Citat:
Ursprungligen postat av
JimmyAbbekos
Jag har de flesta av pir 59 o grottans filmer, masterbanden och det är jag som äger rättigheterna
Där ser man. Mina första bekantskaper med "pir 59"- filmerna får nog också tillskrivas när jag hyrde någon av dem på det som då hette Erocenter och låg på Sturegatan i Borås och drevs av en dansk. Finns för övrigt än idag en sexbutik på adressen fast de även breddat sitt sortiment till t.e.x sexleksaker och ägs av helt andra personer.
Vidare var det många fina medverkande amatörtjejer, men den som personligen gjorde mest intryck även på mig var "Kajsa-Lotta" och det filmer hon medverkade i. Som "Spermafesten", vilken utan tvekan måste vara den mest välkända, för att inte säga populäraste, produktionen av alla "Pir-59"-rullarna. En kanonsnygg tjej knullar, suger, helt ohämmat en hel hop vilt främmande karlar framför kameran och som det inte vore nog så meddelar hon efter en stund att hon, för att bruka flashbacksjargong, "tar den i tvåan också".
En avslutande kul grej eller hur man nu ska tolka det. I förtexterna till en film brukar det ju alltid stå diverse om rättigheter, får ej kopieras, överträdelse beivras o.s.v. Men i PIR59:s filmer fanns (finns ?) det ytterligare en textmening efter "överträdelse beivras". Nämligen "Stryk utdelas".