2023-02-24, 21:42
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
En stockholmare skulle aldrig komma på tanken att gå fram till en OV i t-banan för att fråga om nåt, det tas direkt som en provokation och kan sluta lika illa som Juha-fallet.

Trams. Möjligen om du är hög som ett hus och/eller är uppkäftig från första början. För det är oftast så det är, nämligen, och det vet vi alla. Det finns givetvis undantag, men i 9/10 fall blir man inte nedslängd och utsatt för våld helt utan anledning, det är ett befängt antagande. De som OV dessutom blir tipsade om är just stökiga typer som skriker, skräms, slåss och beter sig allmänt illa.
Citera
2023-02-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Trams. Möjligen om du är hög som ett hus och/eller är uppkäftig från första början. För det är oftast så det är, nämligen, och det vet vi alla. Det finns givetvis undantag, men i 9/10 fall blir man inte nedslängd och utsatt för våld helt utan anledning, det är ett befängt antagande. De som OV dessutom blir tipsade om är just stökiga typer som skriker, skräms, slåss och beter sig allmänt illa.
Ändå 10% risk att fråga i så fall
Citera
2023-02-24, 23:03
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nej, man ska inte dra alla OV över en kam. Man ska dra alla Ov som arbetar på Klottersanerarna AB (aka. CSG) över en kam. De OV som kom efter, den sk. patrull 2 med en AL, var ju inte direkt lämpliga heller. Det första AL gör är att rapportera in våld mot tjänsteman till TryggC, inte ringa ambulans. HLR påbörjades av vilsna kollegor efter fem minuter. Då med bojor på, som de inte får av för att ingen av dem har nyckel. Så det tar ytterligare en minut att skaka fram en nyckel till bojorna (fastän alla som bär handfängsel skall ha en nyckel). Före detta var det fokus för alla OV att försöka tvinga alla på perrongen att stå kvar som vittnen till att Juha hade brukat våld mot ordningsvakterna. Det var således viktigare att rapportera in att en död person har förgripit sig mot en tjänsteman än att de facto kolla om det går att rädda personens liv.
Du har koll på läget medborgare! +1
Trevlig helg.
Citera
2023-02-24, 23:20
Medlem
Citat:
I beg to differ, om vi begränsar urvalet till stockholms län så dristar jag mig till att påstå att det icke finns en (1) enda OV i t-banan som inte är ett sadistiskt, konfliktsökande avskum. Värsta sortens huliganer och skitmånga har kopplingar till kriminella gängbrottsligheten. Finns en tråd om en "Buffa" som utgör ett utmärkt exempel.

En stockholmare skulle aldrig komma på tanken att gå fram till en OV i t-banan för att fråga om nåt, det tas direkt som en provokation och kan sluta lika illa som Juha-fallet.

Om det är några man inte vill träffa en sen kväll ensam i stockholm så är det ordningsvakterna.. = Livsfara för många unga män
Citera
2023-02-24, 23:56
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Det finns många bra OV och några as.
Jag hade fredagsbastat och druckit 3*0,33 öl, 4,5 % på stationen.
Gick ner i tuben och satte mig att vänta på tåget.
3 OV kommer ner, tittar sig omkring och går fram till mig.
- Har du druckit ?
- Har du inte med att göra.
- Du är full, du får gå ut, du är avvisad.
- Nej, jag kommer att ta tåget eftersom du inte har skälig anledning att anta att jag är berusad så att jag inte kan ta hand om mig själv och utgör en fara i tunnelbanan.
- Går du inte ut så lyfter vi ut dig.
- Det blir det sista ni gör i er tjänst som OV i så fall.
Då kommer tåget, jag reser mig och går in i vagnen och lämnar 3 OV ståendes på perrongen...

Du ljuger tills motsatsen är bevisad.

Jag har varit brandbilsfull på åtminstone de 4 största tågstationerna i Sverige, minst en gång under de senaste 30 åren, utan problem med OV_ eller annat.
Citera
2023-02-25, 00:36
Bannlyst
OV i Stockholms tunnelbana är som utrusta Homer Simpson med batong och sedan gå loss lite random. Har själv haft sammanstött med OV, det är ett jävla bottenskrap som jobba som OV i Tunnelbanna.

Blev avhyst av en OV som hade kroppen full med tattueringar ifrån Spårvagnen, bara för idioten inte visste att man fick gå ombord på Spårvagnen på det stället.

Blev avhyst ifrån Odenplan pendeltågsstation med ett cykelfordon. Den kvinnliga OV envisade med att skulle testa om man fick in fordonet i hissen. Dvs inga begåvningar som bli OV.

Det är inte första gången som OV har ihjäl människor i tunnelbana, Osmo Vallo är ett annat fall där dessa förrymda Furuviks schimpanser gjorde fel.

Dom måste höja krav ribban för OV.

- Inga synnerliga tattureringar.
- Kunna uttrycka sej på korrket kansli Svenska. Inte låta som något avskrap ifrån orten.
- Dessutom skall dom kunna lagen. Dom skall inte bara säga att det är så. Måste kunna hänvisa till korrekt rättspraxis och vilken domstola som har beslutat det. Och argumenter för sin sak varför just jag skall bli avvisad ifrån Tunnelbanan.
- Sedan skall ingripade dokuementeras . Så den bli utsatt för OV ingripade, skall kunna få deras kroppskamera bilder för att kunna driva detta i domstol.

