pigg o utvilad mellan 04:00 o 05:00, men det beror nog på flera andra saker också. Men tar jag 4 mg idag, så däckar jag av det.

Försöker dra ner ytterligare, men det är inte ångest eller abstinens som hindrar det, jag blir bara så rastlös efter ett tag... Inte särskilt obehagligt, men irriterande.
Citera
2023-03-02, 11:03
Medlem
Oftast tar jag alkohol med benzo, stess & xanor funkar skit bra.
Men tar jag ikto så får jag blackout.. går ut på krogen ensam o snackar med folk.
Folk har hittat mig liggandes i buskage sovandes..
Vaknat upp hemma med helt sönderslagen lägenhet pga att man gått och ramlat o slitit ner grejer..

Varför reagerar jag såhär på ikto? haha.

(tar bara benzo ibland, oftast med alkohol)
Citera
2023-03-03, 04:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Getyourmindright
Oftast tar jag alkohol med benzo, stess & xanor funkar skit bra.
Men tar jag ikto så får jag blackout.. går ut på krogen ensam o snackar med folk.
Folk har hittat mig liggandes i buskage sovandes..
Vaknat upp hemma med helt sönderslagen lägenhet pga att man gått och ramlat o slitit ner grejer..

Varför reagerar jag såhär på ikto? haha.

(tar bara benzo ibland, oftast med alkohol)

Passa på dig för en dag vaknar du upp med en styckmördad familjemedlem, morsan, polare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in