2023-02-26, 17:21
Medlem
När ryssarna använder gammalt rostigt material-hur vanligt är det då med självskador???
Citera
2023-02-26, 17:24
Medlem
Sgt.Blands avatar
En rysk mobik gråter av lycka när UAF låter han leva. Ser inte gammal ut alltså. Förväntar mig att snart se Solovyovs transige son som fånge också haha.

https://t.me/Donbas_Operativniy/28965
Citera
2023-02-26, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Okej där ser man. Störigt att felmärka grejer alltså.

Omöjligt att hålla reda på allt, speciellt när båda parter använder samma fordon samt lyckas erövra varandras fordon.
Citera
2023-02-26, 17:26
Medlem
veni.vidi.vomuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Berätta mer om ”inringningen av Bakhmut”. Vad är din källa till det påståendet?

Man skulle kunna tro att du hittar på eller sprider falska rykten men så illa är det väl inte?
Att ryssarna gör framsteg ffa på norra sidan är nog inte speciellt omtvistat.
War_Mapper har på Twitter lagt upp en GIF som visar hur fronten rört sig senaste veckan.
https://twitter.com/War_Mapper/status/1629645153643134976
Förlusten av staden spelar ju ingen som helst roll (annat än som symbol), bara man kan göra en ordnad reträtt och undvika onödiga förluster.
Citera
2023-02-26, 17:37
Medlem
Reimers avatar
Uppdatering från Kiyanyn, situationen i Bakhmut är svår men staden är fortfarande i Ukrainska händer.

Citat:
Update from Bakhmut, 26 February - Kiyanyn.

https://twitter.com/wartranslated/status/1629859919435317249
Citera
2023-02-26, 17:39
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja vi behöver någon form av försoningsprocesser. Och jag tycker att ryssen ska betala skadestånd. Jag tror inte det kommer att hända.

Ja du kan ju försöka övertala alla om att man inte får se att ett fenomen kan ha bra och dåliga aspekter när de hänt över 70 år och består av hundratals miljoner människor i tiotusentals olika verksamheter, riktat mot tiotals olika länder. Några i den här tråden går på sånt. Inte bara för att de är korkade, men för att de har ett emotionellt behov av enkla förklaringar. Var och en får välja själv.

Vi är mitt uppe i ett krig, där ryss-land fortfarande attackerar.
Då börjar du prata om försoning?
Lite tidigt kanske?
Ska vi inte först prata om upplägget för återtåget till ryss-land.
Sedan prata om ansvar.
Sedan kommer återuppbyggnad.
Skadestånd.

Försoning? Och du tror inte man kommer betala skadestånd.
Man kommer inte betala och du pratar om försoning 🤣🤣🤣🤣

Det min vän, är det dummaste du sagt på en stund.
Citera
2023-02-26, 17:47
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Lite tidigt kanske?
Ryssland är körda, deras mobilisering är så gott som eliminerad. Så fort vädret torkar upp i vår så kommer Ukraina att ta tillbaka initiativet och köra över ryssarna. Klart ryssarna i tråden nu gråter och hoppas att dom ska få behålla det dom nu kontrollerar. Ryskt kontrollerat område kommer bara att minska från april och framåt.
Citera
2023-02-26, 17:51
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ryssland är körda, deras mobilisering är så gott som eliminerad. Så fort vädret torkar upp i vår så kommer Ukraina att ta tillbaka initiativet och köra över ryssarna. Klart ryssarna i tråden nu gråter och hoppas att dom ska få behålla det dom nu kontrollerar. Ryskt kontrollerat område kommer bara att minska från april och framåt.

Det håller jag med om.

Vara bara inne i en debatt från fantasiland.
Citera
2023-02-26, 17:59
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ryssland går mycket starkt just nu bland annat med hjälp av kinesiska Databrickor

https://www.dn.no/utenriks/russland/kina/ukraina/usa-advarer-ny-kinesisk-stotte-til-russland-vil-utlose-sanksjoner/2-1-1408617

” Kina produserer ikke de mest avanserte databrikkene som Russland har behov for. ”

Men Ryssland producerar även egna Databrickor ner till 10 nm

Jag tror väst får stora Problem nu. Man har inte samma uthållighet

Har du räknat på detta?
Eller något som du drog ur x?

Hur stora ekonomier har du tittat på?
Citera
2023-02-26, 18:05
Medlem
KillPus avatar
UAF Bataljonen "Edelweiss", som tom putler-dickhead nämde i sitt "tal", fortsätter utrota Z-orcher.
Njutbar video!

https://twitter.com/operativno_ZSU/status/1629767227615375362
Citera
2023-02-26, 18:06
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Lite tidigt kanske?
Ska vi inte först prata om upplägget för återtåget till ryss-land.
Sedan prata om ansvar.
Sedan kommer återuppbyggnad.
Skadestånd.

Försoning? Och du tror inte man kommer betala skadestånd.
Man kommer inte betala och du pratar om försoning 🤣🤣🤣🤣

Det min vän, är det dummaste du sagt på en stund.

Här kommer min gissning av vad som kommer hända nu:
Framåt våren kommer Ukraina göra en megaoffensiv i ett område där Ryssland minst anar det – kanske mot Melitopol eller Mariupol?
Med helikoptrar från väst, stridsvagnar, drönare, Himars och vältränat manskap matar man på så att ryssen lägger benen på ryggen och gör en ”taktisk reträtt” som man vid det här laget är bra på.

Allt kommer sedan gå mycket fort. Man kommer gå in i stad efter stad bakifrån, där orcerna är som minst förberedda. Befolkningen i städerna kommer hjälpa till att pinpointa orcernas positioner så att den väststödda offensiven blir så effektiv som möjligt. Man skjuter long-range Himars mot Krimbron samt alla infartsvägar mot Ryssland. Det finns då inget sätt för Ryssland att få in ytterligare manskap och förnödenheter. Ryska propagandister tvingas rapportera om nederlaget och Putin tvingas bort av någon i hans närhet. Han fängslas i väntan på riksrätt.
Ukraina fortsätter ner mot Krim och befriar även Krim.

Den nya diktatorn i Ryssland försöker återstarta relationerna med resten av världen, men huvudfokus är täta relationer med Kina. I förhandlingar accepterar man att betala ett skyhögt krigsskadestånd. Alla skyller på Putin och Ryssland fortsätter som diktatur. Ukraina tas upp som medlem i EU och rustar upp sitt försvar. Zelenskyj hyllas världen över som hjälte men väljer att inte ställa upp i nästa presidentval.
Citera
2023-02-26, 18:07
Medlem
RealTides avatar
Ryssar som får dölja sin identitet pratar om putler..

https://youtu.be/0DL8EUtkb9o

De riskerar liv arbete bostad hälsa
Men här i det fria Sverige sitter ett par dårar och beundrar honom!!!?
Jävla freaks, pack och svin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in