2023-02-25, 00:13
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Tora satte på Knull-Victor för att se om han var nån'ting att ha i storbondebingen. Det var han inte.

Därefter valde Tora att slå in en kil i VENS-pakten genom att välja Eddie till förste kämpe. Listig som hon är fick hon den nyknullade och mer än vanligt snurrige Knull-Victor att tro att det var han som förmått henne att välja Eddie. Detta lyckades så väl att även Eddie köpte det hela och sedan stod de där och skrek på varandra på gårdsplanen. "Divide et impera" och...

TORA! TORA! TORA!*

*(Vilket ju som alla med minsta allmänbildning vet var japanernas anfallssignal vid Pearl Harbor 1941. "Tora" betyder "tiger" på japanska).

Tja är ju en teori, dock tror jag inte du är ens nära sanningen.
Tora skulle aldrig vilja sätta på Viktor. Tyvärr så blev Tora ännu en som Viktor duperat. Han spelar iallafall spelet
2023-02-25, 00:23
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savagemamii
Viktor är sån narcissist så det skriker om det. Hoppas alla kan se det bara 😂 ugh gillar inte människan han ger mig gåshud. Allt är andras fel han gör INGET fel, enligt han.
Låter som du beskrev Morgan Johansson också. Ingen glömmer heller en fegis så Victor blir ihågkommen forever som den fege narcissisten. Skönheten ser han mest själv och den enda gången jag sett honom le på riktigt var när han satt och speglade sig. När man måste pränta in i folk som tittar på TV om hur tilldragande och vacker man är så har människan ett problem. Jag rodnade nästan på hans vägnar då han berättade i början att ALLA ville ligga med honom. Även Eddie??
Senast redigerad av ziggarillen 2023-02-25 kl. 00:28.
2023-02-25, 08:57
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Klockrent! MEN så kunde inte Eddie hålla mun utan måste diskutera ännu en gång med Viktor på förstu-trappen. De kramas (ungefär som slutet på en fjantig romantisk gammal film) och blir överens. Viktor duperade honom ÄNNU en gång (I vilken ordning? Har tappat räkningen nu ...) så till slut bestämmer sig Eddie för att vad han än gör om han förlorar i Tinget så ska han sätta Viktor som storbonde. RIDÅ.
Javisst, kolla på trappscenen i slutet igen där finns massor att se. Jag lade upp en krambild av det översåta paret. Viktor försökte hålla Eddie ifrån sig men Eddie drog upp Viktor för å få den kram han bad om att få men inte fick, utan blev istället den som gav Viktor en kram och Viktor sög i sig så mycket han förmådde.

Vände snabbt där från att de precis innan skrikit åt varandra att hålla käften. Eddie åker nog ut men att han skall sätta Viktor som SB är nog inte givet utan kramen på farstukvisten var nog Eddies tack och adjökram för den tid "vi" haft.

Fast du kan ha rätt....men nä ska Eddie verkligen sänka sig så lågt? Han skall väl möta kunder sen på sin kusins hamburgerrestaurang Nä babbeluringen tog väl i hand med Artin och inte Viktor där i ekan.....

Citat:
Ursprungligen postat av CS128
nej - det håller jag inte med om ang. Eddie. Tror snarare att han är väldigt intensiv när han väl går in för något. Men otäck som människa - nej! Dra inte för stora växlar av vad som visas i TV-rutan. Det vinklas väldigt mycket ska du veta. DET är snarare mer obehagligt än sanningen.
Eddie är en blatte och sådana är aggressiva till kynnet och sånt är om inte otäckt så i alla fall obehagligt störande.
Citat:
Ja Tora verkar lättpåverkad men jag tror faktiskt att hon har tänkt till och kör sin egen agenda - fast vi inte ser den klart just för nu. Vi tror att hon litar blint på Viktor - jag tror inte alls att hon gör det men hon har för få spelare/deltagare just för nu att laborera med dessvärre!

Vi får väl se hur det går i Tinget och vad som händer sedan
Tora fick sig en mer än rejäl tankeställare när Viktor spelade ut henne som sin bricka(!) där på farstukvisten. Så pass så även Christoffer imponerades så han köpte rubbet på rot. Det var nog ändå ett misstag av Tora å släppa iväg Sebbe till Torpet.

