Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-27, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Borde inte Anna Hage ha sett crille?
Men enligt 30 sekunder. Tycks Hage inte ens varit på mordplaten.

Det gäller ju bara de första 30 sekunderna efter skotten. Hon kom senare.
Citera
2023-02-27, 07:51
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Det gäller ju bara de första 30 sekunderna efter skotten. Hon kom senare.
Vilka uppgifter baserar du det på?
Hur långt efter första skottet anser du att Hage kom fram?
Citera
2023-02-27, 08:18
Medlem
Citat:

Jag är osäker på händelseförloppet, men när Anna Hage kom fram till OP fanns det redan en yngling som, tillsammans med en kvinna, höll på och "joxa" med den liggandes huvud. Denna yngling finns inte heller med i "30 sekunder". Jag tror "30 sekunder" helt enkelt utgått ifrån att allt detta händer efter 30 sekunder.

Anna Hage ser dock en man som avviker mot byggbarackerna från mordplatsen precis som Leif Ljungkvist. Så - därför kan "30 sekunder" ha missat lite.
Citera
2023-02-27, 08:20
Medlem
Citat:

Det är ju fullständigt hopplöst med sekunder. Särskilt som man inte vet vilken sekund mordet ägde rum. Min slutsats av den där dokumentären är i alla fall bara att upphovsmännen menar AH tydligen kom minst 31 sekunder efter första skottet, och alltså inte efter 25 eller 27 sekunder.
Citera
2023-02-27, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Det är ju fullständigt hopplöst med sekunder. Särskilt som man inte vet vilken sekund mordet ägde rum. Min slutsats av den där dokumentären är i alla fall bara att upphovsmännen menar AH tydligen kom minst 31 sekunder efter första skottet, och alltså inte efter 25 eller 27 sekunder.

Om man antar att AH kom fram mer än 30 sekunder efter så ska personen som hon nämner som "han hade snygg kropp" vara CP enligt dokumentären. Han var väl lite mer slimmad då annars är det inget begrepp som man direkt förknippar med honom.
Citera
2023-02-27, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Om man antar att AH kom fram mer än 30 sekunder efter så ska personen som hon nämner som "han hade snygg kropp" vara CP enligt dokumentären. Han var väl lite mer slimmad då annars är det inget begrepp som man direkt förknippar med honom.

Japp. Det är kontentan av dokumentären. Själv har jag svårt att tro deras tes. Det blir väl mycket folk på mordplatsen. Iofs så säger man ju att man inte kan skogen för bara träd, men så mycket folk att människorna försvann i folkvimlet var det trots allt inte på platsen.

Men det är förbaskat synd att poliserna inte var noggrannare med vittnena på mordkvällen och förhörde dem lite bättre. Det blir hopplöst med detaljer när folk har hunnit bearbeta minnesbilderna i flera månader.
Citera
2023-02-27, 10:45
Medlem
Xeitums avatar
Jag har för mig att det är hyfsat säkert att CP befann sig på spelklubben Oxen (osäker på exakta tider) ca 19/20.? till ca 21/22.?. Han inväntade där Sigge Cedergren för att få amfetamin vilket han så småningom fick och lämnade Oxen. Detta verkar som sagt ganska klart genom vittnesuppgifter, bl.a från CP o Sigge C mfl. Frågan är ju då varför CP skulle stå o hänga vid Dekorimas varuintag när han redan fått sitt amfetamin.
Citera
2023-02-27, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Jag har för mig att det är hyfsat säkert att CP befann sig på spelklubben Oxen (osäker på exakta tider) ca 19/20.? till ca 21/22.?. Han inväntade där Sigge Cedergren för att få amfetamin vilket han så småningom fick och lämnade Oxen. Detta verkar som sagt ganska klart genom vittnesuppgifter, bl.a från CP o Sigge C mfl. Frågan är ju då varför CP skulle stå o hänga vid Dekorimas varuintag när han redan fått sitt amfetamin.

Nej, han fick aldrig tag på något och åkte hem "tomhänt".
Citera
2023-02-27, 11:00
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum

Det var väl 6 minusgrader också.
Citera
2023-02-27, 13:06
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Tror du allvarligt talat att Hages existens på mordplatsen raderas bort ur dokumentären, för att hon kom fram till OP 31 sekunder efter skottet????
Läs hennes bok. Då kommer du inse varför hon ignoreras helt i denna dokumentär.
Citera
2023-02-27, 14:30
Medlem
Citat:
Tror du allvarligt talat att Hages existens på mordplatsen raderas bort ur dokumentären, för att hon kom fram till OP 31 sekunder efter skottet????
Läs hennes bok. Då kommer du inse varför hon ignoreras helt i denna dokumentär.

Men har de raderat bort henne av det skäl du antyder så är ju dokumentären förvanskad. En dokumentär som stryker uppgifter bara för att man inte tycker uppgifterna passar in så är det inte längre en dokumentär, utan ett program för att lansera en teori. Inget fel i sig, men om man medvetet anpassar innehållet för att passa ett syfte så är det inte en dokumentär.
Citera
2023-02-27, 16:56
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Men har de raderat bort henne av det skäl du antyder så är ju dokumentären förvanskad. En dokumentär som stryker uppgifter bara för att man inte tycker uppgifterna passar in så är det inte längre en dokumentär, utan ett program för att lansera en teori. Inget fel i sig, men om man medvetet anpassar innehållet för att passa ett syfte så är det inte en dokumentär.

Förvanskning?

Det är en förfalskning.

Längst fram på andra körbanan står/ bromsar Åke Larsson in som första bil vid rödljuset för att svänga vänster ner på Tunnelgatan med fyra passagerare. Några av dem ser hur OP säckar ihop utan att förstå vad som exakt har hänt. Ett par av dem ser en man springa iväg. Anna Hage rusar dit för att hjälpa till.

Taxichauffören Hans Johansson gör en U-sväng med sina fyra passagerare. Stefan Glantz är framme vid OP omedelbart före Anna Hage. Johansson ändrar senare sin version att han vänt vid Apelbergsgatan.

Jag har sedan tidigare visat hur en mängd vittnen ser en vit/ljus Mercedestaxi svänga runt vid Tunnelgatan. Ingen, förutom Jan-Åke Svensson har sett Ljungqvist/Andersson svänga runt. Ingen har däremot sett Svensson på den plats, där han säger sig ha befunnit sig, dvs framför Åke Larsson.

Sen dyker Ulf Dahlsten upp för att intyga att LP hade rätt när hon såg Christer Pettersson.
Som avslutning ska Stig Engström avskrivas.
Det är jobbigt att konstruera om historien, det är försöken att täta ett sjunkande skepp som röjer hemligheten så småningom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in