Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Du beskrev just precis den slags person som håller på med kontanter! Och varför staten och bankerna går ifrån kontanter. Förresten betalar jag in de skatter som du sedan har nytta av när du får pension och behöver besöka sjukhus. Stanna du i Panama så länge dina svarta stulna kontanta pengar räcker.
Undrar hur många som verkligen skulle stanna kvar på sitt företag eller sitt jobb om någon erbjöd dom 40 tusen i rena kontanter per månad för 25 timmars jobb.
Du är grundlurad när det gäller pensionen. Du kommer inte att få högre pension från staten för att du arbetar hårt. Du kommer att få samma pension som blatten som inte har arbetat en enda dag i Sverige. Men vi tackar dig för att vara en god skattebetalare.
Gjorde nyss en utdelning på 2 miljoner kronor från mitt eget AB, inte ens 1 miljon fick jag behålla i fickan. Staten roffar åt sig mer än hälften utan att lyfta ett finger.
15 procent hade kunnat vara acceptabelt att betala i skatt för en sådan utdelning.
Svenska företagare är grundlurade. Men stå du där och sälj för dina 10 tusen per dag och fyll i dina momsdeklarationer och arbetsgivardeklarationer med glädje. Då kan du ju sova med gott samvete för att du slipper hantera 20-lappar från dina besvärliga kunder.