2023-02-24, 22:48
  #313477
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Ja, den här regimen och förmodligen nästa är ju inget man vill stödja.
Jag säger egentligen inte emot dig i sakfrågan. Men det kan vända snabbt ibland. Men nasseregimen i rysshelvetet måste ju bort. Det kan gå snabbt om alla skyller på puckot Putain. Typ den gamla klassikern "vi följde bara order" funkar nog än. Men eftersom att Ryssland förmodligen inte kommer att besegras totalt som att inta Moskva så får man ju se vad som händer helt enkelt? Vill ryska folket leva som trälar eller vill de ha frihet??
__________________
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-02-24 kl. 22:50.
Citera
2023-02-24, 22:49
  #313478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Tydligen hämtar IMF information om hur Rysslands ekonomi går från Ryska källor. LOLOLOL. Inte konstigt det går "bra" för dem.

Det är ryska fantasi siffror som presenteras alltså, kriget är en politisk katastrof/ men den ekonomiska katastrofen måste ju vara sanktionerna. Sett till döda är det höga siffror, men i paritet med att Sverige skulle förlora 10 000 man i skadade sårade (om 150 000 i förluster stämmer, ev högre?). Men som andra mer kunniga inom ekonomi betonat, det är sanktionerna som verkligen är vad som kommer sänka landet.
Citera
2023-02-24, 22:51
  #313479
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Märkligt att f.d. CIA-chefen inte håller med dig.

Vad är det för någon snubbe som inte håller med? Vad står han i det hela, och hur mår han?
Citera
2023-02-24, 22:53
  #313480
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Nåja, flödder går av för hackor.

Ryssen ur Ukraina säger jag. Verkar skummare med zelenskyj.
Man måste få undra vad det beror på när vuxna eskalerar en mindre militär upprensningsaktion till ett fullskaligt aldrig tidigare skådat världskrig av de intensitet vi skådar i dag. Beror det på knarkmissbruk eller på sinnessjukdom hos aktörerna? Jag befarar som sagt det värsta vad gäller EU:s ledargarnityr. Om EU och NATO som det ser ut förlorar detta krig - för vilka syften har vi då offrat vår elförbrukning och frusit oss igenom vintern?
Citera
2023-02-24, 22:54
  #313481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Ja, som sagt. Natoländerna har 20-30000 soldater på heltid med i kriget utanför ukraina med logistik, stridsledning, spaning och säkert ganska många i landet. Dom har investerat helt astronomiska pengar i vapen och utbildning av 80 000 soldater i ukriana under massa år.

Men det är "inte Nato", det är "olika länder utan samordning", "mest en slump", "Stoltenberg är en pajjas", farbror_barbro vet bättre än stoltenberg.
Ja, och om Nato hamnar i ett öppet krig med Ryssland så blir dom flesta natoländer till aska. Är väl därför dom är så löjligt rädda för Ryssland.

Men nu ska dom ju starta krig med Kina också Och det efter att ha sprängt sina egna allierades gasledningar.....största terroristbrottet sen 9/11. Tror både Tyskland, Turkiet och Frankrike med alla rätt kommer dra sig ur det kriget....

Ska sverige skicka 10 stridsvagnar i kriget mot Kina också....?
Om du vill öka hjälpen till Ukraina kan du Swisha till 191950-6, och skriva ”Ukraina ”, många svenskar gör det (men kanske inget för er ryssar?)
Citera
2023-02-24, 22:55
  #313482
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det enda jag hoppas på, är kyla ifrån den Ukrainska ledningen, och besättningarna i vagnarna. Ha tålamodet.Är rädd för att det kan spridas en form av arrogans och övertro på dessa system. Dvs att använda sakerna på rätt sätt, på rätt ställe och under de rätta förutsättningarna.

