2023-02-25, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Perfekt, då har jag chansen att lära mig något nytt, jag har inte kunskap hur man söker på ett enskilt ord. Var ska jag skriva "studieintyg" någonstans? Eller vill du länka?

Vad sägs om att klicka på sök?

https://anonfiles.com/P3G5iaa7zf/2023_02_25_03_14_png
Citera
2023-02-25, 03:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Jag lyssnar på fakta. Även forskare kan ifrågasättas. Det är det som själva opponeringen vid en doktorsavhandling handlar om.

Varför länkar du till en sida som ingen kan läsa? Det ger noll trovärdighet till dina argument.

Varför ska jag ha förtroende för en ingress? Tror du att det är journalisten eller ens den som de hänvisar till, i det här fallet Holgersson, som skrivit ingressen?

Jag vill läsa vad han skriver därför vill jag att du länkar till vad han skriver, inte till en låst artikel.

Men nu har jag läst det han skrivit. Det har diskuterats ingående i den här tråden för sisådär 300 sidor tillbaka. Du är välkommen att läsa den diskussionen så slipper vi ta om den igen.

Tack än en gång för studieintygen, det var trivsamt att inte de var fejkade.

Vad anser du om Holgerssons slutsatser? Ser du kritiken av Staaf som obefogad?
Citera
2023-02-25, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Eftersom du tror att en ensam mamma kan jonglera en avancerad karriär med övertidsarbete och utanför kontorstid, hemarbete, två barn, och ständigt jagande efter och påsättande av nya karlar, utan att det blir lidande någonstans - bättre än någon skulle ha kunnat det på 1800-talet.
Ensam mamma? Vart tog barnens pappa Jan Staaf, du nämnde i inlägget jag citerade vägen? 🤔
Citera
2023-02-25, 03:25
Medlem
Citat:
Tack än en gång för studieintygen, det var trivsamt att inte de var fejkade.

Vad anser du om Holgerssons slutsatser? Ser du kritiken av Staaf som obefogad?

Det vore ganska trevligt om man slapp diskutera detta återigen varenda dag i den här tråden...

Det börjar bli tröttsamt att människor bara hoppar in i tråden och sågar hennes utbildning och påstår saker som för länge sedan har bevisat sig vara rena lögner. Hennes meriter är fullt legitima. Så den frågan har vi kunnat lägga bakom oss. Nu kvarstår övriga frågor.

Vilka av Holgerssons slutsatser tänker du på? Jag har, vilket jag tidigare i tråden har skrivit men kan skriva igen bara vi kommer bort från frågan om hennes meriter, en del åsikter om hans slutsatser. Men vilka tänker du på specifikt?
Citera
2023-02-25, 03:29
Avslutad
Citat:
Det vore ganska trevligt om man slapp diskutera detta återigen varenda dag i den här tråden...

Det börjar bli tröttsamt att människor bara hoppar in i tråden och sågar hennes utbildning och påstår saker som för länge sedan har bevisat sig vara rena lögner. Hennes meriter är fullt legitima. Så den frågan har vi kunnat lägga bakom oss. Nu kvarstår övriga frågor.

Vilka av Holgerssons slutsatser tänker du på? Jag har, vilket jag tidigare i tråden har skrivit men kan skriva igen bara vi kommer bort från frågan om hennes meriter, en del åsikter om hans slutsatser. Men vilka tänker du på specifikt?

Holgersson kritiserade väl att hon gick före mer meriterade personer, samt att hon inte uppfyllde några av bör/ska-kraven för tjänsten på NOA? Viksten menade att så inte var fallet, men jag tycker Viksten var otydlig i sin förklaring.
Citera
2023-02-25, 03:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Ensam mamma? Vart tog barnens pappa Jan Staaf, du nämnde i inlägget jag citerade vägen? 🤔

Bor barnen hos pappan, menar du? Han lär jobba mycket han också, med den befattning som han har. Och även han alla dagar i veckan och alla tider på dygnet, i alla fall ibland.
Citera
2023-02-25, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Bor barnen hos pappan, menar du? Han lär jobba mycket han också, med den befattning som han har. Och även han alla dagar i veckan och alla tider på dygnet, i alla fall ibland.
Precis. Och ändå så skuldbelägger du LS.
Citera
2023-02-25, 03:47
Medlem
Citat:
Holgersson kritiserade väl att hon gick före mer meriterade personer, samt att hon inte uppfyllde några av bör/ska-kraven för tjänsten på NOA? Viksten menade ju att så inte var fallet, men jag tycker Viksten var otydlig i sin förklaring.

Problemet vid tillsättningen var att när tjänsten först utlystes dök det upp 26 sökandes (tror jag det var). Vid den tidpunkten uppfyllde inte Staaf alla bör-krav (bör-krav ska i myndighets-Sverige läsas som ska-krav vilket inte alla känner till). Utlysningen drogs tillbaka. Här gick inte utredaren igenom varför.

