2023-02-25, 18:31
Medlem
"Springare: Att skapa en syndabock till skydd för rikspolischefen"
[---]
https://bulletin.nu/springare-att-skapa-en-syndabock-till-skydd-for-rikspolischefen
Citera
2023-02-25, 18:44
Medlem
lakritcs avatar
Löfving gjorde väl framför allt två stora avgörande misstag:
1. Var gift med jobbet.
2. Gav efter för klättermusen.
Citera
2023-02-25, 18:52
Medlem
Alonens avatar
Jan Beskow var en framstående psykiatriker, verksam inom suicid-prevention verksam i GBG. (1931-2020)

Han skrev många bra artiklar och böcker runt självmord. Gav oxå många fantastiska föredrag, workshops etc.

En av hans käpphästar var just att se signaler på kommande självmord, han menade att dessa signaler alltid finns/fanns. Men signalerna finns alltid, om än mycket subtila.

Likaså uppträder ett tilltagande tunnelseende som till slut resulterar i ”det finns ingen annan lösning”

Många som redan tagit sitt beslut ter sig lättade, glättiga, upprymda, sen kommer suicidet som en ”blixt från klar himmel” för de anhöriga.

Mats kände sig säkert otroligt kränkt av den ”offentliga avrättningen” i TV, Mats som alltid ville göra allting rätt. Det knuffade honom över kanten. Så otroligt dåligt hanterat alltihop, av alla runt honom på jobbet. Framför allt av RPC Thornberg.

Jag lider med Mats och hans anhöriga.

Citera
2023-02-25, 18:54
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackaborn
Mats Löfving visade det sista han gjorde att han var en lika stor PK-fjolla som alla dom han har haft runt sig senaste 20 åren.

Och när fjollan fick sin första och enda motgång här i livet valde han "The Easy Way Out !!"
Tycker iofs att det krävs stort mod att möta det eviga mörkret, men visst kan man se det på olika sätt.
Citera
2023-02-25, 19:01
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kysan
Tror LS kommer o gå den här vägen Mats-ÖB-Kristersson-Talmannen-Kungen....
Nja Kristersson gillar stora bastanta kvinnor, och talmannen skulle jag tippa egentligen inte alls intresserar sig för kvinnor. Kungen har hjärtfel!
Citera
2023-02-25, 19:02
Medlem
Helt otroligt! Nu är koranbränningarna uppe igen! Precis som jag trodde från början! Nu får vi hoppas att sanningen kommer fram!

Expressen i dag!

Dagen före julafton förra året fick Mattias Wahlstedt, kanslichef och biträdande avdelningschef för polisens rättsavdelning, en ny medarbetare.

En av landets mest kända och omskrivna polischefer, Mats Löfving, var plötsligt hans underlydande vid rättsavdelningens kansli i polishuset på Kungsholmen i Stockholm.

Mats Löfving var utbildad jurist
Polisens rättsavdelning jobbar med tillstånd för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar och har under den senaste månaden varit omskrivna på grund av de beviljade, och icke beviljade, sammankomsterna för koranbränningar.
Citera
2023-02-25, 19:03
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Feminismen bär skulden till denna utgång. Glöm aldrig det. Glöm det aldrig.

En underliggande struktur som styr vårt sätt att se och bedöma saker. Den totala kärlekslösheten mot
en tapper polis. Ett första steg kan vara att minska eller radera budgeten till universitetens genusstudier såsom de gjort i Norge och flera andra länder. Stoppa hjärntvätten som sexistiskt bedömer oss efter kön istället för efter handlingar. I Danmark skrattar de åt den Svenska feminismen. Det behövs inte fantasivetenskap för att vara juste mot människor.
Citera
2023-02-25, 19:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Löfving gjorde väl framför allt två stora avgörande misstag:
1. Var gift med jobbet.
2. Gav efter för klättermusen.

1. Det var väl på inget vis något misstag att vara gift med jobbet, i detta fallet.

2. Misstaget var i så fall det motsatta, att han inte gav efter för klättermusen. Han avvisade henne, och det var väl i grund och botten det som fick klättermusen att till slut sätta allt på spel för att misskreditera honom. Det är tydligt att hon är narcissist och inte kan ta ett avvisande. Se bara till hennes kritik mot RPC för att hon inte fått personligt stöd av honom, inte blivit inbjuden av honom till diverse tillställningar etc. Hon är en psykopatisk narcissist ut i fingerspetsarna, det är ett som är säkert.
Citera
2023-02-25, 19:11
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jan Beskow var en framstående psykiatriker, verksam inom suicid-prevention verksam i GBG. (1931-2020)

Han skrev många bra artiklar och böcker runt självmord. Gav oxå många fantastiska föredrag, workshops etc.

En av hans käpphästar var just att se signaler på kommande självmord, han menade att dessa signaler alltid finns/fanns. Men signalerna finns alltid, om än mycket subtila.

Likaså uppträder ett tilltagande tunnelseende som till slut resulterar i ”det finns ingen annan lösning”

Många som redan tagit sitt beslut ter sig lättade, glättiga, upprymda, sen kommer suicidet som en ”blixt från klar himmel” för de anhöriga.

Mats kände sig säkert otroligt kränkt av den ”offentliga avrättningen” i TV, Mats som alltid ville göra allting rätt. Det knuffade honom över kanten. Så otroligt dåligt hanterat alltihop, av alla runt honom på jobbet. Framför allt av RPC Thornberg.

Jag lider med Mats och hans anhöriga.

Visst är det så. En människa i Mats Löfvings situation ska inte vara ensam, men just som du skriver uppfattar omgivningen många gånger inte hur illa ställt de är innan det är försent. Det är svårt, inte minst eftersom vi inte vill "lägga oss i" men det mest kärleksfulla man kan göra för en människa i kris är att lägga sig i och slå larm. Det finns hjälp att få. Jag tror fullt och fast att Mats Löfvings liv hade kunnat räddats.
Citera
2023-02-25, 19:11
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Jag tror Linda ville ha MLs jobb. Jag tror hennes fulspel uppdagades när hennes affär med ÖB blev känd. Utredningen visar hur svagsinta vi män är ibland. Kvinnor gör oss dumma.
Och kvinnorna går vidare till de mindre svaga. Svagsinthet är ju inte särskilt sexigt.
Senast redigerad av TaxenSixten 2023-02-25 kl. 19:32.
Citera
2023-02-25, 19:12
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Jag tror Linda ville ha MLs jobb. Jag tror hennes fulspel uppdagades när hennes affär med ÖB blev känd. Utredningen visar hur svagsinta vi män är ibland. Kvinnor gör oss dumma.

Det är isåfall mäns oförmåga att kontrollera sig själva som gör er svaga och dumma. Ett tips är att lära känna er själva och era behov och ta kontrollen.

Kan inte vara lätt att vara Mats närstående i nuläget, jag hade blivit arg och bitter.
Citera
2023-02-25, 19:15
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
Det är isåfall mäns oförmåga att kontrollera sig själva som gör er svaga och dumma. Ett tips är att lära känna er själva och era behov och ta kontrollen.

Kan inte vara lätt att vara Mats närstående i nuläget, jag hade blivit arg och bitter.
Ett riktigt kvinnligt svar. Skuldbelägga och dum förklara är er parad sport.
Men jag älskar er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in