Citat:
Ursprungligen postat av
skoputs
Jo hon har dragit feministofferkortet även där; se mitt föregående inlägg; understruket och fetat, bara att läsa.
Du har ryckt saker ur sitt sammanhang.
Såhär står det:
"Hon säger till tidningen att hon blivit utsatt för ett drev och en ”smutskastningskampanj”.
– Det är uppenbart att många män inte klarar att en kvinna får makt och inflytande. Det som sker nu är skamligt, säger Linda Staaf till DN.
På frågan om vilka som ligger bakom smutskastningen svarar Staaf att det handlar om ett fåtal personer. Men hon vill inte peka ut några namn.
– Det är till exempel de som uttalar sig i media utan att ha tillräcklig insyn.
Enligt Staaf har hon varit öppen med sina tidigare meriter. Hon säger också att flera höga polischefer inte gått polishögskolan.
Under tiden som Mats Löfving var Linda Staafs chef höjde han även hennes lön. DN ställer frågan om lönehöjningen hade medderas relation att göra.
– Jag sätter inte min lön själv men känner inte till att det skulle ha skett några oegentligheter. Jag vill inte gå in närmare på det även om det har varit mycket ryktesspridning kring detta, säger Linda Staaf."
Läs nu detta några gånger. Så inser du att detta
inte är ett drev mot Mats. Snarare tvärtom. När Linda försvarar sig själv och uttalar sig om att hon känner att det inte skett några oegentligheter kring hennes lönesättning, så är det även ett
försvar av Mats. Eftersom det var han som satte hennes lön. När Linda försvarar sig själv i jäv-anklagelsehärvan, så försvarar hon även indirekt Mats.
Både Mats och Linda har sagt att de inte har haft något förhållande.
Läs också det jag har fetat. Dessa fåtal personer som drivit på smutskastning av Linda, är alltså personer utan särskild insyn. Dvs.
inte Mats. För han om någon, hade givetvis insyn.
Så, nej. Fel. Detta tragiska som har drabbat Mats har
inte med feminism att göra. Om du nu vill få det till att Linda står för feminism. Och som sagt: oavsett vad Linda gjort/inte gjort. Så finns här flera personer som är högutbildade och kompetenta och som
borde kunna sköta hela härvan på ett mycket snyggare och mer respektfullt sätt mot Mats. Men som inte gjort detta.
Utredningen kring jäv borde skett med försiktighet och värdighet för Mats som stod som misstänkt för jäv.
Han var en människa och inte bara en tjänsteman, vilket inte får glömmas bort. Och någon offentlig presskonferens skulle givetvis
inte ha hållits. Helt horribelt gjort. Och under denna rekommenderas det även att man ska sparka Mats. Mats som man i utredningen skriver
inte gjort några fel i sak, men att han som person inte borde ha höjt Lindas lön etc. Några timmar efter denna offentliga presskonferens hittas Mats död...
Du kanske kan förstå vad stressande och pressande det måste ha varit för Mats att vara mål för utredningar om jäv. Oron över att berövas sitt arbete som polis. Jag har alltid uppfattat Mats som en engagerad polis som vet vad han pratar om, när jag hört intervjuer med honom osv. En 61-årig man som säkert identifierar sig själv till stor del med sin yrkesroll som polis (inte ovanligt att män och även kvinnor i den åldern gör det). Men som stressas och pressas under en längre tid. Och som man sedan på en
offentlig presskonferens rekommenderar att sprakas från sin tjänst... Och som sagt. Några timmar efter den horribla
offentliga presskonferensen hittas Mats död...