Citat:
Ursprungligen postat av
goosehunter
Linda Staaf vet ju mycket väl om att hon på orättfärdiga grunder tagit emot förmåner samt konkurrerat bort kompetenta kandidater till tjänster hon inte varit kvalificerad för. Människor som bevisligen var mer lämpade för dessa tjänster har blivit berövade möjligheter tack vare en kvinna som duperar höga tjänstemän genom att inleda relationer med dom. I mina ögon gör detta henne till en fullständigt omoralisk person som inte ska jobba inom rättsväsendet eftersom hon underminerar förtroendet för hela den polisiära organisationen.
Men det förefaller ändå ganska märkligt att hon alltid hamnar hos topptjänstemän. 3ggr på raken är inte en slump, då fiskar man.
Jag håller med. Linda Staaf har en dålig moral som fuskat till sig toppjobb utan att vara den mest kompetenta, men däremot kanske hon är bland de minst kompetenta.
För mig kommer Staaf aldrig att ha varit en NOA-chef. De som tycker hon visst också platsade som NOA-chef mellan 2015-2022, så ställer jag frågan, tycker ni också Ben Johnson var den rättmätiga 100 meters vinnaren 1988 i OS i Seoul när han tog den anabola steroiden Stanozolol, dvs fuskade? Jag tycker inte det. Den gången gick saker rätt till, Carl Lewis fick guldet efteråt medans Johnson stängdes av.
Jag tror att en stor delorsak till att Sverige är i totalt förfall med gängkriminalitet är just på grund av vänskapskorruption, där sådana som Staaf på felaktiga grunder får jobb hon inte skall ha. Och jag har ju rätt i sak, under hennes period så har gängkriminaliteten och klankorruptionen formligen exploderat, vilket direkt vittnar om ett dåligt jobb.
Det måste bli ett slut på det livsfarliga fjantet att anställa polischefer baserat på kön, sex, utseende, vänskap, charm, fusk,.. etc., eftersom det kostar ofattbart mycket för svenska samhället i form av mänskligt lidande, men även skattepengar och liv.
Anställ på kompetens.