2023-02-26, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Ja det är nog ett försök att verka lite spirituell och djup, det lyckas inte riktigt. Om hon har tur framstår hon som ”galen”/ lätt sjuklig, om inte framstår hon som att hon försöker för mycket/pressar fram innehåll och är smått korkad/lågbegåvad. Tyvärr. Har alltid tyckt att JB är den mest beiga och tillintetsägde av dessa bloggare, både utseendemässigt och innehållsmässigt i bloggen. Noll personlighet, allt är fint men alldeles för tillrättalagt. Även uppenbart självgod.
Ja så är det definitivt, hon känns alltid genuint ointresserad av sina läsare. Jag läser hennes blogg främst för de vackra bilderna och interiörerna, men är noll intresserad av hennes som person eftersom hon är ungefär lika intressant som ett glas vatten.
Citera
2023-02-27, 07:59
Medlem
Hamsterbolls avatar
Elsa ska styla ateljén med högar av böcker och familjefoton. Kan det bli mer tydligt att allt bara är en show, ett skådespel, en scen? Allt hon köper är bara rekvisita.

Var ska hon få böckerna ifrån, de har ju inte ens en bokhylla i lägenheten eller på Gotland? Antar att hon får gå på loppis igen.
Citera
2023-02-27, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Elsa ska styla ateljén med högar av böcker och familjefoton. Kan det bli mer tydligt att allt bara är en show, ett skådespel, en scen? Allt hon köper är bara rekvisita.

Var ska hon få böckerna ifrån, de har ju inte ens en bokhylla i lägenheten eller på Gotland? Antar att hon får gå på loppis igen.
Åh skulle just skriva om det, blir galen på detta! ” I min ateljé finns också ett gammalt slagbord som skrivbord. I mars ska vi spela in där så tanken var att verkligen städa undan men nu funderar jag på om jag istället ska fylla med böcker och inramade familjefoton”.
HUR kan hon inte fatta att just denna typ av ”kreativt kaos” är något som uppstår ur just det -kreativitet! Det är inget sätt att styla på, utan något som uppstår ur livet. Hon är så satans korkad🫣
Citera
2023-02-27, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvindensgrat
Åh skulle just skriva om det, blir galen på detta! ” I min ateljé finns också ett gammalt slagbord som skrivbord. I mars ska vi spela in där så tanken var att verkligen städa undan men nu funderar jag på om jag istället ska fylla med böcker och inramade familjefoton”.
HUR kan hon inte fatta att just denna typ av ”kreativt kaos” är något som uppstår ur just det -kreativitet! Det är inget sätt att styla på, utan något som uppstår ur livet. Hon är så satans korkad🫣

Men det är också så orimligt? Varför skulle hon vilja fylla sin ateljé med böcker? Hon läser aldrig böcker. Hon tipsar aldrig om böcker. Därför är det ytterst oklart varför hon skulle fylla upp sin ateljé med böcker (när hon knappt har böcker hemma??). Why! Men det är nog som konstaterats ovan: det är rekvisita.

Kultureliten i Sverige. Beiga rum med böcker som aldrig läses. Underbar samtid vi lever i va.
Citera
2023-02-27, 17:10
Medlem
Håller med ovanstående angående böckerna, så pinsamt.

Undrar även varför hon inte lägger upp saker om skidresan istället? Inte en enda bild? Hon reser ju väldigt sällan eller är ”iväg” på något så det hade ju varit mer intressant att läsa om det..
Lynn verkar ju heller sällan få följa med på de få resor som görs, trots att han är endabarn, lugn och medgörlig samt 7 år gammal. Kul att han äntligen är med!
Senast redigerad av Galenkattkvinna 2023-02-27 kl. 17:12.
Citera
2023-02-27, 17:30
Medlem
Citat:
Håller med ovanstående angående böckerna, så pinsamt.

Undrar även varför hon inte lägger upp saker om skidresan istället? Inte en enda bild? Hon reser ju väldigt sällan eller är ”iväg” på något så det hade ju varit mer intressant att läsa om det..
Lynn verkar ju heller sällan få följa med på de få resor som görs, trots att han är endabarn, lugn och medgörlig samt 7 år gammal. Kul att han äntligen är med!

Hon har lagt upp på instagram stories, sen kommer väl något inlägg i efterhand. Vad gäller att ta med sig hyfsat små barn till Paris eller Köpenhamn så förstår jag absolut att man inte gör det, det är liksom inte kul för varken barn eller vuxna? Barn orkar inte gå långa sträckor eller äta sena middagar, finns liksom inget värde i att släpa med barn och sen tillbringa cityweekenden i nån lekpark? Barn har det ju bättre med barnvakter hemma
Senast redigerad av RubyTuesday 2023-02-27 kl. 17:33.
Citera
2023-02-27, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Hon har lagt upp på instagram stories, sen kommer väl något inlägg i efterhand. Vad gäller att ta med sig hyfsat små barn till Paris eller Köpenhamn så förstår jag absolut att man inte gör det, det är liksom inte kul för varken barn eller vuxna? Barn orkar inte gå långa sträckor eller äta sena middagar, finns liksom inget värde i att släpa med barn och sen tillbringa cityweekenden i nån lekpark? Barn har det ju bättre med barnvakter hemma

Jo men då kanske man prioriterar andra, mer barnvänliga resor? Särskilt när de reser så sällan. Lynn är ju dessutom endabarn och börjar bli stor, han ter sig ganska ”lätt” också. Det är min åsikt.
Citera
2023-02-27, 18:17
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Kultureliten i Sverige. Beiga rum med böcker som aldrig läses. Underbar samtid vi lever i va.
Jag vill verkligen poängtera att i den så kallade "kulturelitens" hem finns både böcker och färg en masse. Elsa Billgren är en gymnasieutbildad bloggare vilket är något helt annat.
Citera
2023-02-27, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Jag vill verkligen poängtera att i den så kallade "kulturelitens" hem finns både böcker och färg en masse. Elsa Billgren är en gymnasieutbildad bloggare vilket är något helt annat.

Jaja, sant jag håller med dig i det. Drog lite för hög växel och tycker ju egentligen inte att hon tillhör ngn kulturelit.
Citera
2023-02-27, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Jaja, sant jag håller med dig i det. Drog lite för hög växel och tycker ju egentligen inte att hon tillhör ngn kulturelit.
Nä, she wish liksom…
Citera
2023-02-27, 22:35
Medlem
Citat:
Jo men då kanske man prioriterar andra, mer barnvänliga resor? Särskilt när de reser så sällan. Lynn är ju dessutom endabarn och börjar bli stor, han ter sig ganska ”lätt” också. Det är min åsikt.

Det blir väl inte lika bra content, men kanske kan det bli en sväng till Legoland så kan hon bocka av något danskt badhotell i samma veva. För egen del har vi tidigare rest en del med barnen, men efter pandemin svängt om, och ser inte riktigt nöjet i att resa utomlands med barnen, om det inte är en ren badsemester, och ingen kan påstå att det skulle vara Elsas grej att dra till allinclusivesemester till Zakynthos.

Barn tycker inte det är så kul i låga åldrar helt enkelt. Sen spelar det väl in att familjen är på Gotland 10 veckor om året, blir inte så mycket tid över till andra resor, och i så fall cityresor över helgen. Kan inte påstå att det oroar mig nämnvärt för att Elsas son skulle vara illa behandlad.
Citera
2023-02-27, 22:48
Medlem
Hon är snygg tycker jag =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här