2023-02-24, 11:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Jag tror stenhårt på att hon googlat på både det ena och andra i sin mobil som talar väl för vad som pågått.
Hon har säkerligen inte rört kroppen under den tiden JJ varit på McDonalds eftersom hon väntat på JJ och hennes order.

Jag tror att hon har suttit med telefonen och att det rasslar av bevisning I den som inte kan kopplas till någon annan än MH.

Hon har sedan högst troligt fortsatt på söndagen med sms till JJ eftersom hon bodde hemma har hon nog inte pratat så mycket i telefon.

Annars vore det konstigt att Rullman är så tvärsäker.

Dom verkar otroligt omedvetna om vilka spår de lämnar därför har den här utredningen gått så fort.
I podden berskriver advokat Johan Eriksson (dessutom en intressant intervju med honom som helhet) att han tror att utredningen ska ta många fler månader än den nu har gjort.

Min teori är att MH har haft mobilen i sin ficka när hon rört sig i lgh, därav finns tydliga spår av aktivitet i hennes hälsoapp. Tack och lov har grannen varit på tårna och varit väldigt observant och förhoppningsvis hade även han sin mobil med sig upp när han ringde på dörren. Kanske tänkte han att han måste ha den med för att ringa 112 om det var något.

Sedan har säkert MH och JJ meddelat varandra saker när JJ var på Donken, kanske har de raderat meddelanden. Förgäves.
Citera
2023-02-24, 11:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Klarat av att hålla tyst om var de gömt T är det nog inte frågan om här.
MH hade ingen aning om ”var” T låg gömd, även om hon satt i bilen.
Hur skulle MH kunna veta var FP låg om hon inte själv hittar tillbaka?

Jag undrar om inte MH har varit ut till Nye många gånger?
JJ har bil och MH kan ha fått följa med till gården. Hon vet säkert var man brukar köra av, och kanske hon nu visste att det var åt det hållet, och även att de åkt av tidigae än vanligt?

Hon har inte erkänt något fram till den 16:e jnuari, det är min tolkning. Möjligt att hon inte visste detaljerna, möjligt att hon inte varit med ut till Nye. Men hon har hålliit tyst av olika skäl, till stor nackedel för utredningen och till mycket lidande för de anhöriga.
Citera
2023-02-24, 13:43
Medlem
Advokaterna borde väl upplyst sina klienter om att sms som funnits i mobilen kan hittas. JJ borde haft koll på det. Men kanske inte MH.
Om MH vet att de vet att hon messade borde hon väl inte sagt att hon sov. Eller minns hon inte vad som hände under natten. Eller i alla fall ändrat sin berättelse. Och sagt olycka från början.
Citera
2023-02-24, 13:48
Medlem
Viken typ av information får advokaterna ge? Tom barn i alla fall lite äldre vet väl att det som skrivs i en mobil kan återskapas .Jag är säker på att JJ vet det i alla falli Men kanske minns hon inte exakt vad honr skrev under natten.
Citera
2023-02-24, 14:13
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Viken typ av information får advokaterna ge? Tom barn i alla fall lite äldre vet väl att det som skrivs i en mobil kan återskapas .Jag är säker på att JJ vet det i alla falli Men kanske minns hon inte exakt vad honr skrev under natten.
Även om båda tjejerna eg. är fullt medvetna om att mobiler lämnar mängder av spår och att sådant som är raderat kan återskapas, tror jag inte de hade minsta tanke på det där och då. Deras tankar var nog fullt upptagna med annat.
Citera
2023-02-24, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Klarat av att hålla tyst om var de gömt T är det nog inte frågan om här.
MH hade ingen aning om ”var” T låg gömd, även om hon satt i bilen.
Hur skulle MH kunna veta var FP låg om hon inte själv hittar tillbaka?
Enligt Rullman så går det att binda M till fyndplatsen
Så hon visste
Och om det nu vore så att hon inte vet exakt vart kroppen ligger så hade hon kunnat berätta att den fanns i Nye nära J barndomshem
Men hon var tyst
Jag litar inte på vad M säger tills motsatsen är bevisad
Citera
2023-02-24, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Advokaten får inte ljuga.
Men brottslingar ljuger för advokater och det finns advokater som tar till lite mindre oseriösa metoder ibland
Citera
2023-02-24, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Jag ställer mig tveksam till den här potatisgrepen och fattar faktiskt inte vad folk tror att den använts till.....?

Jag har faktiskt inte en aning heller, och de hade nog inte utredarna heller, det hindrar dom ju inte att plocka in den för att undersöka om den hade något med fallet att göra, något annat vore som sagt väldigt konstigt agerat ifrån polisens sida
Citera
2023-02-24, 15:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Båda var fullt upptagna med annat.

Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Även om båda tjejerna eg. är fullt medvetna om att mobiler lämnar mängder av spår och att sådant som är raderat kan återskapas, tror jag inte de hade minsta tanke på det där och då. Deras tankar var nog fullt upptagna med annat.
.

Det tror inte jag heller.

Adrenalinet pumpade och precis som du skriver så var både JJ och MH fullt upptagna med annat. Efteråt var deras enda tanke att klara sig undan straff för vad de hade gjort.
Citera
2023-02-24, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Jo, men det finns en annan sida också. JJ kan peka på MHs mentala utmaningar och diagnoser som tillsammans med alkohol och/eller droger kan ha urartat. Hennes psykiska instabilitet kan vara hennes nackdel.

Bland våldsdåd är knappast psykiskt instabila underrepresenterade...

Men det finns ett stort MEN: Hade MH öht något otalt med Tove? Tove skrev GRattis och ett hjärta när MH fyllde år.

Kan JJ ha proppat MH full med lögner om Tove, bl.a att Tove snackar skit om MH, manipulerat henne att tro att det är så.
Senast redigerad av zilvereko 2023-02-24 kl. 15:52.
Citera
2023-02-24, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Men det finns ett stort MEN: Hade MH öht något otalt med Tove? Tove skrev GRattis och ett hjärta när MH fyllde år.

Kan JJ ha proppat MH full med lögner om Tove, bl.a att Tove snackar skit om MH, manipulerat henne att tro att det är så.

Det kan JJ garanterat ha gjort, hon verkar både gränslös och samvetslös!
Citera
2023-02-24, 17:27
Medlem
Jag tror inte heller att de tänkte på mobilerna under tiden och aktiviteten där .Utan det är mer efteråt jag tänker på när de är häktade att de borde anpassat sin story efter vad polisen kunde hitta i deras mobiler. Fick MH veta av advokater att hennes mobil undersökes? Minns hon vad hon skrev? Det är ju korkat att säga att hon sov om hon var aktiv på mobilen
FUP ger väl svar sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in