Citat:
Ursprungligen postat av
Sumer
Hans Holmer var säker på både Victor Gunnarsson och PKK.
Hans Ölvebro var säker på Christer Pettersson stärkt Lisbet Palmes utpekande.
Dag Andersson pekade inte ut någon men intresserade sig för Christer A, Walkie-Talkies och Sydafrika.
Krister Petersson pekade ut SE som gm.
Jag tror att man satte upp som mäl att avsluta utredningen och jag gissar att man tyckte det skulle bli för magert om man lade ned utredningen utan att kunna säga något om en gärningsman.
Jag tillhör väl en av få, som ofta tar Holmér i försvar; att han trodde benhårt på PKK är fullt förståeligt, det vore ett generalfel om han inte hade misstänkt dem, dock borde han inte ha suttit på den stol han gjorde, han borde ha utrett SE bl a. Hade en vanlig mordutredare styrt från början, är jag övertygad att SE hade synats ordentligt, man hade klätt av honom tämligen lätt, oavsett om han var en Alf Lundin-figur eller gärningsman. Personligen anser jag att Ölvebro ställde till med mer elände än Holmér (dessutom hade han åklagare Helin en period), Ölvebro nötte stol i närmre tio år.
Jag tror också målet var att avsluta utredningen, och jag tror ärligt talat att KP hade avslutat utredningen med anledning att "det gått för lång tid" oavsett. Jag tror att han (och PU) var/är övertygad om SE som misstänkt. Att namnge en misstänkt (även om Filter redan gjort det) är större än vad många verkar inse, inte något man gör och bara slänger ur sig utan att man har en väldigt stark magkänsla och starka indicier. Många ignorerar även att KP/PU har träffat/hört personer i SEs närhet, med allt vad det innebär och berättar (dessutom är kolossala mängder maskade). Att man bara la ner skiten för att man inte orkade mer, eller för att sanningen skulle skada Sverige, är trams, det är det bara foliehattar, misantroper, snedseglare och mörkläggningspredikanter som tror.