2023-02-25, 12:03
  #5545
Medlem
  • Underrättelsechefen nådde inte upp till fyra av fem bör-krav i ansökningstexten.
  • När den ursprungliga ansökningstiden gick ut (5 augusti 2014) nådde
    underrättelsechefen inte upp till ska-kravet ”Ingått i en strategisk ledningsgrupp”
  • Ansökningstiden förlängdes och den som fick tjänsten som underrättelsechef
    utnämndes först till Ekonomidirektör för region Öst, utan att denna tjänst lystes ut.
    Hon nådde i och med denna utnämning i kombination med att ansökningstiden
    förlängdes upp till ska-kravet: ”Ingått i en strategisk ledningsgrupp”. Hon hade därmed
    ingått i en sådan i fyra månader när hon lämnade in sitt CV69



https://liu.diva-portal.org/smash/get/diva2:1613535/FULLTEXT03.pdf



Det gick helt enkelt inte rätt till.
__________________
Senast redigerad av Thalia2 2023-02-25 kl. 12:10.
Citera
2023-02-25, 12:19
  #5546
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thalia2
  • Underrättelsechefen nådde inte upp till fyra av fem bör-krav i ansökningstexten.
  • När den ursprungliga ansökningstiden gick ut (5 augusti 2014) nådde
    underrättelsechefen inte upp till ska-kravet ”Ingått i en strategisk ledningsgrupp”
  • Ansökningstiden förlängdes och den som fick tjänsten som underrättelsechef
    utnämndes först till Ekonomidirektör för region Öst, utan att denna tjänst lystes ut.
    Hon nådde i och med denna utnämning i kombination med att ansökningstiden
    förlängdes upp till ska-kravet: ”Ingått i en strategisk ledningsgrupp”. Hon hade därmed
    ingått i en sådan i fyra månader när hon lämnade in sitt CV69

https://liu.diva-portal.org/smash/get/diva2:1613535/FULLTEXT03.pdf

Det gick helt enkelt inte rätt till.

Som jag tidigare påpekat, jag tror hon har ”kryddat” sitt CV. (…och måhända fått hjälp med själva uppkryddningen…?)
__________________
Senast redigerad av Alonen 2023-02-25 kl. 12:31.
Citera
2023-02-25, 13:41
  #5547
Medlem
LS skriver snart en bok om sitt liv till toppen av Polismyndigheten i Sverige. Sedan kanske en uppföljning med konsten att ta sig till maktposition med f....n. och en uppföljare till hur jag kom in i toppchefsjobb i Eu.
Hon är ju även författare, eller har jag fel
Citera
2023-02-25, 13:50
  #5548
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thalia2
  • Underrättelsechefen nådde inte upp till fyra av fem bör-krav i ansökningstexten.
  • När den ursprungliga ansökningstiden gick ut (5 augusti 2014) nådde
    underrättelsechefen inte upp till ska-kravet ”Ingått i en strategisk ledningsgrupp”
  • Ansökningstiden förlängdes och den som fick tjänsten som underrättelsechef
    utnämndes först till Ekonomidirektör för region Öst, utan att denna tjänst lystes ut.
    Hon nådde i och med denna utnämning i kombination med att ansökningstiden
    förlängdes upp till ska-kravet: ”Ingått i en strategisk ledningsgrupp”. Hon hade därmed
    ingått i en sådan i fyra månader när hon lämnade in sitt CV69



https://liu.diva-portal.org/smash/get/diva2:1613535/FULLTEXT03.pdf



Det gick helt enkelt inte rätt till.

Angående ”Ingått i en strategisk ledningsgrupp”.

Här finns mer intressant info om hennes "deltagande" i den ledningsgrupp hon ingått i.
Intressant att det kan räknas som en merit med SKA-krav när man ingår i en strategisk ledningsgrupp utan att deltaga i dom möten som gruppen håller. Kan jag tycka.
Det handlar alltså bara om en merit på papperet och inte om att hon förvärvad någon erfarenhet av att ingå i en sådan grupp då?

Någon mer än jag som tror att hon varit fullt medveten om att detta varit en konstruktion för att kringgå reglerna, och därmed gå förbi andra sökande som så klart känner sig lurade idag?

