Citat:
Ursprungligen postat av
Dolche
Då får ju feministerna rensa ut de egna leden och ett namnbyte är väl också välbehövligt. Feminism har inte en jämställd klang om man säger så.
Sen är sverige ett klassiskt bondesamhälle, där kvinnor alltid styrt och dominerat. Så vi har historiskt varit närmare ett matriarkat än ett patriarkat där ute i verkligheten.
Så rensa upp och ställ er upp och försvara män och pojkar högljutt.
Att sitta tyst är medlöperi.
Så jag tycker att TS är väldigt berättigad. Det behövs en diskussion bland män om hur män ska ställa sig till saker och ting. Finns inget rärr eller fel i att diskutera. Jämlikhet är jämlikhet.
Tja, nu är det dock så att feminister inte är en organiserad grupp. Utan mer består av individer som inte har någon egentlig koppling till varandra. Så det blir svårt för den
okända, men riktiga feministen Stina att rensa upp bland tex. kända "feminister" som skriker och skränar, men som egentligen är matriarkister. Och tro mig: Stina sitter
inte tyst. Stina säger ifrån i de sammanhang Stina befinner sig i. Där är hon verkligen ingen medlöpare till matriarkisterna. Men som sagt: hon kan inte säga ifrån till kändisar, som hon inte känner.
I övrigt är jag själv inte feminist. Jag är humanist. Och står på den "svaga" personens sida. Vare sig denna är man, kvinna, pojke eller flicka. Men jag känner en del
äkta feminister, bla. mitt ex. Och vet ju vart dessa står. Vettiga åsikter om jämställdhet. Rakt av. Mitt ex tål dock inte att höra om allt misogynt som står om kvinnor på FB och fattar inte att jag ens vill befatta mig med att skriva på denna sida.