Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Som sagt, detta var ju ett räkneexempel, jag behöver nästan aldrig ta kontanter eftersom 98% av alla kunder betalar swish och bara 1.5% kräver VISA som jag kan ordna via min hemsida.
Vad har du för märklig verksamhet? En "nickel 'n dime" butik? De handlare jag frekventerar har en övervägande majoritet kortbetalningar. En matbutik t o m nekar swish. Och innan du förringar denna stackars pensionärsverksamhet tror jag den går bättre än din. Den omsätter ca 200 000 000 SKr (jo, många nollor) om året.
Att "fixa" normala kortbetalningar "via en hemsida" inger inget förtroende!
Citat:
Och när det kommer en en lång gänglig manlig asperger i rock som du som bara måste få vifta med smutsiga sedlar så tar jag dem, jag har en mindre mängd sedlar i min privata plånbok men Noll cash i min butik. Så inga problem.
Förmodar du förvarar denna osanitära angelägenhet (din
privata plånbok) på din cykel på gården då det är noll cash i din butik.
Citat:
Efter 35 år som handlare finns det fortfarande inte en kund som vägrat betala, som du påstår, och jag vet alltså att du bara larvar dig
Varför skulle någon vägra betala? Det har väl ingen påstått?
Du hävdade att
du vägrar ta emot pengar som erbjuds. På mina 25 år som betalande konsument har detta hänt mig exakt 1 gång - då valde jag att lämna varorna på disken och gå.
Citat:
och självklart hivar du upp sedlar ur din tjocka plånbok om du inte tappat den på gatan med hela din månadsinkomst från ditt svartjobb som diskare på krogen.
Dina räkneexempel är inte så välgrundade och din läsförmåga inte heller på topp. Jag skrev att jag räknade mina kontanter som fanns i fickan. Jag äger ingen plånbok, varken tjock eller tunn som kan tappas.
För att vara en herre i din ålder som har en privat sannolikt tjock plånbok med lite smutsiga sedlar i så har du en erbarmlig människosyn: en diskare jobbar svart på krogen för 5000 kr/mån och envisas med en tjock plånbok han inte kan hålla rätt på. Och så har du full koll på vilka av dina kunder som har diagnoser. Dessutom har du ju hållt på med smutsiga pengar i halva ditt yrkesliv.
Härmed avslutar jag detta meningsutbyte då dina inlägg är lite väl svepande och tämligen faktafattiga.
RIP