2023-02-25, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Ja men var hittar du den

Hittar vilken? förstår inte riktigt vad du menar?
Citera
2023-02-25, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det behöver inte vara av någon annan anledning än att JJ, som beskrivits som manipulativ, har använt sig av just den metoden.

Jag har verkligen hakat upp mig på det där ” förlåtkalaset” som i kontexten av annat vi fått höra om manipulativt beteende, ev sätter dörrar i brand, får låsningar i konflikter och den infekterade långvariga konflikten med Tove som blossar upp då och då med ömsesidiga hot om avslöjanden och även splittring av kompisgänget; får alla mina varningsklockor att ringa.

Nu finns bara en part i konflikten levande, och det är inte säkert att vi någonsin kommer att få veta anledningen till den (ev) örfilen som Tove utdelade på Nöjet eller varför Tove följde med.

Förhoppningsvis sa Tove något till A och kanske MH har berättat.

Jag tänker att säkert är det JJ som startat något på nytt, därför den ev örfilen. En narcissist är väldigt duktiga på att få andra att känna skuld, att ta på sig att de har gjort fel. De använder sig av knep som gör att du mår dåligt av ditt beteende och är ofta väldigt skickliga på att se dina svagheter.

Det är inte otroligt att JJ använde sig av denna metod, och det är kanske även så att den sida som MH tar i den här konflikten är JJs, även om det är JJ som tryckt på knappen.

Narcissister är mycket duktiga på att få folk med sig genom att få andra att tro att de sviker om de inte ställer upp, att de är dåliga personer som inte tar ställning för dom och mot den person som de har sett ut. Inte heller accepterar de att bli lämnade så lätt. Om du sätter dig emot kan det bli väldigt obehagligt. de kan bli mycket aggressiva ( behöver inte alltid synas direkt), vilket ju dörrbränning kan tolkas som.
Jag får absolut narcissistvibbar av JJs beteende om allt stämmer av det vi har hört.

Tove kan ha känt att hon fått skuldkänslor av sitt aggressiva beteende genom att JJ kan ha låtit förstå att hon blivit sårad, ledsen, känt sig kränkt osv.

Jag kan absolut ha fel, vi vet ju så väldigt lite.

Jag misstänker att JJ redan här visste att det fanns bara ett rätt svar från Tove. Och det var att be om förlåtelse. Och att ”kuva” sig.

Och Tove kanske inte var så lätt att kontrollera.

Ja, det där förlåtkalaset vet jag inte om man ska skratta eller gråta åt. Om det verkligen stämmer är det helt stört. Det är ett statement att man vill visa vem som är herre på täppan som väldigt få människor ens skulle komma på ideen att anordna. Sånt tar man normalt på tu man hand.

Att J påkallade vakter och även polisens uppmärksamhet efter bråket tror jag stämmer. En rimlig anledning till det, vore att T faktiskt slog J. Och visst kan J här använt sig av sina manipulativa kunskaper som du skriver för att få med sig T hem. Det jag är övertygad om är att J s intentioner inte var att försonas, utan det var hämnd!

T verkar ha levt i ca 30 min i lägenheten och vad som hände under dessa 30 minuter kanske vi aldrig får reda på. Det rimligaste är väl ändå att dom suttit och pratat, och när T ville hem så blev det bråk och avled av övervåldet.

Men det här fallet är så avvikande på många sätt, så jag tror faktiskt att dom drogat henne och sedan kvävt henne.
Citera
2023-02-25, 15:37
Medlem
Det som förbryllar mig mest är hur polisen kunde börja leta så snabbt efter henne. Visst hon hade inte kommit hem och hon var deprimerad och liknande MEN man börjar inte leta efter en människa så fort om det inte finns tecken på att ett brott begåtts, så undrar verkligen över vad det är som gjort att de började leta så fort.
Citera
2023-02-25, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Det som förbryllar mig mest är hur polisen kunde börja leta så snabbt efter henne. Visst hon hade inte kommit hem och hon var deprimerad och liknande MEN man börjar inte leta efter en människa så fort om det inte finns tecken på att ett brott begåtts, så undrar verkligen över vad det är som gjort att de började leta så fort.

Tror Rullman sa att det berodde på att bl a var det dom som såg TT vid liv sist, och efter förhör stärktes misstankarna om att något hänt TT, vet inte om den berömda 2:30 kontakten kan ha spelat roll
Citera
2023-02-25, 16:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
"Det är som att något väldigt tungt kastas i golvet i lägenheter ovanför. Det låter tungt som ett kylskåp, förklarar mannen, och säger att ljudet av flera dunsar följer.

– Det skakade i vårt tak och i vårt porslin. Vi har bott i ett krigsland och det här ljudet påminde mig om ljudvågen från bomber, säger han."

Grannen liknar ljudet vid ett kylskåp som kastas i golvet och att taket skakade. Tycker att det låter som att något betydligt tyngre än en kropp faller på badrumsgolvet. Många lägenheter är ju utrustade med både tvättmaskin och torktumlare och detta badrum var nyrenoverat. - En tvättmaskin som blir omkullvält under misshandeln?

