Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Det kan ha varit både knuffar som inte bara fått Tove att falla handlöst, kanske baklänges och kanske hon drog någon möbel med sig. Det kan ha varit någon som flugit på henne varpå bägge faller.
Kan hända att en möbel fallit över Tove också. Det kan också varit Toves huvud som slår hårt i golvet/ handfatet som låter väldigt högt om det kombineras med en duns från kroppen.
Det skulle inte förvåna mig om man gör en rekonstruktion med grannen för att jämföra ljud.
Men jag tror att om knuffar, påhopp, möbler som välts, tyder detta att ingen försöker påkalla hjälp ändå ett tecken på att en lättare misshandel kan det inte vara. Då blir man panikslagen inför konsekvenser som inte var avsedda att döda någon.
De kunde bara ha öppnat dörren när grannen var där, så hade de ju hjälp.
Mycket möjligt att en rekonstruktion görs, ja.
Grannen verkar säker på att dunsarna kom inifrån badrummet ovanför då han kunde lokalisera ljud samt det hörn där taket skakade. Poddaren säger däremot inget om rum eller vilket hörn det rör sig om.
Även när grannen står utanför dörren så hörs ljuden komma från vänster där badrummet ligger.
Därför utgår jag från att T blev bragd om livet i just badrummet.
Vad finns i ett badrum som kan lossna, välta eller rubbas? - Toalettstol, badrumsskåp, badkar ...
Har man hela lägenheten i åtanke som möjlig brottsplats så är det förstås tänkbart med alltifrån möbler och köksmaskiner till träningsredskap och tunga prylar som faller ner från hög höjd.
Men det kan ju även vara så att T knuffas mot något hårt, slår i huvudet och faller omkull. I badrummet då, utifrån grannens vittnesmål.
J måste ha varit ursinnig för hon kunde ha besinnat sig under tiden. Innan T avlider. Om hon/de hade velat.
En grym och brutal sida hos henne tar istället över. Tar nästan för givet att M har blivit hotad till livet.
Vad beträffar de här hämndaktionerna, eller vad det nu handlar om, som J hade för sig med både exet och T - båda två ska ha varit hemma när Pyroman-J slog till och det i sig talar väl för att det var hennes avsikt att de skulle komma till skada.
Får se om man blir något klokare, på framför allt J när FUP: et är här. Om den läggs upp, annars går det väl att följa rättegången.