Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Intressant 30sek om palmemordet på SVT..
Tycker det stärker teorin om Engström...
Stämmer det att CP dyker upp 7-8sek efter skotten och LP ser honom och förväxlar honom med GM så missar hon Engström...
Andra vittnen som ser blå täckjacka likt LP ser alltså CP och barhuvad...
Det är signalement som alltid använt mot Engström som inte passar...
CP var yngre..
CP var barhuvad
CP hade blå täckjacka...
Stämmer deras teori så stryks dessa signalement och kvar bli lång ytterrock och huvudbonad ...AD vittnesmål och YN är alltså dom som gäller då !
Dokumentären var intressant. Dock funderar jag på vad filmarna vill påvisa med den. Att CP kan ha befunnit sig på mordplaten utan att vara GM? Eller vill de bara ge LP upprättelse?
Det är hopplöst svårt att få in CP i bilden varifrån kom han? Ramlade plötsligt ner från himlen? Skulle han stått och väntat i Dekorima hörnan? Mårelius såg förvisso någon stå där och vänta i flera minuter säger han idag, men i närtid så sade han ju att någon väntade i början en kort tid vi snackar om sekunder. Framförallt borde fler vittnen sett om någon stod och väntade i hörnan,folk passerade ju. Dokumentären menar ju att det var GM som stod och väntade så vart kom CP ifrån? Ramlade ner från himlen? Det går inte att få ihop för mig.
Nästa problem är att få in CP i gränden. Det måste ändå anses vara klarlagt att mördaren flydde den vägen in i gränden. Hur i all sin dar kan man också få in CP där? Två flyende män som båda är i gränden och springer samtidigt??Vittnen Jeppson hör och ser bara EN springande person( som han dessutom är helt hundra på att detINTE var CP).Inget vittne har sett två flyende män det är helt klart.
Ett problem med dokumentären är ju att man bara utgick från vad några få utvalda vittnen säger idag.Inget om vad de sagt i förhör. Att man bara lät några vittnen få vara med i filmen är en annan svaghet. SG,AH LJ saknas ju helt tex. Ja intressant film och intressant men ytterst osannolikt teori. Jag kan inte säga att dokumentären på något vis vare sig stärker eller försvagar teorin om SE som GM.