2023-02-26, 12:46
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Han var bara lojal mot sitt äckliga organ - kuken måzzttee få sitt var hans motto o inte i den gamla
tanttorra tanten utan något nytt o yngre - en jävla ynklig skithög som tog den breda vägen som till helvetet bär
Jaså?
Kan du hitta nått ex som anser han som obehaglig och våldsam?
Om jag säger att Runar Viksten sög av mig när jag var 12 och han var 41. Gör det honom till en pedofil? Bara för han ser gubbig och äcklig ut och någon anklagar honom? Ha lite fog för fan!
Citera
2023-02-26, 12:48
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Linda och Dan Eliasson i sina läderchaps kanske. Men då behöver Linda en strap-on. 👍

Citat:
Han var bara lojal mot sitt äckliga organ - kuken måzzttee få sitt var hans motto o inte i den gamla
tanttorra tanten utan något nytt o yngre - en jävla ynklig skithög som tog den breda vägen som till helvetet bär
Jag gillar ditt extremhat mot folk som denne Löfving. En psykiskt svag nyttig idiot som föll på eget grepp. Han hade chansen men ville inte tillföra något av egentligt
värde utan valde att göra slut på sitt egenskapade outhärdliga tillstånd.
Citera
2023-02-26, 12:50
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Att skjuta skallen av sig istället för att kommentera är ju inte tecken på superlojalitet utan snarare dumhet.

ML har begått misstag och gjort fel. Medvetna misstag. Det har säkert andra poliser också i högbefattning gjort, men det tröstar föga.

Han borde ha stått för sina handlingar.
Du har ingen egen vilja? Du kan inte tänka? Du tar det dom säger för givet.

Jag personligen trodde ML var en snuskis och jag läste inte eller brydde mig om storyn, knappt diskuterat den med någon. Tyckte det bara lät pinsamt och man skratta åt vad Staten blivit. Men när han dels blev hyvlad så hårt av utredningen tycke jag något var skumt, eller redan när RPC tillsatte sin egen utredare började väl varningklockor ringa. Efter hans död har jag skapat mig en uppfattning genom att läsa och höra allt som publicerats ang detta från tidigare.
Jag blir gärna motbevisad.
Citera
2023-02-26, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
På vilket sätt var han olämplig. Mer än att han sa vad han tyckte och det störde folk?
När har vi en sån högt uppsatt chef ute på fältet igen? Vad jag hört var hans arbete respektingivande. Men med det sagt har ju brottsligheten blivit värre och Polisen sämre så helt utan skuld är han inte. Men tror nästa person är en mes som inte vet vad riktigt polisarbete är. Åt det hållet som vi går.

Hans arbete kanske var respektgivande, men att han inte kunde hålla isär sitt arbete o privatliv var inte respektgivande.

Du tycks inte klara av att hålla två tankar samtidigt i huvudet. Han var säkert omtyckt av vissa - och inte av andra.
Han gjorde säkert bra jobb å ena sidan - men inte å det andra när hans favoriserade sina sängkamrater.

Det är inte särskilt respektgivande att man måste suga kuk för att få anställning hos honom.
Citera
2023-02-26, 12:53
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Att skjuta skallen av sig istället för att kommentera är ju inte tecken på superlojalitet utan snarare dumhet.

ML har begått misstag och gjort fel. Medvetna misstag. Det har säkert andra poliser också i högbefattning gjort, men det tröstar föga.

Han borde ha stått för sina handlingar.
Borde hit, borde dit.. Du vågar nog inte ens sjunga karaoke framför din familj. Tänk då att bli behandlad offentligt efter ett offentligt arbete under halva ditt vuxna liv på det vis ML blev. Av oss, media och sin arbetsgivare. Ingen hade lyssnat om han sa att utredningen var felaktig och han var utsatt för ett drev. Han var redan dömd. Även av mig. Tack media.

Mvh
Citera
2023-02-26, 12:54
Medlem
Citat:
Ja som vanligt skall allt polisskit hemlighållas för betalarna - dvs skattebetalarna - en OFFENTLIG utredning modell Runar med annan som letar fel på gatupolisen är vad som behövs

Ni är sjuka i huvudet som vill göra det hela till en dokusåpa.
Citera
2023-02-26, 12:54
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Hans arbete kanske var respektgivande, men att han inte kunde hålla isär sitt arbete o privatliv var inte respektgivande.

