2023-02-24, 17:52
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerhund79
Men jag HAR JU INTE uttalat mig om krogmiljön i Stockholm. Jag har arbetat som ordningsvakt på annan ort i landet och jobbar i en rättsvårdande myndighet där våldsanvändning är vanligt förekommande. Jag har jobbat som ordningsvakt i flera år innan dess, så jag vet nog mer om krogmiljö i allmänhet än vad du gör. Du som inte ens kan skilja en entrévärd från en ordningsvakt är snarare den som absolut inte borde uttala dig.
Du får tro precis vad du vill. Själv vet jag att man använt titeln "entrévärd" till anställda som jobbar som vakter på sthlms krogar. Detta är ett sätt att undgå att behöva anställa riktiga vakter. Det blir dels billigare och dels slipper man anställa "utbildat" folk.
Alltså, det ska enligt praxis föreligga en skillnad mellan yrket entrévärd och och yrket vakt. Men på många ställen så är detta synonymt till arbetsuppgifterna. I sthlm. Hur det är där du bor har jag ingen aning om, där kanske saker o ting fungerar som det ska
Citera
2023-02-24, 18:25
Medlem
DoktorNos avatar
Vidriga ordningsvakter.
Visst, fyllot var en fara för allmänheten men det hade gått att sätta handfängsel på honom utan att döda honom först.

Inte ens den kvinnliga vaktfittan gjorde nåt för att hålla fyllot vid liv. På en minut gick hon från diplomerad "Månadens stjärna" på Gröna Lund till att bli "Årets idiot", förhoppningsvis på Hinseberg.

Diplomet: https://www.bildtagg.se/bild/zkhkcemvzvg0del1g8f48b6n
Citera
2023-02-24, 18:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Stämningsansökan

https://gofile.io/d/NHwMH3

.
Tack, har du målnummer tro? Stockholms tingsrätt gissar jag?
Citera
2023-02-24, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tack, har du målnummer tro? Stockholms tingsrätt gissar jag?
Stockholms tingsrätt
B 11218-22
Citera
2023-02-24, 18:45
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledningscentralen
Stockholms tingsrätt