Citat:
Ursprungligen postat av
enhalvboj
Det argumentet hade kunnat användas av vilken desertör som helst, i vilket land som hels, i vilken tid som helst och i vilket sammanhang som helst.
Det jag emotsätter mig är inte det att du inte vill dö i krig, det är att du gör allt du kan for att underminera Sverige. Det förstnämnda har jag sympati för, det sistnämnda äcklar mig.
Så härligt med såna här svar, underminera vad? Ett land som inte varken bryr sig om dig som individ eller som befolkning? I över 20 år så har svensk regering satt andra grupper före den grupp som egentligen satt dig till makten!
Jag har gjort min plikt långt mer än andra jag anser t.o.m att jag är en som skulle kunna vara av betydelse i ett svenskt försvar för vad? Sverige är inte varken det land jag älskade eller det land jag valde att försvara en gång i tiden!
De (Sveriges regering oavsett färg) har gjort sina val helt frivilligt utan hot eller påverkan! Ja då får man helt enkelt förstå att en del inte tänker stå bakom deras beslut!
Sverige är ett splittrat land...där jag misstänker att de som står bakom utvecklingen inte heller ställer sig i en krigslinje...tråkigt...eller självvalt?