2023-02-24, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Uppenbarligen var hon nöjd när hon äntligen lyckats med det hon så länge drömt om och försökt skapa tillfälle att få utföra(mordbranden), att ha ihjäl sin ärkerival!
Många personer börjar le eller tom skratta i ett riktigt pressat eller jobbigt läge, skratt och gråt ligger nära i känslor o därför kan man skratta så man gråter osv så det behöver ju inte vara så att hon kände lycka alls
Citera
2023-02-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Och tidigare "Ser det faktiskt som fullt möjligt att hon t.o.m planerat mordet långt innan dom träffades på Nöjet."

Det blir svårt att följa en tråd när folk slänger ur sig teorier där de sedan tänker hävda motsatsen direkt efteråt, då kan man lika gärna hålla dem för sig själv.

Jag får väl vara tydligare då. Som jag skrev tror jag hon bestämde sig på Nöjet efter bråket. Men med tanke på hennes tidigare brottslighet som hon inte åkt dit för, kanske hon kände sig oövervinnlig, och även trott att hon skulle komma undan med ett planerat mord.

Det är uppenbart att hon varit ute efter T innan med tanke på den långvariga konflikten och den förmodade branden vid T s pappa.

Jag har flera dörrar öppna och delar mina teorier och tankar för att få feedback eller annat som emotsäger vad jag tror för att kunna släppa vissa ideer.
Citera
2023-02-24, 21:56
Medlem
Innan har jag tänkt lite annorlunda men… att lägga ut en GREP på annons dagen efter måste ju innebära att den använts på något sätt… antingen som mordvapen eller senare…
Ibland överanalyserar man så mycket inser jag nu… Jag o många tänkte att det var ett drag av JJ att verka som allt var normalt att hon hjälpt pappan lägga ut en simpel annons…. Men…… nu känns det inte alls så, ofta jag hade lagt ut min pappas slagborr eller hans domkraft jag faktiskt på riktigt har hemma för att sälja… om jag hade dödat någon antingen med eller utan det?!😳Troligtvis hade man lagt ut ett par snygga selfies på snap, gjort någon rolig tictoc video om man var i den åldern idag… en annons hade nog varit det minsta man använt sig av i det läget för att verka ” normal ” i JJs ålder…
Eller?
Citera
2023-02-24, 22:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Nej, det vet vi ju egentligen inget om. Men av det vi vet, vad t.ex. vännerna har sagt, så låter ett besök mitt i natten inte alltför troligt. Så jag ser inte hur man ger sig till att planera för något sådant.
En "plan" kan ju även bestå av lite lösa fantasier, alltså inte något genomtänkt som men tänkt sig genomföra egentligen, men som ligger och skvalpar typ "tänk om".
Citera
2023-02-24, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Innan har jag tänkt lite annorlunda men… att lägga ut en GREP på annons dagen efter måste ju innebära att den använts på något sätt… antingen som mordvapen eller senare…
Ibland överanalyserar man så mycket inser jag nu… Jag o många tänkte att det var ett drag av JJ att verka som allt var normalt att hon hjälpt pappan lägga ut en simpel annons…. Men…… nu känns det inte alls så, ofta jag hade lagt ut min pappas slagborr eller hans domkraft jag faktiskt på riktigt har hemma för att sälja… om jag hade dödat någon antingen med eller utan det?!😳Troligtvis hade man lagt ut ett par snygga selfies på snap, gjort någon rolig tictoc video om man var i den åldern idag… en annons hade nog varit det minsta man använt sig av i det läget för att verka ” normal ” i JJs ålder…
Eller?
En tanke till om det…
Hon bad väl sin pappa att lägga ut den på morgonen på annons för att den skulle uppfattas som det var hans… sen la hon själv ut den på ett annat ställe där hon kunde skriva att hon sålde den åt honom.
Allt för att få Grepen till att inte vara hennes…
Så nog fasen har den något med mordet att göra tror jag
Citera
2023-02-24, 22:11
Medlem
sybels avatar
Citat:
Eller?
Det har tidigare skrivits om att J brukade lägga ut allt möjligt billigt till försäljning, så för henne var det nog ett tecken på något "normalt", något hon var van vid att göra.
Citera
2023-02-24, 23:22
Medlem
Citat:
En tanke till om det…
Hon bad väl sin pappa att lägga ut den på morgonen på annons för att den skulle uppfattas som det var hans… sen la hon själv ut den på ett annat ställe där hon kunde skriva att hon sålde den åt honom.
Allt för att få Grepen till att inte vara hennes…
Så nog fasen har den något med mordet att göra tror jag

Lägg av!
Citera
2023-02-24, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Även om man inte vet exakt plats så kan man ju börja med att tala om att den eftersökte är död, så polisen inte tror att hon bara är bortförd. Sen kan man ju berätta om det är i skogen, i en sjö, på en kyrkogård eller vad som även fast man inte vet den precisa platsen.
Båda två är lögnare av stora mått
Citera
2023-02-24, 23:39
Medlem
När väcks åtal?
Citera
2023-02-24, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Jag har personligen fått ut alla offentliga dokument i detta ärendet.
Digitalt och kostnadsfritt.

Du kan vara lugn, även om fup kommer kosta och behöver scannas in till tråden så kommer den hamna här.
Får man fråga var du har fått tag i dom
Citera
2023-02-25, 01:45
Medlem
Citat:
Många personer börjar le eller tom skratta i ett riktigt pressat eller jobbigt läge, skratt och gråt ligger nära i känslor o därför kan man skratta så man gråter osv så det behöver ju inte vara så att hon kände lycka alls

Det har du rätt i, tror ändå hon var nöjd över det... Tyvärr!!!!

Med tanke på hur hon beskrivs och att hon har försökt förut.
Citera
2023-02-25, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Båda två är lögnare av stora mått

Farliga individer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto