Citat:
Ursprungligen postat av
Justice.Hackerz
Jag tror stenhårt på att hon googlat på både det ena och andra i sin mobil som talar väl för vad som pågått.
Hon har säkerligen inte rört kroppen under den tiden JJ varit på McDonalds eftersom hon väntat på JJ och hennes order.
Jag tror att hon har suttit med telefonen och att det rasslar av bevisning I den som inte kan kopplas till någon annan än MH.
Hon har sedan högst troligt fortsatt på söndagen med sms till JJ eftersom hon bodde hemma har hon nog inte pratat så mycket i telefon.
Annars vore det konstigt att Rullman är så tvärsäker.
Dom verkar otroligt omedvetna om vilka spår de lämnar därför har den här utredningen gått så fort.
I podden berskriver advokat Johan Eriksson (dessutom en intressant intervju med honom som helhet) att han tror att utredningen ska ta många fler månader än den nu har gjort.
Min teori är att MH har haft mobilen i sin ficka när hon rört sig i lgh, därav finns tydliga spår av aktivitet i hennes hälsoapp. Tack och lov har grannen varit på tårna och varit väldigt observant och förhoppningsvis hade även han sin mobil med sig upp när han ringde på dörren. Kanske tänkte han att han måste ha den med för att ringa 112 om det var något.
Sedan har säkert MH och JJ meddelat varandra saker när JJ var på Donken, kanske har de raderat meddelanden. Förgäves.