Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-03-07, 20:40
  #1
Medlem
Porsennas avatar
http://www2.unt.se/avd/1,2883,MC=1-AV_ID=306117,00.html

Nu har jag läst denna artikel, och jag frågar mig nu direkt "hur och när" Porsenna skall våga gå ut på gatorna i våra större städer? Som jag tidigare skrivit i en tråd så lider jag av en fobi som gör mig rädd (både psykiskt och fysiskt) för kvinnor, och det låter märkbart skräckinjagande att det nu arrangeras kurser som instruerar kvinnor att "ta plats som tjej och våga vara fysisk"!


Nu får kvinnor ännu större anledning att trycka ned PTS-skadade Porsenna... För självförtroende utstrålar jag inte!

Min rädsla kan framstå som irrationell, och jag förstår det. Men sanningen är att det här är ett problem som disponerar min vardag. Jag pendlar mellan både rädsla och förakt för kvinnor, och vid varje situation som jag konfronteras med kvinnor så uppstår alltid en känslomässig kamp i mitt sinne.

EDIT: Moderatorn kanske skall flytta den här tråden till psykologi-forumet.. Kanske är bättre att diskutera problemet där?
Citera
2004-03-07, 20:47
  #2
Medlem
En röst i nattens avatar
Inte undra på att våldet mot kvinnor ökar. De uppmuntras ju till att mucka gräl med pojkar
Citera
2004-03-08, 13:02
  #3
Medlem
Bleeps avatar
Med tanke på att kvinnor är fysiskt underlägsna oss män så tycker jag det är en ovanligt dum idé att uppmana dem att bli "mer fysiska". Om det stod ett monster till karl (typ 2 meter och 130 kg muskler) runt hörnet och någon uppmanade mig att vara "fysisk" mot honom så skulle jag låta idiotförklara den som yttrade sagda uppmaning. Att vara medveten om sina begränsningar och i enlighet med den insikten fokusera på saker man behärskar måste väl ändå vara det klokaste?
Citera
2004-03-08, 14:31
  #4
Medlem
Schaffers avatar
spam

Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Med tanke på att kvinnor är fysiskt underlägsna oss män så tycker jag det är en ovanligt dum idé att uppmana dem att bli "mer fysiska". Om det stod ett monster till karl (typ 2 meter och 130 kg muskler) runt hörnet och någon uppmanade mig att vara "fysisk" mot honom så skulle jag låta idiotförklara den som yttrade sagda uppmaning. Att vara medveten om sina begränsningar och i enlighet med den insikten fokusera på saker man behärskar måste väl ändå vara det klokaste?
Jag ville skriva något liknande igår men fick inte till det lika bra som du.

/Schaffer
Citera
2004-03-08, 15:45
  #5
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
[url]
EDIT: Moderatorn kanske skall flytta den här tråden till psykologi-forumet.. Kanske är bättre att diskutera problemet där?

på begäran...

Tråden flyttad från feminism till psykologi.
Citera
2004-03-08, 20:02
  #6
Medlem
Ursas avatar
Porsenna,
vad är det som skrämmer dig?
Citera
2004-03-08, 20:21
  #7
Medlem
Porsennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Porsenna,
vad är det som skrämmer dig?

Varenda egenskap hos dessa varelser!

Allt jag fått uppleva är likgiltighet för mina känslor och inviter. Det är kvinnorna som format mig till den skadade människa jag är idag, och jag både hatar och fruktar dem för det. Mitt sinne kan jag tacka det motsatta könet för, deras hånfullhet gav mig garanterat en mental boja för livet.
Citera
2004-03-08, 21:30
  #8
Medlem
Ursas avatar
Jag vet inte om du är lite sarkastisk?
Det finns gott om skadade destruktiva kvinnor, precis som det finns gott om skadade destruktiva män... men det är ju inte kvinnokönet sådant som gjort dig illa, det är enskilda kvinnor...
Citera
2004-03-13, 11:00
  #9
Medlem
Ursas avatar
Skulle gärna vilja ha svar på detta... försöker förstå. Bits inte, jag lovar =)
Citera
2010-07-20, 00:01
  #10
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Mitt sinne kan jag tacka det motsatta könet för, deras hånfullhet gav mig garanterat en mental boja för livet.

Så gick det för mig med på den tiden jag var jämlik med de hånfulla asen, men sedan lärde jag mig vad kärringpacket går för.
Deras hån är inte del i någon tillrättavisning, utan det rör sig om renodlad hånarglädje; vilket är den viktigaste insikten när man har med sådana psykotiker att göra.

Lösning: - Administrera 20mg abilify dagligen till samtliga radikalfeminister och kvinnomaktsutövare !
Citera
2010-07-20, 01:26
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Så gick det för mig med på den tiden jag var jämlik med de hånfulla asen, men sedan lärde jag mig vad kärringpacket går för.
Deras hån är inte del i någon tillrättavisning, utan det rör sig om renodlad hånarglädje; vilket är den viktigaste insikten när man har med sådana psykotiker att göra.

Lösning: - Administrera 20mg abilify dagligen till samtliga radikalfeminister och kvinnomaktsutövare !


Men jäkla nekrofil
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback