Citat:
Ursprungligen postat av
Geparden
TÄNK OM,OM det skulle rullas upp i dagarna att det var poliser som var inblandade i mordet. Vilken cirkus det skulle bli allrahelst med det som skett tidigare I veckan inom polisen. Vart tar gemene svensks förtroende för polisväsendet i Sverige väg då? Tog man tillfället I "Flyckt(en)" ;-) den där ödesdigra fredagskvällen 1986?
Citat:
Ursprungligen postat av
DeVaLaGott88
Har aldrig trott på att de va Crille som gjorde detta, de är lätt att skylla på en pundare som inte kan försvara sig så klart, han var på fel plats vid fel tidpunkt helt enkelt men i ett helt annat syfte. Sen att han eventuellt erkänt mordet när han varit packad har ju enbart varit för att han visste att han kunde tjäna bra med pengar på de, och de gjorde han. Tror att Aschberg avslöjat i nån intervju att att de handlade om femsiffrigt belopp som Crille fick bara för att säga att "det var jag som gjorde de". Och de blev ju även höga tittarsiffror för TV3 så de var en win win situation för alla parter. Nä jag tror med en dåres envishet att det var ett beställnings jobb från någon, och GM är en utlänning som flydde landet ganska enkelt och dumpade revolvern i Östersjön när han tog båten över till Finland, och sen flytt vidare från Finland till något annat land.
Mycket möjligt, men även CP har enligt påstådda källor sagt att polisen får leta i Östersjön om dom vill finna mordvapnet.
Jag lägger ingen egentlig värdering i sanningshalten i det påståendet, men alla motdägelser som framkommit genom åren gör att det är svårt att helt avfärda CP som GM. Det är ju trots allt inte uteslutet att han befsnn sig vid mordplatsen minutrarna kring mordet och Lisbeth var ju helt övertygad om att hon såg honom där ända in i döden. Killen som körde den svarta chevan är ju också dödsäker på att han såg CP på mordplatsen, men man kan ju förstås ifrågasätta bådas vitnnesmål.
Det är motsägelsefullt, men han fälldes i en instans en gång i tiden, vilket jag görstår inte rnbart handlade om Lusbeth Palmes utpekande. På SE hade dom knappt indicier, ändå blir han postumt utpekad. Jättemärkliga svängningar.