Citat:
Ursprungligen postat av
kechkok
Jag förstår vad ni båda menar, självklart vill jag lära mig och bygga min kunskap, men känner att bromsvätska kanske jag borde vänta med..
Eller är det ett måste med att byta bromsvätska när man byter beläggen? Kan jag inte bara fylla på lite utan att byta?
Tackar verkligen för er info.
Eftersom du kommer att trycka tillbaka kolvarna (nya beläggen är ju tjockare) så kommer nivån i behållaren att öka igen. Saknas det ändå vätska ska man såklart fylla på.
Det är lite bökigt att byta väska själv men mest för man inte har flera armar (fötter att trycka på bromsen med & hälla i ny vätska medan den gamla trycks undan) men det finns smarta hjälpmedel för att förenkla när man är solo.
Jag tycker det är så relativt billigt att få väskan bytt på min verkstad (riktig auktoriserad Snaab-verkstad) så jag stökar inte med det själv. Det som brukar vara jävligast är att om man inte gör det regelbundet så sitter nipplarna fastrostade & dras banne mig alltid runda så man får värma med gassvetsen & leta fram en stor jävla rörtång som knappt får plats. Iaf sist jag gjorde det själv
Jag märker direkt när det gått ett par tre tusen mil & jag får ny vätska. Blir en väldigt skön känsla i bromsarna. Som när man är nyduschad & byter lakan!