Du tycks inte klara av att hålla två tankar samtidigt i huvudet. Han var säkert omtyckt av vissa - och inte av andra.
Han gjorde säkert bra jobb å ena sidan - men inte å det andra när hans favoriserade sina sängkamrater.

Det är inte särskilt respektgivande att man måste suga kuk för att få anställning hos honom.
Hur var han olämplig? Svara på en sak i taget och sluta vara så tankspridd tack.
Citera
2023-02-26, 12:55
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:

Vilka har sugit kuk?
Man måste nog ha en liten dase för att komma helskinnad ur LS råttkäft.
Citera
2023-02-26, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Ni är sjuka i huvudet som vill göra det hela till en dokusåpa.

Fel vi vill ha transparans o genomlysning av hur myndighetspersoner hanterar skattbetalarna pengar
PLUS INFO OM HUR MYCKET PENGAR RUNAR ZUUUGIIIT ÅÅT SIG
Citera
2023-02-26, 12:57
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
På vilket sätt var han olämplig. Mer än att han sa vad han tyckte och det störde folk?
När har vi en sån högt uppsatt chef ute på fältet igen? Vad jag hört var hans arbete respektingivande. Men med det sagt har ju brottsligheten blivit värre och Polisen sämre så helt utan skuld är han inte. Men tror nästa person är en mes som inte vet vad riktigt polisarbete är. Åt det hållet som vi går.

Skällde ut folk på ett gränslöst sätt, tillsatte chefer han var kompis med mm. Han skapade inte förtroende hos nya underställda utan snarast skräck. Det är inte hur man bygger en effektiv organisation.

Sedan var han ju 100% trogen uppdraget att bekämpa brott. Det har jag full respekt för. Men han var placerad på helt fel befattning, vilket alltså är hans chefers fel.
Citera
2023-02-26, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Utifrån säkra källor kan jag säga att ML var en mindre trevlig person i många avseenden och i mitt tycke direkt olämplig som högre chef.

Med det sagt vilar det stora ansvaret för vad som skett på de som utsåg honom till chef respektive de som lät honom hållas och inte agerade på den information som tidigt kom fram om konstigheter. Hade man för fem år sen inlett en utredning skulle det rapporterats om i media avidentifierat: hög polischef utreds”.

Då kanske han inte hade sett sig tillintetgjord och valt den här tragiska utvägen.

Tack för ett vettigt och nyanserat inlägg! Har själv ingen inside om Löfvings personlighet och ledarskap, men fokus i tråden känns snett. Felet är ju att detta fått pågå, med olämpliga chefer och jäv. Det verkar finnas en osund ledarskapskultur och högre ledning om sådant här kan fortgå i åratal.
Som du säger - hade problemet hanterats i tid hade det inte behövt bli en personlig tragedi.

Trådens fokus på "la femme fatale" är lite snett. Visst bör hon förstå att relationer med sin chef inte är lämpligt men den som tar beslut om befordran och anställningar har ansvaret - ingen tillsätter sig själv. De flesta upplever sig nog som värda en befordran eller löneförhöjning om de får den. Det är ledningen som måste avgöra om andra var bättre kvalificerade.
(Jag går inte i god för LS personlighet för den vet jag inget om, men ansvar ska väl utkrävas av dem som har ansvar för olika beslut, inte dem som påverkas av dem. Hon kan ställas till svars om hon gjort fel i sin tjänstutövning eller ledarskap. Sen känns det ju inte direkt förtroendeskapande med den här relationscirkusen på höga poster...)
Citera
2023-02-26, 13:00
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Skällde ut folk på ett gränslöst sätt, tillsatte chefer han var kompis med mm. Han skapade inte förtroende hos nya underställda utan snarast skräck. Det är inte hur man bygger en effektiv organisation.

Sedan var han ju 100% trogen uppdraget att bekämpa brott. Det har jag full respekt för. Men han var placerad på helt fel befattning, vilket alltså är hans chefers fel.
Vilka vänner har han anställt som inte hade rätt befogenheter? Han var korrekt säger du, till 100% till arbetet som Polis, han kanske hade fog för att ge en och annan en hårtork. Det är inte ICA dom jobbar på. Dom ska fan ha disciplin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in