(FB) Linda Staaf, fd chef på NOA
Citera
2023-02-25, 14:16
  #5549
Medlem
goosehunters avatar
Linda Staaf vet ju mycket väl om att hon på orättfärdiga grunder tagit emot förmåner samt konkurrerat bort kompetenta kandidater till tjänster hon inte varit kvalificerad för. Människor som bevisligen var mer lämpade för dessa tjänster har blivit berövade möjligheter tack vare en kvinna som duperar höga tjänstemän genom att inleda relationer med dom. I mina ögon gör detta henne till en fullständigt omoralisk person som inte ska jobba inom rättsväsendet eftersom hon underminerar förtroendet för hela den polisiära organisationen.

Det är inte på något vis klädsamt att en kvinna tar sängvägen. Det förstärker snarare bilden av kvinnor som lättfotade och inkompetenta. Man kan helt enkelt inte konkurrera med meriter så man sänker sig till en sådan låg nivå att man låter kroppen, framförallt vaginan, bli ett förhandlingsverktyg. Det är ju oehört genant och beklämmande att man som kvinna vill sänka sig till den nivån. Först tog hon Staaf, sedan Löfving och nu Bydén. Må hända har hon någon gång känt sig kär i någon av sina män. Men det förefaller ändå ganska märkligt att hon alltid hamnar hos topptjänstemän. 3ggr på raken är inte en slump, då fiskar man.
Citera
2023-02-25, 14:24
  #5550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogge150
LS skriver snart en bok om sitt liv till toppen av Polismyndigheten i Sverige. Sedan kanske en uppföljning med konsten att ta sig till maktposition med f....n. och en uppföljare till hur jag kom in i toppchefsjobb i Eu.
Hon är ju även författare, eller har jag fel

Hon skriver snarare en avslöjande bok om allt jävla mygel inom ankdammspolisen där högsta chefen är en gatupolis med mycket mindre utbildning o språkkunskaper än henne själv - fast denna bok blir svår att skriva om hon jobbar inom polisen förutom som RPC - Linda Till RPC - men väl på annat jobb ink departementet
Citera
2023-02-25, 14:27
  #5551
Medlem
Amsvartners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Linda Staaf vet ju mycket väl om att hon på orättfärdiga grunder tagit emot förmåner samt konkurrerat bort kompetenta kandidater till tjänster hon inte varit kvalificerad för. Människor som bevisligen var mer lämpade för dessa tjänster har blivit berövade möjligheter tack vare en kvinna som duperar höga tjänstemän genom att inleda relationer med dom. I mina ögon gör detta henne till en fullständigt omoralisk person som inte ska jobba inom rättsväsendet eftersom hon underminerar förtroendet för hela den polisiära organisationen.

Det är inte på något vis klädsamt att en kvinna tar sängvägen. Det förstärker snarare bilden av kvinnor som lättfotade och inkompetenta. Man kan helt enkelt inte konkurrera med meriter så man sänker sig till en sådan låg nivå att man låter kroppen, framförallt vaginan, bli ett förhandlingsverktyg. Det är ju oehört genant och beklämmande att man som kvinna vill sänka sig till den nivån. Först tog hon Staaf, sedan Löfving och nu Bydén. Må hända har hon någon gång känt sig kär i någon av sina män. Men det förefaller ändå ganska märkligt att hon alltid hamnar hos topptjänstemän. 3ggr på raken är inte en slump, då fiskar man.

Citera
2023-02-25, 14:44
  #5552
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Linda Staaf vet ju mycket väl om att hon på orättfärdiga grunder tagit emot förmåner samt konkurrerat bort kompetenta kandidater till tjänster hon inte varit kvalificerad för. Människor som bevisligen var mer lämpade för dessa tjänster har blivit berövade möjligheter tack vare en kvinna som duperar höga tjänstemän genom att inleda relationer med dom. I mina ögon gör detta henne till en fullständigt omoralisk person som inte ska jobba inom rättsväsendet eftersom hon underminerar förtroendet för hela den polisiära organisationen.


Men det förefaller ändå ganska märkligt att hon alltid hamnar hos topptjänstemän. 3ggr på raken är inte en slump, då fiskar man.

Jag håller med. Linda Staaf har en dålig moral som fuskat till sig toppjobb utan att vara den mest kompetenta, men däremot kanske hon är bland de minst kompetenta.

För mig kommer Staaf aldrig att ha varit en NOA-chef. De som tycker hon visst också platsade som NOA-chef mellan 2015-2022, så ställer jag frågan, tycker ni också Ben Johnson var den rättmätiga 100 meters vinnaren 1988 i OS i Seoul när han tog den anabola steroiden Stanozolol, dvs fuskade? Jag tycker inte det. Den gången gick saker rätt till, Carl Lewis fick guldet efteråt medans Johnson stängdes av.