Trodde hon skulle greja det men Viktor hade redan på torpet lirkat till sig Tora. Hon var stark i sig själv bara så länge hon hade Sebbe som backup. Fast nu kanske hon kallnat och det ges aldrig en andra chans till ett gott förstahandsintryck. Kanske Tora nu i sin tur lyckas lirka sig ur Viktors garn hon själv virkat ihop

Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Tja är ju en teori, dock tror jag inte du är ens nära sanningen.
Tora skulle aldrig vilja sätta på Viktor. Tyvärr så blev Tora ännu en som Viktor duperat. Han spelar iallafall spelet
Ja Viktor spelar fullt ut och det är just därför han inte kan med vare sig Artin eller Sebbe. Artin för att han spelar genom att inte spela och Sebbe för att han också spelar fullt ut och så dolt han bara mäktar.

Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Ingen glömmer heller en fegis så Victor blir ihågkommen forever som den fege narcissisten. Skönheten ser han mest själv och den enda gången jag sett honom le på riktigt var när han satt och speglade sig. När man måste pränta in i folk som tittar på TV om hur tilldragande och vacker man är så har människan ett problem. Jag rodnade nästan på hans vägnar då han berättade i början att ALLA ville ligga med honom. Även Eddie??
Sa han verkligen det, i just de ordalagen? Jag måste ha missat det. Däremot hörde jag honom säga att han såg bra ut och sen att hans strategi var att få de kvinnliga deltagarna på sin sida. Vilket han var övertygad om att det absolut inga problem skulle bli vad det anbelangade.
2023-02-25, 10:46
Medlem
Glitterfians avatar
Jag hoppas verkligen att Tora vinner!!
Dom andra är bara för mycket
2023-02-25, 13:58
Medlem
Det är tortyr att kolla på torpet just nu, jag får PANIK. Och nej det är ingen som tvingar mig att kolla på det, så börja inte.
Nebil med sitt jävla tjat om att han är rädd för att bli ”årets Bella”. Han sa det minst 5 gånger under några meningar. Och snälla kan någon plocka bort grodan ur halsen på honom.
Sebbe måste vara den falskaste människan på denna planeten. Så jäkla puckad när han går till sina ”kompisar!” och vill ha hjälp att hitta nyckeln. Han är en riktig ögontjänare och gör/ säger så mycket för att låta helt perfekt.
En riktig fjolla, är allergisk mot honom.

Jag tycker att Tora och Christoffer förtjänar att stå i finalen! Är så trött på dessa pakter. ”VENS” och ”NSS”, bara jag som tycker det är urlöjlgt? Fick dem inte leka tillräckligt i grundskolan och vara med i olika gäng? Nej.. antagligen fick dem inte ens vara med, därför känner vuxna människor behovet att tillhöra en grupp / ett gäng. Dem pratar också som att det vore liv och död med dessa pakter.
Gå o sköt gården, djuren och allt istället för att gå iväg för att försöka planera hur hela farmen kommer gå till?? Asså snälla.. storböndernas storbonde, de är dags att åka hem. Och jag hoppas att han verkligen inte väljer Viktor till storbonde. Det räcker.
Hur kan man bli såhär förbannad på ett program? 😂 men jaja
2023-02-25, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejheh
Det är tortyr att kolla på torpet just nu, jag får PANIK. Och nej det är ingen som tvingar mig att kolla på det, så börja inte.
Nebil med sitt jävla tjat om att han är rädd för att bli ”årets Bella”. Han sa det minst 5 gånger under några meningar. Och snälla kan någon plocka bort grodan ur halsen på honom.
Sebbe måste vara den falskaste människan på denna planeten. Så jäkla puckad när han går till sina ”kompisar!” och vill ha hjälp att hitta nyckeln. Han är en riktig ögontjänare och gör/ säger så mycket för att låta helt perfekt.

Jag tycker att Tora och Christoffer förtjänar att stå i finalen! Är så trött på dessa pakter. ”VENS” och ”NSS”, bara jag som tycker det är urlöjlgt? Fick dem inte leka tillräckligt i grundskolan och vara med i olika gäng? Nej.. antagligen fick dem inte ens vara med, därför känner vuxna människor behovet att tillhöra en grupp / ett gäng. Dem pratar också som att det vore liv och död med dessa pakter.
Gå o sköt gården, djuren och allt istället för att gå iväg för att försöka planera hur hela farmen kommer gå till?? Asså snälla.. storböndernas storbonde, de är dags att åka hem. Och jag hoppas att han verkligen inte väljer Viktor till storbonde. Det räcker.

