2023-02-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det argumentet hade kunnat användas av vilken desertör som helst, i vilket land som hels, i vilken tid som helst och i vilket sammanhang som helst.

Ja du gör ju det så du har erfarenhet av det.
Citera
2023-02-24, 21:28
Avslutad
Jag informerar damerna om verkligheten, att Sverige kommer invaderas på två dagar, allt enligt försvaret själva, samt att viljan att försvara Svedala i stridande position är mindre än hälften tom i fredstid.

Det är inte mina åsikter. Det är information jag förmedlar som ni inte har kapacitet att ta in.

Så i feminaziland är alltså tom budbäraren, en Quisling. Att blott yppa sanningen gör en man till en Quisling i feministkvigornas ögon.

Mycket intressant faktiskt. Då vet vi.
Citera
2023-02-24, 21:30
Medlem
Sedelagens avatar
Citat:
Det argumentet hade kunnat användas av vilken desertör som helst, i vilket land som hels, i vilken tid som helst och i vilket sammanhang som helst.

Det jag emotsätter mig är inte det att du inte vill dö i krig, det är att du gör allt du kan for att underminera Sverige. Det förstnämnda har jag sympati för, det sistnämnda äcklar mig.

Tycker du inte det existerar, eller har existerat, stater som det är värt att desertera från?

Ska man slåss för sitt land oavsett vilken politik som förs i landet?
Citera
2023-02-24, 21:31
Medlem
Sedelagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Jag informerar damerna om verkligheten, att Sverige kommer invaderas på två dagar, allt enligt försvaret själva, samt att viljan att försvara Svedala i stridande position är mindre än hälften tom i fredstid.

Det är inte mina åsikter. Det är information jag förmedlar som ni inte har kapacitet att ta in.

Så i feminaziland är alltså tom budbäraren, en Quisling. Att blott yppa sanningen gör en man till en Quisling i feministkvigornas ögon.

Bra sagt. Dig gillar jag. Vi behöver dig som utbildningsminister så att vi får en realistisk attityd till världens problem.
Citera
2023-02-24, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar

Inte om vi sätter in de nya luftvärnssystemen, då tar det två dagar och en kvart.
Citera
2023-02-24, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sedelagen
Tycker du inte det existerar, eller har existerat, stater som det är värt att desertera från?

Ska man slåss för sitt land oavsett vilken politik som förs i landet?
Afghanistan? Somalia?
Citera
2023-02-24, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Afghanistan? Somalia?

Dvs. de som vi massimporterar och som gör att Sverige inte blir värt att försvara.
Citera
2023-02-24, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Dvs. de som vi massimporterar och som gör att Sverige inte blir värt att försvara.
Ja de kanske skulle ha stannat och försvarat sina länder istället.
Citera
2023-02-24, 21:43
Medlem
Citat:
Ja de kanske skulle ha stannat och försvarat sina länder istället.

De gör det som är bäst för dem. Felet är att de har släppts in i Sverige och det är du skyldig till.
Citera
2023-02-24, 21:45
Medlem
Citat:

Det jag emotsätter mig är inte det att du inte vill dö i krig, det är att du gör allt du kan for att underminera Sverige. Det förstnämnda har jag sympati för, det sistnämnda äcklar mig.

Så härligt med såna här svar, underminera vad? Ett land som inte varken bryr sig om dig som individ eller som befolkning? I över 20 år så har svensk regering satt andra grupper före den grupp som egentligen satt dig till makten!

Jag har gjort min plikt långt mer än andra jag anser t.o.m att jag är en som skulle kunna vara av betydelse i ett svenskt försvar för vad? Sverige är inte varken det land jag älskade eller det land jag valde att försvara en gång i tiden!
De (Sveriges regering oavsett färg) har gjort sina val helt frivilligt utan hot eller påverkan! Ja då får man helt enkelt förstå att en del inte tänker stå bakom deras beslut!

Sverige är ett splittrat land...där jag misstänker att de som står bakom utvecklingen inte heller ställer sig i en krigslinje...tråkigt...eller självvalt?
Citera
2023-02-24, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
De gör det som är bäst för dem. Felet är att de har släppts in i Sverige och det är du skyldig till.
Äsch då, de gör som du och försvinner så fort fienden kommer.
Citera
2023-02-24, 21:51
Medlem
Citat:
Äsch då, de gör som du och försvinner så fort fienden kommer.

Så det skulle vara en uppsida att en fiende byts ut mot en annan?
Du tänker väldigt märkligt.

Fienden har redan invaderat Sverige, dags att inse det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in