Citat:
Ursprungligen postat av
attog
Vi är mitt uppe i ett krig, där ryss-land fortfarande attackerar.
Då börjar du prata om försoning?
Lite tidigt kanske?
Ska vi inte först prata om upplägget för återtåget till ryss-land.
Sedan prata om ansvar.
Sedan kommer återuppbyggnad.
Skadestånd.
Försoning? Och du tror inte man kommer betala skadestånd.
Man kommer inte betala och du pratar om försoning 🤣🤣🤣🤣
Det min vän, är det dummaste du sagt på en stund.
Här kommer min gissning av vad som kommer hända nu:
Framåt våren kommer Ukraina göra en megaoffensiv i ett område där Ryssland minst anar det – kanske mot Melitopol eller Mariupol?
Med helikoptrar från väst, stridsvagnar, drönare, Himars och vältränat manskap matar man på så att ryssen lägger benen på ryggen och gör en ”taktisk reträtt” som man vid det här laget är bra på.
Allt kommer sedan gå mycket fort. Man kommer gå in i stad efter stad bakifrån, där orcerna är som minst förberedda. Befolkningen i städerna kommer hjälpa till att pinpointa orcernas positioner så att den väststödda offensiven blir så effektiv som möjligt. Man skjuter long-range Himars mot Krimbron samt alla infartsvägar mot Ryssland. Det finns då inget sätt för Ryssland att få in ytterligare manskap och förnödenheter. Ryska propagandister tvingas rapportera om nederlaget och Putin tvingas bort av någon i hans närhet. Han fängslas i väntan på riksrätt.
Ukraina fortsätter ner mot Krim och befriar även Krim.
Den nya diktatorn i Ryssland försöker återstarta relationerna med resten av världen, men huvudfokus är täta relationer med Kina. I förhandlingar accepterar man att betala ett skyhögt krigsskadestånd. Alla skyller på Putin och Ryssland fortsätter som diktatur. Ukraina tas upp som medlem i EU och rustar upp sitt försvar. Zelenskyj hyllas världen över som hjälte men väljer att inte ställa upp i nästa presidentval.