2023-02-24, 21:48
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Så har vi första riktiga exemplet på att SS håller tillbaka SX

Citat:
We’re seeing a lot of varied interpretations of what that means, so we wanted to clarify further. We’ve had an Xbox version of Baldur’s Gate 3 in development for some time now. We’ve run into some technical issues in developing the Xbox port that have stopped us feeling 100% confident in announcing it until we’re certain we’ve found the right solutions – specifically, we’ve been unable to get splitscreen co-op to work to the same standard on both Xbox Series X and S, which is a requirement for us to ship.

Baldurs Gate 3 försenas till Xbox på grund av SS hårdvara. Microsoft har somkrav att alla spel på SX ska fungera och ha samma funktioner på SS konsolen. Detta livade man alla som köpte en Series S. Utvecklarna Lorian tvingas alltså enligt Microsofts egna regler och beslut om en svagare SS hålla tillbaka release på. Xbox konsoler. Sony behöver alltså inte ens köpa tidsexklusivitet. Microsoft fixar det åt dom själva.

En bad look för Microsoft ändå. De som köpt den dyrare konsolen straffas här och får vänta längre på att spela Baldurs Gate 3. Visar ju också hur man med sitt val försvårar för utvecklare. Kom då också ihåg att vi är två år in i nästa gen. Tänk om ytterligare 2-3 år när spelen är än mer krävande. Vadd händer då?
Citera
2023-02-25, 08:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Så har vi första riktiga exemplet på att SS håller tillbaka SX

Baldurs Gate 3 försenas till Xbox på grund av SS hårdvara. Microsoft har somkrav att alla spel på SX ska fungera och ha samma funktioner på SS konsolen. Detta livade man alla som köpte en Series S. Utvecklarna Lorian tvingas alltså enligt Microsofts egna regler och beslut om en svagare SS hålla tillbaka release på. Xbox konsoler. Sony behöver alltså inte ens köpa tidsexklusivitet. Microsoft fixar det åt dom själva.

En bad look för Microsoft ändå. De som köpt den dyrare konsolen straffas här och får vänta längre på att spela Baldurs Gate 3. Visar ju också hur man med sitt val försvårar för utvecklare. Kom då också ihåg att vi är två år in i nästa gen. Tänk om ytterligare 2-3 år när spelen är än mer krävande. Vadd händer då?

Jo jag blev väldigt besviken när jag läste detta. Gamepass är det enda som räddar Xbox. Jag avskyr verkligen Sony och deras usla handkontroll så för mig är det inte mycket val.
Citera
2023-02-25, 08:40
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Jo jag blev väldigt besviken när jag läste detta. Gamepass är det enda som räddar Xbox. Jag avskyr verkligen Sony och deras usla handkontroll så för mig är det inte mycket val.

Har du testat DualSense? Aldrig hållt i en så bra kontroll.
Citera
2023-02-26, 07:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Har du testat DualSense? Aldrig hållt i en så bra kontroll.

Gillar inte deras dumma knappsystem. Xbox har det simplifierat. A, B, X, Y. Inget symboltrams.
Citera
2023-03-27, 13:53
Medlem
Jag är inne på en Series S då jag tror denne mättar mitt behov.

Varför skulle jag hellre köpa en X?

Och varför köper jag inte ett playstation 5?

Sån djungel sån djungel
Citera
2023-03-27, 15:39
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Gillar inte deras dumma knappsystem. Xbox har det simplifierat. A, B, X, Y. Inget symboltrams.

Xbox har det avgjort sämsta systemet för face-knapparna.
Så otroligt urbota dumt att avbryt (B) där bekräfta (play) alltid varit på all elektronik sedan typ 60-talet.
Sony:s system med symbolerna är ju i grunden bra, men kanske något som börjat hamna i glömska nu därav en del yngre har svårt att finna det naturligt. Men kryss är ju standardiserat avbryt, ring bekräfta.
Citera
2023-03-27, 17:44
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Jag är inne på en Series S då jag tror denne mättar mitt behov.

Varför skulle jag hellre köpa en X?

Och varför köper jag inte ett playstation 5?

Sån djungel sån djungel

Series X om du är mer ”seriös” och vill ha högre upplösning och bättre framerate.
Series S om man ändå bara vill causal-spela, dock måste du köpa alla spel digitalt. Vilket iofs jag gör ändå och jag kör Series X.

Playstation 5 är för mongolider, det är ju bara att kolla på Dan88 så inser man ju att det är retardnivå.
Citera
2023-04-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Series X om du är mer ”seriös” och vill ha högre upplösning och bättre framerate.
Series S om man ändå bara vill causal-spela, dock måste du köpa alla spel digitalt. Vilket iofs jag gör ändå och jag kör Series X.

Playstation 5 är för mongolider, det är ju bara att kolla på Dan88 så inser man ju att det är retardnivå.

Spider Man 2
Citera
2023-05-02, 22:19
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Redfall floppar. Buggigt och ofärdigt. Men bakom där verkar spelet i stort vara mediokert. Snart 3 år på marknaden och Forza är deras enda AAA hit. Börjar bli många failures nu. Senaste Halo. Crackdown3. Släppte konsol helt utan tung exklusiv titel. 30 fps. Därför dom är desperata för Activision/Blizzard. Microsoft saknar helt eget kunnande så man måste köpa andras kunnande.
Citera
2023-05-03, 16:41
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Redfall floppar. Buggigt och ofärdigt. Men bakom där verkar spelet i stort vara mediokert. Snart 3 år på marknaden och Forza är deras enda AAA hit. Börjar bli många failures nu. Senaste Halo. Crackdown3. Släppte konsol helt utan tung exklusiv titel. 30 fps. Därför dom är desperata för Activision/Blizzard. Microsoft saknar helt eget kunnande så man måste köpa andras kunnande.
Det här börjar bli Sega saturn nivå på det hela. Försäljningen kollapsar samtidigt som att de är helt oförmögna att släppa något spel som verkligen slår igenom.
Citera
2023-05-04, 09:42
Medlem
Dan88s avatar
Citat:

Läste att många lämnade Bethesda efter Microsofts uppköp.

Shinji Mikami lämnade Tango Gameworks nyligen.
Citera
2023-05-04, 09:48
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Det här börjar bli Sega saturn nivå på det hela. Försäljningen kollapsar samtidigt som att de är helt oförmögna att släppa något spel som verkligen slår igenom.

Många Xbox ägare har helt slutat köpa spel, det är endast gamepass som gäller.

Tredjeparts spel säljer x10 på PS5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in