Det kan ha varit både knuffar som inte bara fått Tove att falla handlöst, kanske baklänges och kanske hon drog någon möbel med sig. Det kan ha varit någon som flugit på henne varpå bägge faller.
Kan hända att en möbel fallit över Tove också. Det kan också varit Toves huvud som slår hårt i golvet/ handfatet som låter väldigt högt om det kombineras med en duns från kroppen.

Det skulle inte förvåna mig om man gör en rekonstruktion med grannen för att jämföra ljud.

Men jag tror att om knuffar, påhopp, möbler som välts, tyder detta att ingen försöker påkalla hjälp ändå ett tecken på att en lättare misshandel kan det inte vara. Då blir man panikslagen inför konsekvenser som inte var avsedda att döda någon.

De kunde bara ha öppnat dörren när grannen var där, så hade de ju hjälp.
Citera
2023-02-25, 16:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Får man fråga var du har fått tag i dom
Man får kontakta tingsrätten och begära ut det du vill ha. Bra att ha målnummer till hands.
Citera
2023-02-25, 16:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, det där förlåtkalaset vet jag inte om man ska skratta eller gråta åt. Om det verkligen stämmer är det helt stört. Det är ett statement att man vill visa vem som är herre på täppan som väldigt få människor ens skulle komma på ideen att anordna. Sånt tar man normalt på tu man hand.

Att J påkallade vakter och även polisens uppmärksamhet efter bråket tror jag stämmer. En rimlig anledning till det, vore att T faktiskt slog J. Och visst kan J här använt sig av sina manipulativa kunskaper som du skriver för att få med sig T hem. Det jag är övertygad om är att J s intentioner inte var att försonas, utan det var hämnd!

T verkar ha levt i ca 30 min i lägenheten och vad som hände under dessa 30 minuter kanske vi aldrig får reda på. Det rimligaste är väl ändå att dom suttit och pratat, och när T ville hem så blev det bråk och avled av övervåldet.

Men det här fallet är så avvikande på många sätt, så jag tror faktiskt att dom drogat henne och sedan kvävt henne.

Ja, tankemönstret känns så udda att man inte ens skulle tänka ut en sådan tanke, även om det faktisk förhöll sig på det viset.

Om man skulle hitta på något som ex: att någon faktiskt har gjort något som att stjäla något från en kompis. Och kompisen konfronterar tjuven med detta. Så bestämmer sig ” tjuven” att erkänna och lämna tillbaka grejen och den som blivit bestulen känner att; ok. Jag förlåter det här om det inte upprepas. Vi är vänner igen. Kalaset man håller kanske man skulle tänka som en försoningsfest, men då kanske man skulle mer tänka sig en middag på tu man hand. Inte en fest. Det verkar ju lite som ett ”statement”; det är jag som avgör om du är förlåten och då ska alla se att jag tagit in dig åter i mitt gäng. Lite som maffiabossen gör, haha.

Jag håller med att JJ inte var ute efter att försonas. Kontroll i första hand genom att visa vem som bestämmer och krav på att Tove skulle vara ångerfull, underdånig och be om ursäkt.

För vissa personer med narcissistiska drag räcker inte det. Många har mycket aggressioner och är inte förlåtande. Ibland har den andra inte ens gjort något direkt fel, utan vreden kan komma lite som blixten från en klar himmel. Långvariga känslor av att blivit kränkt på något sätt är inte ovanligt.
Citera
2023-02-25, 17:33
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Advokaterna borde väl upplyst sina klienter om att sms som funnits i mobilen kan hittas. JJ borde haft koll på det. Men kanske inte MH.
Om MH vet att de vet att hon messade borde hon väl inte sagt att hon sov. Eller minns hon inte vad som hände under natten. Eller i alla fall ändrat sin berättelse. Och sagt olycka från början.

Det är nog så enkelt som att dom inte förstår hur mycket deras mobil visar teknikerna.
Att radera meddelanden är inte lösningen på problemet, dom kan fortfarande återskapas.
Inte ens återställning av mobilen funkar, återställningspunkten är ju kvar i mobilen.
Citera
2023-02-25, 17:47
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
En tanke till om det…
Hon bad väl sin pappa att lägga ut den på morgonen på annons för att den skulle uppfattas som det var hans… sen la hon själv ut den på ett annat ställe där hon kunde skriva att hon sålde den åt honom.
Allt för att få Grepen till att inte vara hennes…
Så nog fasen har den något med mordet att göra tror jag

Lägg av nu med att älta den där jävla grepen som inte har med något att göra.
JJs pappa har redan tidigare lagt ut flera annonser och JJ brukade dela annonserna.
Samma sak här, pappan har lagt ut en annons och dottern delade bara annonsen.
Citera
2023-02-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77

JJ kan ha överdramatiserat sistuation på Nöjet och förtala TT också..... För att TT skulle framstå i dålig dager... Vilket kan ha gjort TT ledsen och förbannad.
Citera
2023-02-25, 18:35
Medlem
Hon som säger sig ha sovit kommer nog få ett lågt straff
Citera
2023-02-25, 18:36
Medlem
Den andra tjejen kan få livstid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto