Citat:
Ursprungligen postat av
kLFFiVfTFba9Huz
Ingen orsak! Men nej, det tror jag inte alls på var anledningen, i så fall ska man ha duktigt med folie på huvudet om man vill dra det dithän.
Löfving har misskött sitt uppdrag (som chef) så tillvida att han på flera punkter fattat beslut kring sin flickvän/älskarinna som han inte borde ha fattat. För detta förtjänar han kritik, duktigt med kritik. För det är ovärdigt landets näst högsta polischef. Sådan vänskapskorruption (som det faktiskt är) hör inte hemma i Sverige.
För detta förtjänar nu även rikspolischefen kritik eftersom han itne agerat på de uppgifter han fått. Han har inte gått till botten med uppgifterna. Varför? Det kan bara Anders Thornberg svara på.
Om de högsta poliserna i Sverige agerar på det här sättet, vilka signaler tror vi då att det sänder till alla andra poliser inom myndigheten? Hur fostras de nya poliserna in? Jo det är helt okej att anställa en flickvän och ge henne förmåner.
Sedan har Löfving gjort en massa bra saker, det ska vi inte ta ifrån honom. Men här gjorde han bort sig totalt. Han tappade omdömet.
Tidigare i den här tråden vill jag minnas så var det ett inlägg som sant eller falskt pekade ut att AT delat eller delade hotellrum med LS. Om det inte stämmer så är det naturligtvis elakt mot AT och hans famlj att skriva så, men finns det en sanning i det så kan det mycket väl förklara varför han inte agerade när klättermusen som han själv (eventuellt) haft en affär med och varför han blev så lättad när det hans egen tillsatte utredare kom fram till att han inte hade någon skuld. "ML har gjort fel,
bara ML och ingen annan. ML ska snart ha samtal med sin chef, mig, om sin framtid [AT]".
Polismyndigheten och försvarsmakten är de två mest grundläggande myndigheterna i ett samhällsbygge. Den ena för att landet ska kunna hävda sin suveränitet och den andra för att landet inte ska vara ett laglöst u-land. Båda myndigheterna är gravt misskötta och båda myndigheternas högre chefer förefaller vara mer upptagna med kulturmarxitisk aktivism än att ägna sig åt sin kärnverksamhet. Landets mest grundläggande pelare vittrar och med det en potentiell reell samhällskollaps. Det var ju en polis som gjorde FN-tjänst i Libanon som runt 2005 skrev att grundläggande för ett potentiellt inbördeskrig är en svag polis och en obefintlig militär. Problemen med PM begriper de flesta, FM verkar många ännu vara ovetande om.
Byden dansar tryckare med transor och hyllar mångkultur samt hetsar mot ryssen. Har får vara ifred. LS i det debattprogram jag såg henne i, i maj hade lösningen på den grova organiserade kriminaliteten att ge mer resurser och att det kommer ta decennier att lösa. Hon får vara i fred. Rikspolischefen Anders Thornberg säger ryggradslöst och helt cuckat att
"Ingen förklaring" på varför just Sverige har så många kriminella gäng. Helt obegripligt, enligt Anders Thornberg. Polischefen medger dock att "vissa hävdar" att invandringen "kan ha" något med saken att göra. Han får vara i fred. Hur jävla inkompetent eller korrupt får man vara som högre chef på en myndighet? Alla de poliser jag känner och talar med säger återkommande att 99% av deras vardag är invandrarrelaterat. 99%!!
Hade landets högsta chefer skött sina uppdrag så hade det här på sin höjd varit ett internt personalfall, för ingen hade brytt sig. Det skjuts, sprängs och brinner dagligen i Sverige och då väcks ilskan hos folket. Något köttben måste man kasta och köttbenet blev ML. Jag tror inte det räcker. Man kommer vilja ha fler köttben. Vi får väl se vem de offrar härnäst. Jag tror vidare att makten känner en rädsla för att folket ska dra undan skynket och se vad de håller på med. Med jämna mellanrum så "sprängs celler", nu senast en officerare och en vapenhandlare anklagade för kårverksamhet. Makten fattar själva att när folket börjar organisera sig så kan det hela ta slut på några dagar. Tillståndet i Sverige är bland det värsta i Europa sedan andra världskriget, Balkan på 90-talet undantaget. Som sagt, jag tror de är livrädda och ML slängdes i panik ensam under bussen.
Mitt inlägg tar upp både PM, FM och invandringen eftersom LS på flera sätt är insnärjt och upptagen av dessa.
PS. Beklagar ostrukturerat och svamligt inlägg. Har lite tidsbrist och hinner inte fila till det ordentligt.