2023-02-24, 18:29
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Jag är övertygad om att vi i civiliserade länder kommer att ha mer tålamod och vapen än ryssen. även om Ukraina inte helt kastat ut folkmordsfedartionen innan sommaren.

Ryssen lär tröttna innan vi i den fria världen.

Ryssar är uthålliga och glöm inte att för varje dag som kriget pågår förstörs Ukraina och ukrainare dör och blir skadade. Statskassan i Ukraina är tom, inga skatteintäkter, inga utländska investerare.
Ukraina behöver betala ut pensioner och löner till statsanställda, militärer, poliser, brandmän, sjukvårdspersonal, lärarna, etc.
Citera
2023-02-24, 18:29
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Jag är övertygad om att vi i civiliserade länder kommer att ha mer tålamod och vapen än ryssen. även om Ukraina inte helt kastat ut folkmordsfedartionen innan sommaren.

Man får ju hoppas det. Är på dåligt humör då Ukraina nu tappar Bakhmut. Det har stått och svängt om man ska lyckas hålla det men med den information som kommit idag och igår så är det ju tyvärr kört då dom sista försvarslinjerna norr om staden verkar ha kollapsat. Tror att man retirerar nu och är ute ur staden inom en vecka.
Citera
2023-02-24, 18:32
Avstängd
Citat:

Hur länge har ni muppar sagt att Ukraina kommer att ta tillbaka all mark inklusive Krim?
Citera
2023-02-24, 18:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du kan även ta Mearsheimer som ett exempel. Han ligger på ett helt annat ställe än Putin politiskt, och är själv amerikan, vad jag vet. Ändå kommer han till delvis samma slutsats som Putin.

Hur förklarar du dessa två exempel?

För att Mearsheimer är amerikansk realist och vill att Ukraina ska tillhöra Ryssland för att uppnå paritet med Kina. Kraut förklarar det här:

https://youtu.be/XXmwyyKcBLk?t=2426
Citera
2023-02-24, 18:34
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ja helt verklighetsfrämmande! Ändå sitter det individer här som påstår sig vara svenskar och supportar detta?

Jag har svårt att tro att de är betalda desinformatörer utan tror mer på nyttiga idioter som fastnat i konspirationsträsket.

Misslyckade individer med liten kontakt med samhället som skyller egna tillkortakommanden på andra, typ nån elit som styr allt. Ofta judar, NWO och allt annat sjukt.

Bara det faktum att man tycker att Putins invasion är rätt, tyder enligt mig på nån typ av allvarlig psykisk störning
Jag har aldrig stött på någon svensk ute i "riktiga" världen som varit på Rysslands sida.
Dom ända som är på deras sida i detta landet är västhatande muslimer.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Man får ju hoppas det. Är på dåligt humör då Ukraina nu tappar Bakhmut. Det har stått och svängt om man ska lyckas hålla det men med den information som kommit idag och igår så är det ju tyvärr kört då dom sista försvarslinjerna norr om staden verkar ha kollapsat. Tror att man retirerar nu och är ute ur staden inom en vecka.

Problemet är att du får din information från ljugmedia.

Vi som följer alternativa medier visste om det här redan i december.

Jag startade till och med en tråd om att Bachmut skulle falla, men den censurerades.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Europa har ju hittills, pratat. Förutom Polen som faktiskt gjort nått. Resten har varit prat och stora löften som inte infriats. USA tappar snart intresset och Europa fortsätter, att prata.

Börjar tyvärr ge upp på det här. Om inte nått av dom större europeiska länderna stiger fram och tar tag i taktpinnen så kommer Ukraina att förlora kriget. Det har gått ett år och ingen verkar vilja göra nått, tror det börjar vara kört. Det bästa Sverige kan göra är att hålla i sina grejer och börja förbereda sig på det kommande kriget.

Finland litar ju uppenbart inte på att EU, NATO och de europeiska stormakterna står för sina löften, därför skickar man inget. Det blir krig här snart mot Ryssland och västländerna svek än en gång. Precis som under vinterkriget.

USA lade fram ett nytt stödpaket senast idag?

Man måste förstå att det inte är helt lätt att samordna leverans av Leopard 2 tex. Det måste ske samordnat och med garantier om utbildning, service, logistik mm mm.

Det är inte samma sak som att skicka artillerigranater.

Innan du faller för ditt egna tvivel så kanske du minns hur många såg det som en omöjlighet att Ukraina skulle få HIMARS tex. Det var alldeles för komplicerade system som krävde lång utbildning osv.

Finnar borde inte tvivla på Finlands engagemang utan förstå att Finland har en lång gräns mot ryssland som behöver försvaras.
Citera
2023-02-24, 18:35
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Hur länge har ni muppar sagt att Ukraina kommer att ta tillbaka all mark inklusive Krim?
Såg tyvärr inte så troligt ut innan den fullskalig invasionen. Sedan i somras skulle jag tippa.
Citera
2023-02-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Så länge det krävs...orcherna ska hem till Mordor.
Citera
2023-02-24, 18:37
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Hur kommer det sig att de ryska supersoldaterna inte fattar att man ska gå med stort avstånd mellan varandra och inte i en tight grupp,

Jag var malaj på 90 talet och till och med vi fick lära oss att hålla avstånd till varandra.

Jävla sopor.
Ja helt galet!

Man har ju sett massor av klipp där en grupp ryska soldater upptäcker en UAV och i stället för att springa åt olika håll försöker de skjuta ner den bildar de en böghög, vilket innebär att alla åker dit..

Utbildningen av de mobiliserade verkar ju varit obefintlig?
Citera
2023-02-24, 18:38
Medlem
Citat:
Jag är ingen ryss-sympatisör.
Det har du nog aldrig skrivit, men du har visat din beundran för Putin i fler än ett inlägg.
Då drar man ju gärna den slutsatsen att du även sympatiserar med dennes åtgärder.

Du har har ju även propagerat Kremlpropaganda om vad som egentligen hände på Majdantorget.
Du har heller inte tagit avstånd från ryssarnas beteende vad beträffar det omedelbara brottet mot Minskavtalet.

Med det i åtanke är det svårt att se dig som annat än ”ryss-sympatisör”
Däremellan hävdar du Rysslands rätt till både Krym och de östra delarna av Ukraina, även om du lindar in det med ”att det vore bäst för Ukraina”

Du är ganska obehaglig och försåtlig i din argumentation.
Det är exakt sådana som du som är de nyttigaste megafonerna för Kreml till skillnad mot de i tråden som brölar om att ”Ryssland kommer att vinna kriget”, men du är genomskådad sedan länge.
Citera
2023-02-24, 18:38
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Blabla. Hur skuldbelägger jag offret? Du bara snackar runt.
Jag vet inte hur många hundra inlägg du har skrivit på temat "Ukraina har stor skuld i att de blev invaderade".
Det är att skuldbelägga offret.
I exakt samma anda som "hon skulle haft andra kläder på sig, så hade hon sluppit bli våldtagen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in