För inget kommer gratis, och detta är ju ingen form utav "stålmannen-grejer" som levereras.
Ja UAF får sköta detta kriget som de vill helt klart. De har visat sig rätt så effektiva såhär långt. Såg en kommentar från UAF att de tyckte att Leo2 var rena rama sportbilen jämfört med deras egna MBT haha. Tror UAF bara hade T64 när kriget bröt ut och den är ju ruskigt gammal så en fin Leo2 är ju en stor uppgradering helt klart. Jag hoppas ändå på ett nytt superanfall typ Balakliia. Fast det var ju mitt i sommaren har jag för mig så underlaget var ju perfekt då.
Citera
2023-02-24, 22:55
  #313483
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Man måste få undra vad det beror på när vuxna eskalerar en mindre militär upprensningsaktion till ett fullskaligt aldrig tidigare skådat världskrig av de intensitet vi skådar i dag. Beror det på knarkmissbruk eller på sinnessjukdom hos aktörerna? Jag befarar som sagt det värsta vad gäller EU:s ledargarnityr. Om EU och NATO som det ser ut förlorar detta krig - för vilka syften har vi då offrat vår elförbrukning och frusit oss igenom vintern?

Ryssland eskalerade sin involvering och spridning av korruption i Ukraine till att stödja rebeller i östra ukraina, samt att invadera och ockupera Krim

Sedan eskalerade de situationen enormt genom att genomföra en fullskalig invasion av Ukraina 8 år senare

Att du verkar skylla detta på knark, EU och Nato pekar på att du har någon sorts störning eller att du trollar och vill provocera
Hoppas på det sistnämnda, för din egen skull
Citera
2023-02-24, 22:56
  #313484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Märkligt att f.d. CIA-chefen inte håller med dig.

Har han ett namn?
Citera
2023-02-24, 22:57
  #313485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Man måste få undra vad det beror på när vuxna eskalerar en mindre militär upprensningsaktion till ett fullskaligt aldrig tidigare skådat världskrig av de intensitet vi skådar i dag. Beror det på knarkmissbruk eller på sinnessjukdom hos aktörerna? Jag befarar som sagt det värsta vad gäller EU:s ledargarnityr. Om EU och NATO som det ser ut förlorar detta krig - för vilka syften har vi då offrat vår elförbrukning och frusit oss igenom vintern?

Ja, det kan man undra, nu känner jag ingen som tvingats frysa i hela sitt liv, och då känner jag en del socialfall, eller jo, det är inte riktigt sant, efter Sovjet anföll Finland så visste min farmor om både svält och kyla. Varför ville Putte starta ett krig? Märkligt, jag håller med.
Citera
2023-02-24, 23:03
  #313486
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Man måste få undra vad det beror på när vuxna eskalerar en mindre militär upprensningsaktion till ett fullskaligt aldrig tidigare skådat världskrig av de intensitet vi skådar i dag. Beror det på knarkmissbruk eller på sinnessjukdom hos aktörerna? Jag befarar som sagt det värsta vad gäller EU:s ledargarnityr. Om EU och NATO som det ser ut förlorar detta krig - för vilka syften har vi då offrat vår elförbrukning och frusit oss igenom vintern?
Eller så kan man undra varför "vuxna" sitter och försvarar imperialistiska erövringskrig som hämtat från medeltiden. Mestadels efterblivna får man anta men er desperation över att Ryssland inte får härja ostraffat är patetiskt.
Citera
2023-02-24, 23:05
  #313487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Har Ukraina nog med militär slagkraft att trycka tillbaka ryssarna på andra fronter, Luhansk, Donetsk, Mariopol. så är nog Krim en enkel uppgift efter det. Men det hänger på hur slagkraften utvecklas både för Ukraina och Ryssland.

I mariupol har väl inte Ukraina slagit tillbaka.
Citera
2023-02-24, 23:06
  #313488
Medlem
Snapcounts avatar
G7 länderna varnar...

G7 advarer land som omgår sanksjoner G7-landene kom idag med en kraftig advarsel både mot Russland og mot tredjeland som eventuelt hjelper Russland med å omgå de vestlige sanksjonene.
Møtet ble avholdt digitalt og ledet av Japan, som for tiden har formannskapet i G7.

– Vi ber alle tredjeland og andre internasjonale aktører som forsøker å omgå eller undergrave våre tiltak, om å stoppe å gi materiell støtte til Russlands krig, hvis ikke blir prisen høy, sa G7-lederne i en felles uttalelse.


https://www.nrk.no/nyheter/g7-advarer-land-som-omgar-sanksjoner-1.16311967

Något att Kina att tänka efter på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in