Jag tror att en stor delorsak till att Sverige är i totalt förfall med gängkriminalitet är just på grund av vänskapskorruption, där sådana som Staaf på felaktiga grunder får jobb hon inte skall ha. Och jag har ju rätt i sak, under hennes period så har gängkriminaliteten och klankorruptionen formligen exploderat, vilket direkt vittnar om ett dåligt jobb.

Det måste bli ett slut på det livsfarliga fjantet att anställa polischefer baserat på kön, sex, utseende, vänskap, charm, fusk,.. etc., eftersom det kostar ofattbart mycket för svenska samhället i form av mänskligt lidande, men även skattepengar och liv.

Anställ på kompetens.
Citera
2023-02-25, 14:55
  #5553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Jag håller med. Linda Staaf har en dålig moral som fuskat till sig toppjobb utan att vara den mest kompetenta, men däremot kanske hon är bland de minst kompetenta.

För mig kommer Staaf aldrig att ha varit en NOA-chef. De som tycker hon visst också platsade som NOA-chef mellan 2015-2022, så ställer jag frågan, tycker ni också Ben Johnson var den rättmätiga 100 meters vinnaren 1988 i OS i Seoul när han tog den anabola steroiden Stanozolol, dvs fuskade? Jag tycker inte det. Den gången gick saker rätt till, Carl Lewis fick guldet efteråt medans Johnson stängdes av.

Jag tror att en stor delorsak till att Sverige är i totalt förfall med gängkriminalitet är just på grund av vänskapskorruption, där sådana som Staaf på felaktiga grunder får jobb hon inte skall ha. Och jag har ju rätt i sak, under hennes period så har gängkriminaliteten och klankorruptionen formligen exploderat, vilket direkt vittnar om ett dåligt jobb.

Det måste bli ett slut på det livsfarliga fjantet att anställa polischefer baserat på kön, sex, utseende, vänskap, charm, fusk,.. etc., eftersom det kostar ofattbart mycket för svenska samhället i form av mänskligt lidande, men även skattepengar och liv.

Anställ på kompetens.
Bra där ✨
Citera
2023-02-25, 15:09
  #5554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tidigare i den här tråden vill jag minnas så var det ett inlägg som sant eller falskt pekade ut att AT delat eller delade hotellrum med LS. Om det inte stämmer så är det naturligtvis elakt mot AT och hans famlj att skriva så, men finns det en sanning i det så kan det mycket väl förklara varför han inte agerade när klättermusen som han själv (eventuellt) haft en affär med och varför han blev så lättad när det hans egen tillsatte utredare kom fram till att han inte hade någon skuld. "ML har gjort fel, bara ML och ingen annan. ML ska snart ha samtal med sin chef, mig, om sin framtid [AT]".

Polismyndigheten och försvarsmakten är de två mest grundläggande myndigheterna i ett samhällsbygge. Den ena för att landet ska kunna hävda sin suveränitet och den andra för att landet inte ska vara ett laglöst u-land. Båda myndigheterna är gravt misskötta och båda myndigheternas högre chefer förefaller vara mer upptagna med kulturmarxitisk aktivism än att ägna sig åt sin kärnverksamhet. Landets mest grundläggande pelare vittrar och med det en potentiell reell samhällskollaps. Det var ju en polis som gjorde FN-tjänst i Libanon som runt 2005 skrev att grundläggande för ett potentiellt inbördeskrig är en svag polis och en obefintlig militär. Problemen med PM begriper de flesta, FM verkar många ännu vara ovetande om.

Byden dansar tryckare med transor och hyllar mångkultur samt hetsar mot ryssen. Har får vara ifred. LS i det debattprogram jag såg henne i, i maj hade lösningen på den grova organiserade kriminaliteten att ge mer resurser och att det kommer ta decennier att lösa. Hon får vara i fred. Rikspolischefen Anders Thornberg säger ryggradslöst och helt cuckat att "Ingen förklaring" på varför just Sverige har så många kriminella gäng. Helt obegripligt, enligt Anders Thornberg. Polischefen medger dock att "vissa hävdar" att invandringen "kan ha" något med saken att göra. Han får vara i fred. Hur jävla inkompetent eller korrupt får man vara som högre chef på en myndighet? Alla de poliser jag känner och talar med säger återkommande att 99% av deras vardag är invandrarrelaterat. 99%!!