Åh! En vettig människa här!
Bra input från dig.
2023-02-25, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Åh! En vettig människa här!
Bra input från dig.

De enda jag verkligen inte vill ska vinna är Sebbe, för att han är med i alla pakter och är storljugaren som spelar fulast, Nebil för att han är med i två pakter och undanhåller sanningen för andra som vill pakta med honom och Sandra för att hon har varit en mobbare under säsongens gång. Asi är inte heller någon storfavorit, hon är för grinig.

Sebbes pakter;
VENS
NSS
Karin, Andreas och Sebbe samt ev Cia

Nebils pakter;
VENS
NSS
undanhåller sanningen för Christoffer och låtsas pakta med honom också för att få information.

Vet inte om ni kommer ihåg det, men Christoffer var helt inne på att pakta med Nebil när de var på Torpet tillsammans. Christoffer förstod nog sedan att Nebil hade andra järn i elden.
2023-02-25, 20:57
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Viktor har samma uppsyn som Kramer, de är kanske släkt..

https://images.app.goo.gl/mpZoWxzrUJeX93mi7
Det finns sanning i liknelsen, CS128 håller med

Apropå uppsyn, jag noterar på reprisen att Tora lyckades med konststycket att se sexig ut när hon
spydde på Artin https://imgbox.com/sEqh1DEo så att hakfettet rätades ut, vi vill härmed kanske? ha mer arga/ledsna/besvikna miner från kvinner på Farmen för att omvårda vår psykologiska ståfräs, för i övrigt saknar hennes sömngångar-ögon helt sex appeal trots att det rör sig om åtråvärda maskulina hunter eyes (pappa japan stackars lilla barn style)

Upp som en sol och ner som Liv Strömqvists vänsterman Ola Söderholm (hon drabbas av hans uppsyn)
https://imgbox.com/2hPScS1M
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-02-25 kl. 21:55.
2023-02-25, 21:41
Medlem
TheRockss avatar
Inför söndagsavsnittet
2023-02-25, 22:04
Medlem
TheRockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejheh

Ska finnas pakter i såna här program. Om du ej vill se pakter, då nog deltingprogram bättre alternativ för dig, i såna program kanske det ej finns drama.

Både Christoffer & Tora e korkade, de förtjänar ej vara med i finalen.

Onödigt bli arg, produktionen som påverkar mycket av det som händer & de som bestämt hur det klipps & vinklas.

Går tillbaka flera år, då hade produktionen skapat ett fejkbråk mellan en ung tjej och en medelålders man (minns ej deras namn). De hade snackat om detta i pressen efter att det visats, de hade tagit om scenen flera gånger tills produktionen vart nöjda.
2023-02-25, 22:35
Medlem
Kommer inte ihåg om det brukar vara så mycket tjafs och mer eller mindre ovänskap som det är nu när dom bara är några få deltagare kvar. Tycker det är mycket sånt nu. Är det kanske produktionens verk? Dom styr förmodligen det mesta så det ska bli ”bra tv”.
2023-02-25, 22:36
Medlem
TheRockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Eddie är en blatte och sådana är aggressiva till kynnet och sånt är om inte otäckt så i alla fall obehagligt störande. Tora fick sig en mer än rejäl tankeställare när Viktor spelade ut henne som sin bricka(!) där på farstukvisten. Så pass så även Christoffer imponerades så han köpte rubbet på rot. Det var nog ändå ett misstag av Tora å släppa iväg Sebbe till Torpet.

Trodde hon skulle greja det men Viktor hade redan på torpet lirkat till sig Tora. Hon var stark i sig själv bara så länge hon hade Sebbe som backup. Fast nu kanske hon kallnat och det ges aldrig en andra chans till ett gott förstahandsintryck. Kanske Tora nu i sin tur lyckas lirka sig ur Viktors garn hon själv virkat ihop
Tora e för dum. Hon gav bort amuletter till andra. Det kom fram att Tora virkat korgen till Viktor men hon visste ej det skulle bli Viktor, JC hade kunnat tagit den men lät Viktor få den.
Sen skickade Tora med ett lätt uppdrag till Sebbe, hon vill veta vad som finns i kistan.

Om Sebbe ej valts till Torpetkampen, då hade Eddie hamnat på Torpet då Christoffer & Viktor gjort läggmatcher. Tora tror att när hon hamnar i tinget, då åker hon ut!
Senast redigerad av TheRocks 2023-02-25 kl. 22:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in