Som jag förstod det saknade Staaf erfarenhet av deltagande i strategisk ledningsgrupp. Och av en händelse såg Löfving till att hon fick det i Östergötland innan tjänsten utlystes på nytt.

Därefter var det bara hon kvar enligt de tidigare uppgifterna. Men enligt utredningen nu kvarstod tre sökande. Och den uppgiften skulle jag vilja granska närmare.

Här blir det då problematiskt. Hon jämfördes inte med de 26 andra sökandes, det var bara tre kvar.

Men oavsett, nu hade hon fått den erfarenheten, dock väldigt begränsad. Det visade sig i efterhand att hon knappt deltagit på något möte i den ledningsgruppen.

Jag skulle vilja att man granskar denna utredning. Men nu har det blivit nästan locket på eftersom Löfvin är död. Med all respekt för det så hoppas jag inte att frågan dör med honom. För jag tror det finns frågor som måste besvaras för att vi ska få en fungerande polisledning igen.
Citera
2023-02-25, 03:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Varför ska hon säga nej?

Du tror alltså att kvinnor som LHS inte kan tacka nej till gifta män om det erbjuds lite kul? Du vill kanske övertyga oss att hon är lättfotad?

Citat:
. Har inte de gifta upptagna männen något ansvar själv?

Nu undrar nog de flesta om inte också hon har något ansvar?

Citat:
De lovade inför Gud att de skulle vara trogna.

Du tror alltså att hon är en fresterska?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-02-25 kl. 03:50. Anledning: Tillägg
Citera
2023-02-25, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du tror alltså att kvinnor som LHS inte kan tacka nej till gifta män om det erbjuds lite kul? Du vill kanske övertyga oss att hon är lättfotad?

DIN tolkning av min ”debatt” säger mer om DIG än mig.. 😂
Citera
2023-02-25, 03:59
Medlem
Citat:
Holgersson kritiserade väl att hon gick före mer meriterade personer, samt att hon inte uppfyllde några av bör/ska-kraven för tjänsten på NOA? Viksten menade att så inte var fallet, men jag tycker Viksten var otydlig i sin förklaring.

En annan sak som i utredningen är märklig är att utredaren kom fram till att Löfvings och Staafs relation inleddes under sommaren år 2015. Samtidigt så är den första anmälan från Staaf mot Löfving från januari 2015.

I säkerhetschefen Stenmans polisanmälan påstås det att brotten misstänkts ha pågått mellan 1/1 2015 till 27/11 2021. Det var alltså en månad innan hon tillträdde som chef på NOA.

Fundera på den tidslinjen. Skulle deras förhållande då ha påbörjats ett halvår efter detta, vilket utredaren nu menar?

Vi får heller inte glömma att Löfving var Staafs chef i Östergötland innan detta.

Jag tror det ligger en hund begraven i när de två inledde en intim relation. Alla tecken tyder på att utredaren har landat fel här.

Visserligen säger utredaren att han bara kan föra i bevis att den pågick under sommaren 2015, men han kan inte bevisa att den pågick före det. Det bevisar dock inte att den faktiskt gjorde det.
Citera
2023-02-25, 04:00
Avslutad
Citat:
Problemet vid tillsättningen var att när tjänsten först utlystes dök det upp 26 sökandes (tror jag det var). Vid den tidpunkten uppfyllde inte Staaf alla bör-krav (bör-krav ska i myndighets-Sverige läsas som ska-krav vilket inte alla känner till). Utlysningen drogs tillbaka. Här gick inte utredaren igenom varför.

Som jag förstod det saknade Staaf erfarenhet av deltagande i strategisk ledningsgrupp. Och av en händelse såg Löfving till att hon fick det i Östergötland innan tjänsten utlystes på nytt.

Därefter var det bara hon kvar enligt de tidigare uppgifterna. Men enligt utredningen nu kvarstod tre sökande. Och den uppgiften skulle jag vilja granska närmare.

Här blir det då problematiskt. Hon jämfördes inte med de 26 andra sökandes, det var bara tre kvar.

Men oavsett, nu hade hon fått den erfarenheten, dock väldigt begränsad. Det visade sig i efterhand att hon knappt deltagit på något möte i den ledningsgruppen.

Jag skulle vilja att man granskar denna utredning. Men nu har det blivit nästan locket på eftersom Löfvin är död. Med all respekt för det så hoppas jag inte att frågan dör med honom. För jag tror det finns frågor som måste besvaras för att vi ska få en fungerande polisledning igen.

Nu skäms jag för min korkstyvhet; fattar om du tröttnar på att skriva samma sak om och om igen.

Tydlig och bra förklaring om frågor kring ansökningarna; Viksten trollade ju bort alla utom Staaf, med hänvisning till att de hade fått andra anställningar.

Men, i Expressen citerades en behörig sökande som inte ens kom på intervju, och h*n ställde sig frågande till det.

Går det inte att få ut förfarandet med maskade namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in