Klara man inte av bli jägarsoldat, så skall man inte heller vara OV. OV skulle inte ens få storma en grundstött Rysk ubåt, så låg dålig kvalité är det på dem.
Senast redigerad av 53280 2023-02-25 kl. 01:03.
Citera
2023-02-25, 04:22
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
I beg to differ, om vi begränsar urvalet till stockholms län så dristar jag mig till att påstå att det icke finns en (1) enda OV i t-banan som inte är ett sadistiskt, konfliktsökande avskum. Värsta sortens huliganer och skitmånga har kopplingar till kriminella gängbrottsligheten. Finns en tråd om en "Buffa" som utgör ett utmärkt exempel.

Förlåt du har verkligen rätt
Citera
2023-02-25, 08:18
Medlem
TröttSvensks avatar
Osmo Vallo dog under ett polisingripande i Karlstad.
Han var påtänd och slogs.
Citera
2023-02-25, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
OV i Stockholms tunnelbana är som utrusta Homer Simpson med batong och sedan gå loss lite random. Har själv haft sammanstött med OV, det är ett jävla bottenskrap som jobba som OV i Tunnelbanna.

Blev avhyst av en OV som hade kroppen full med tattueringar ifrån Spårvagnen, bara för idioten inte visste att man fick gå ombord på Spårvagnen på det stället.

Blev avhyst ifrån Odenplan pendeltågsstation med ett cykelfordon. Den kvinnliga OV envisade med att skulle testa om man fick in fordonet i hissen. Dvs inga begåvningar som bli OV.

Det är inte första gången som OV har ihjäl människor i tunnelbana, Osmo Vallo är ett annat fall där dessa förrymda Furuviks schimpanser gjorde fel.

- Inga synnerliga tattureringar.
- Kunna uttrycka sej på korrket kansli Svenska. Inte låta som något avskrap ifrån orten.
- Dessutom skall dom kunna lagen. Dom skall inte bara säga att det är så. Måste kunna hänvisa till korrekt rättspraxis och vilken domstola som har beslutat det. Och argumenter för sin sak varför just jag skall bli avvisad ifrån Tunnelbanan.
- Sedan skall ingripade dokuementeras . Så den bli utsatt för OV ingripade, skall kunna få deras kroppskamera bilder för att kunna driva detta i domstol.

Klara man inte av bli jägarsoldat, så skall man inte heller vara OV. OV skulle inte ens få storma en grundstött Rysk ubåt, så låg dålig kvalité är det på dem.

Poliser idag har massa synliga tatueringar, du får börja med dem, de bestämmer över ordningsvakterna 😉
Citera
2023-02-25, 10:06
Medlem
Helt otroligt att en man ska behöva dö av ett ingripande i en jävla tunnelbana.

Det måste rensas upp bland ordningsvakterna, det kan inte vara så mycket drägg och låg iq människor som det är nu. Förläng utbildningen, lär ut sunda värderingar och kräv MINST:

• 90 i IQ, troligen ligger en hel del av dem under det idag.

• Ett stabilt psyke, dvs genomgå ett prov med psykolog för att rensa bort psykopater och andra olämpliga störningar

Med andra ord, rensa och höj nivån så att ordningsvakter hamnar närmare nivån som polisen har, för idag är skillnaden enorm.
Citera
2023-02-25, 10:21
Medlem
Tigerhund79s avatar
[quote=53280|83601123Det är inte första gången som OV har ihjäl människor i tunnelbana, Osmo Vallo är ett annat fall där dessa förrymda Furuviks schimpanser gjorde fel.

- Sedan skall ingripade dokuementeras .
[/QUOTE]
1: Osmo Vallo dödades i ett polisingripande. Inga ordningsvakter var inblandade över huvud taget.

2: Ja, de ska kunna lagen, men vad gäller argumentera varför just du ska bli avvisad, varför skulle de? Stör du ordningen så ska du lämna. Punkt slut. Håll käften och gör som du blir tillsagd och gör en polisanmälan senare om du känner dig kränkt. Gör du inte som du blir tillsagd så kommer vakterna att ta i dig och hjälpa dig ut. Du bestämmer själv hur hårdhänta de ska vara, allt från en hand på din axel till att bli hårdhänt utsläpad.

3: Varje ingripande dokumenteras redan, men inte avvisningar då de räknas som tillsägelser och ordningsskapande befallningar.
Citera
2023-02-25, 11:12
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Helt otroligt att en man ska behöva dö av ett ingripande i en jävla tunnelbana.

Det måste rensas upp bland ordningsvakterna, det kan inte vara så mycket drägg och låg iq människor som det är nu. Förläng utbildningen, lär ut sunda värderingar och kräv MINST:

• 90 i IQ, troligen ligger en hel del av dem under det idag.

• Ett stabilt psyke, dvs genomgå ett prov med psykolog för att rensa bort psykopater och andra olämpliga störningar

Med andra ord, rensa och höj nivån så att ordningsvakter hamnar närmare nivån som polisen har, för idag är skillnaden enorm.

Plus att de behöver vara lite stadigare om de nu bara ska var två, typ en minimivikt på 90 kg och platt mage. Bra jävla surt att ha en kollega som inte tar för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in