2023-02-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det finns stöd på så sätt att det framgår i materialet var man stämplar ut. Och det gör man i rummet innan det rum där han samtalar med väktarna.

Det betyder ingenting...

Jag vet många som pratar innan dom stämplar ut också..

För att använda din egen retorik
Citera
2023-02-26, 20:37
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Dom närmaste vittnen så finns många som lämnar tidigare än honom..

Men nu gällde frågan honom och inte andra..

Varför väntar Engström?

Av samma skäl som många andra vittnen; Tycker att de inte sett något, är chockade, upplever skräck.
Citera
2023-02-26, 20:39
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det betyder ingenting...

Jag vet många som pratar innan dom stämplar ut också..

För att använda din egen retorik

Jaså, menar du i materialet som jag eller anekdotiskt? Hur många känner du som klär på sig och går ut och pratar utanför utstämplingsrummet för att sedan öppna dörren tillbaka och stämpla ut, när de inte får betalt. Du och dina bekanta verkar inte vara de ärligaste människorna i världen.
Citera
2023-02-26, 20:40
Medlem
Citat:
Det finns stöd på så sätt att det framgår i materialet var man stämplar ut. Och det gör man i rummet innan det rum där han samtalar med väktarna.

Vill du verkligen ha stöd för att inget samtal ägt rum efter att han stämplat ut ?

1-2-3 ...Engström själv faktiskt..

Så nu lämnar vi detta..
Citera
2023-02-26, 20:44
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Vill du verkligen ha stöd för att inget samtal ägt rum efter att han stämplat ut ?

Så nu lämnar vi detta..

Du menar personen du anser ljuger om allt? Personen jag anser har en anledning ljuga om att inget samtal förekom?
Citera
2023-02-26, 20:52
Medlem
Faderligs avatar
Citat:

Så nu lämnar vi detta..

sker inget samtal är han ute på gatan senast 20:20:10. Då är det minst 50 sek kvar tills att LOP är där. Då missar han dom.
Citera
2023-02-26, 20:52
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Japp. Det är ju Palme för hela slanten. När han kommer tillbaka till Skandia har han inte vetat att det är han i många minuter och har inte hunnit landa i det. Inte konstigt att han upplevs som chockad. Notera som sagt hur Engström är rätt fyllig i vad som händer de första minuterna men att det sen uppstår en lucka. Finns det nåt här han inte vet hur han ska tackla än? I så fall heller inte så konstigt att han inte är angelägen om att prata med poliser och journalister på plats. Som bekant ändring på det när han fått ordning på sin version.

Jag tror att SE först blev chockad av själva mordet. Han nämner i olika sammanhang att han trodde det var "en a-lagare som intagit horisontalläge" eller "knarkligor som gjorde upp". Blodet som täckte OPs tänder hade han sett och blev så illa berörd då polisen sprungit ifrån platsen att han lufsade iväg till Bohemia för att lugna sina nerver några minuter. SE var rätt blödig av sig.

När SE fick veta att det var OP vid återkomsten till mordplatsen blev det en extra chock för honom. Att han försökte lämna sina uppgifter till polisen på plats och fick frågan om han sett mordet och därefter avvisad när han svarade nekande, gjorde nog att han bestämde sig för att bli ett mer spännande vittne än han var.

Nu skulle han vara en av de första på platsen och vara lika aktiv som de andra vittnena. Hade han inte tydligt hört LP säga "mörkblå täckjacka" också? Mannen han hade skymtat i gränden kunde vara den stubbe hans berömmelse skulle bygga på...

Dagen efter ringer SE pressen, RB och slutligen polisen. Äntligen fick han stå i centrum och få den uppmärksamhet han förtjänade!

Att SEs små vita lögner och att han glömde berätta för polisen om Bohemia, som lurade upp TP och KP ordentligt på läktaren flera år efter hans död, skulle han nog skrattat gott åt i sin himmel. KP och TP var inte så bra på att lägga pussel i alla fall!
Citera
2023-02-26, 20:56
Medlem
Citat:
Du menar personen du anser ljuger om allt? Personen jag anser har en anledning ljuga om att inget samtal förekom?

Nu fick du stöd i materialet så klaga inte..
Citera
2023-02-26, 20:56
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Att komma tillbaka till Skandia som GM är faktiskt mer idiotiskt än jag tänkt på. Det kunde ju faktiskt varit så att väktarna hört skotten, vilket kunde ställt till det på alla tänkbara sätt, från att hans historia inte skulle gå ihop till att de gått ut till platsen. Väktare på den tiden hade ju också ofta vapenlicens, så krutlukt hade varit en risk. Har han gått norrut och vänt efter LOP så kunde ju väktarna ha sett det.

Och framförallt binder det ju honom till platsen på ett sätt som i det läget inte kan ha varit speciellt genomtänkt. Innan han bankar på porten till Skandia så kan han ju säga att han bara tagit sig raka vägen hem utan att lägga märke till något alls. Inte måla in sig i ett hörn.

Att komma tillbaka till Skandia är ju också som att be väktarna tipsa polisen att SE var på mordplatsen. Väldigt korkat av en mördare. Att ingen väktare kontaktade polisen angående SE är häpnadsväckande enligt mig.
Citera
2023-02-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
sker inget samtal är han ute på gatan senast 20:20:10. Då är det minst 50 sek kvar tills att LOP är där. Då missar han dom.

Gör han det verkligen eller ser han dom stå vid Sari ?
Citera
2023-02-26, 20:58
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nu fick du stöd i materialet så klaga inte..

Och du fick stödet sågat för att det kom från den man jag menar ljuger i frågan, samma person som du menar ljuger om allt.
Citera
2023-02-26, 21:09
Medlem
Citat:
Och du fick stödet sågat för att det kom från den man jag menar ljuger i frågan, samma person som du menar ljuger om allt.

Du menar att han ljuger när det passar dig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in