Hade landets högsta chefer skött sina uppdrag så hade det här på sin höjd varit ett internt personalfall, för ingen hade brytt sig. Det skjuts, sprängs och brinner dagligen i Sverige och då väcks ilskan hos folket. Något köttben måste man kasta och köttbenet blev ML. Jag tror inte det räcker. Man kommer vilja ha fler köttben. Vi får väl se vem de offrar härnäst. Jag tror vidare att makten känner en rädsla för att folket ska dra undan skynket och se vad de håller på med. Med jämna mellanrum så "sprängs celler", nu senast en officerare och en vapenhandlare anklagade för kårverksamhet. Makten fattar själva att när folket börjar organisera sig så kan det hela ta slut på några dagar. Tillståndet i Sverige är bland det värsta i Europa sedan andra världskriget, Balkan på 90-talet undantaget. Som sagt, jag tror de är livrädda och ML slängdes i panik ensam under bussen.

Mitt inlägg tar upp både PM, FM och invandringen eftersom LS på flera sätt är insnärjt och upptagen av dessa.


PS. Beklagar ostrukturerat och svamligt inlägg. Har lite tidsbrist och hinner inte fila till det ordentligt.
Mycket bra inlägg!
Politikerföraktet är enormt i Sverige , inte bara här på FB. Vanliga människor har tröttnat....vi i Sverige går emot ett nytt statsskick där anarki kommer att råda!

Som du skriver "Dags för svensken att dra bort skynket"!

Marcus Allard Örebropartiet ifrågasätter politiker på ett tufft sätt, Han leder den nya eran Sverige kommer att landa i!
Tuff politiker även om han tillhör det skrået själv!
__________________
Senast redigerad av tradera 2023-02-25 kl. 15:16. Anledning: tillägg
Citera
2023-02-25, 17:00
  #5555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen
Regeln är väl att som chef inte knulla anställda, inte tvärtom? Alla lagar runt sånt är ju skrivna att den i högre position i hierarkin (skola/jobb/ålder) är den som begår brottet, och den andra offret, om något.. personen i maktposition har ansvaret att veta bättre och inte utnyttja sina underlingar.
Nu är Staaf inte en vanlig handläggare och borde kunna motstå när det rinner till i fittan. Inte fan skulle jag knulla min chef oavsett hur snygg hon än är för jag vet att det kommer att bli skit i slutändan
Citera
2023-02-25, 17:04
  #5556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Linda Staaf vet ju mycket väl om att hon på orättfärdiga grunder tagit emot förmåner samt konkurrerat bort kompetenta kandidater till tjänster hon inte varit kvalificerad för. Människor som bevisligen var mer lämpade för dessa tjänster har blivit berövade möjligheter tack vare en kvinna som duperar höga tjänstemän genom att inleda relationer med dom. I mina ögon gör detta henne till en fullständigt omoralisk person som inte ska jobba inom rättsväsendet eftersom hon underminerar förtroendet för hela den polisiära organisationen.

Det är inte på något vis klädsamt att en kvinna tar sängvägen. Det förstärker snarare bilden av kvinnor som lättfotade och inkompetenta. Man kan helt enkelt inte konkurrera med meriter så man sänker sig till en sådan låg nivå att man låter kroppen, framförallt vaginan, bli ett förhandlingsverktyg. Det är ju oehört genant och beklämmande att man som kvinna vill sänka sig till den nivån. Först tog hon Staaf, sedan Löfving och nu Bydén. Må hända har hon någon gång känt sig kär i någon av sina män. Men det förefaller ändå ganska märkligt att hon alltid hamnar hos topptjänstemän. 3ggr på raken är inte en slump, då fiskar man.

Det förstärker bilden av kvinnor som lättfotade? Hur menar du med det? Att kvinnor är kända för att vara lättfotade? Vad är att vara lättfotad? Är det att KNULLA "med vem som helst"? Är KVINNOR verkligen kända för att göra det? Är det inte tvärtom allmänt känt att män är de som är redo att knulla vem som än säger ja och anledningen till varför män inte får knulla beror på att KVINNOR säger NejTack?

Är det inte synen på att män styrs av kuken och att män är simpla varelser som villigt riskerar allt för lite fitta och tutte och därför inte borde sitta på viktiga positioner i samhället...
Är det inte den bilden av MÄN som "förstärks"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in